Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024

Με Αβραμόπουλο στο εξωτερικό και Μεϊμαράκη στο εσωτερικό

Οι εκλογές δεν είναι στα άμεσα σχέδια του Κυριάκου Μητσοτάκη, τονίζουν με απόλυτη αρμονία στα λόγια τους όλοι οι συνεργάτες του πρωθυπουργού. Ωστόσο, οι ημερομηνίες των εκλογών και των ευρωεκλογών, ειδικά των δεύτερων, είναι δεδομένες και ουσιαστικά έχουμε αρχίσει να μετράμε αντίστροφα γι’ αυτές.

Του ΠΑΝΤΕΛΗ ΠΕΡΙΒΟΛΑΡΗ


Το διπλό σχέδιο Μητσοτάκη για την στελέχωση του ευρωψηφοδελτίου και του Επικρατείας καθώς και της αναβάθμισης των σιδηροδρόμων της χώρας.


Πληροφορίες, λοιπόν, αναφέρουν ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ένα διπλό σχέδιο. Από τη μια πλευρά να προταθεί στον Δημήτρη Αβραμόπουλο να είναι ο επικεφαλής του ευρωψηφοδελτίου της Νέας Δημοκρατίας στις επόμενες ευρωεκλογές, αφού με τη μακρά θητεία του ως επίτροπος και ως υπουργός Εξωτερικών γνωρίζει τα ευρωπαϊκά θέματα καλύτερα από τον καθέναν. Στον δε σημερινό επικεφαλής, τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη, θα προταθεί να επιστρέψει στην Ελλάδα για να αναλάβει είτε κάποια σημαντική θέση σε κυβερνητικό σχήμα, είτε κοινοβουλευτικά, ως επικεφαλής του Επικρατείας, ανάλογα με το πότε θα γίνουν οι εκλογές.

Προβληματισμός

Ένας προβληματισμός που υπάρχει στο Μαξίμου είναι τι θα γίνει με παλαιότερους και μεγαλύτερους σε ηλικία βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας (Κακλαμάνης, Τζαβάρας, Βλάχος κ.λπ.). Θυμίζουμε ότι ανάλογη προσπάθεια να μπει όριο ηλικίας στους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας είχε γίνει επί πρωθυπουργίας Κώστα Καραμανλή.

Τα έργα

Η προηγούμενη φορά που ο σιδηρόδρομος αποτέλεσε εμβληματικό έργο κυβέρνησης χάνεται στα βάθη της Ιστορίας, στην εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει να ταυτίσει την πρωθυπουργική θητεία του με την αναβάθμιση των ελληνικών σιδηρόδρομών. Μετά τις ανακοινώσεις του καλοκαιρού έρχεται η ώρα της υλοποίησης. Τα έργα που ξεκινούν, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, είναι τα εξής:

Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης-ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ. Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ.

Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης, με προϋπολογισμό 53.400.000 ευρώ.

Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου, με προϋπολογισμό 390.500.000 ευρώ.

Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, με προϋπολογισμό 308.600.000 ευρώ. Ολοκλήρωση της νέας, διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών, με προϋπολογισμό 476.500.000 ευρώ.

Όλα τα έργα θα δημοπρατηθούν με το σύνολο των υποέργων τους (υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση και συστήματα), ώστε με την παράδοσή τους προς χρήση να είναι άμεσα λειτουργικά. Για όλα αυτά τα έργα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δήλωσε: «Για πρώτη φορά στην Ιστορία της Ελλάδας ο σιδηρόδρομος παίρνει τη θέση που του αξίζει και που έχει ανάγκη η χώρα. Είμαστε υπερήφανοι γιατί σήμερα βάζουμε μπροστά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ και που όταν θα ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών. Τα σιδηροδρομικά έργα σημαίνουν πρόοδο, ενίσχυση της διεθνούς θέσης της χώρας μας, τοπική ανάπτυξη, καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής, προστασία του περιβάλλοντος. Παράλληλα λειτουργούν ως οικονομικός πολλαπλασιαστής για την τόνωση της αγοράς και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Και αυτά τα εξασφαλίζουμε με τις πράξεις μας, όχι με μεγάλα λόγια και κενές υποσχέσεις».

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης επισήμανε: «Σήμερα απαντάμε με έργα στο διαχρονικό αίτημα για ανάπτυξη και εξέλιξη. Αρχίζουμε τους διαγωνισμούς για έξι σιδηροδρομικά έργα εθνικής εμβέλειας, τα οποία υπηρετούν τον μεγάλο στρατηγικό στόχο να γίνει η Ελλάδα τα επόμενα χρόνια κόμβος υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Δουλεύουμε για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος των περασμένων ετών και να δώσουμε στη χώρα τη θέση που της αξίζει, ενώ με μοχλό ανάπτυξης τον κλάδο των κατασκευών ανοίγουμε νέες θέσεις εργασίας».

ΕΡΓΟΣΕ

Το πιο μεγάλο βάρος για την υλοποίηση των έργων και βέβαια για τη διαχείριση των σιδηροδρόμων θα πέσει στην ΕΡΓΟΣΕ. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης τόνισε: «Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ στόχος μας ήταν να προχωρήσει ο σχεδιασμός και η υλοποίηση έργων ζωτικής σημασίας, που θα αλλάξουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που, με την καθοδήγηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και την πολύτιμη βοήθεια του ανθρώπινου δυναμικού μας, ανταποκριθήκαμε στην πρόκληση και θέτουμε τις βάσεις για την υλοποίηση έργων που θα συμβάλουν στην τόσο αναγκαία ανάπτυξη της χώρας».

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΥΡΙΖΑ για νέα μέτρα: «Αποτυχημένος πρωθυπουργός περιορισμένης ευθύνης ο Μητσοτάκης»

Σκέρτσος: Ύστατη πράξη ευθύνης, προστασίας και δικαιοσύνης η υποχρεωτικότητα του εμβολίου

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ