Με οκτώ νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και επτά μεταχειρισμένα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου ενισχύει η Costamare του εφοπλιστή Κ. Κωνσταντακόπουλου τον στόλο της. Ο κ. Κωνσταντακόπουλος, ιδιοκτήτης boxship και bulker, έχει υπογράψει συμφωνία με ασιατικό ναυπηγείο για ένα ζεύγος 13.000 teu και άσκησε δικαιώματα προαίρεσης για ακόμη δύο ίδιας χωρητικότητας, καθώς και τέσσερα πλοία των 15.000 teu.
Εξαγορές
Το τίμημα εξαγοράς των πλοίων δεν έχει αποκαλυφθεί, ωστόσο έγινε γνωστό πως θα παραδοθούν το τρίτο τρίμηνο του 2023 έως και το πρώτο τρίμηνο του 2024 και θα ναυλωθούν μακροπρόθεσμα. Οι εξαγορές θα χρηματοδοτηθούν με μετρητά και δανεισμό.
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία ανέβασε τη δυναμική του στόλου της σε 44 πλοία, προσθέτοντας τα ultramaxes Soho Trader, Soho Merchant και Star Damon, ένα ζευγάρι panamax, τα George P και Egyptian Mike και δύο supramaxes, τα Belnor και Belstar. Με εξαίρεση το Soho Trader, το οποίο έχει ήδη ενταχθεί στον στόλο, οι παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν αυτόν τον μήνα και τον Ιανουάριο του 2022.
Ο Γρηγόρης Ζήκος, οικονομικός διευθυντής της Costamare, δήλωσε: «Κατά τη διάρκεια του έτους ναυλώσαμε συνολικά 47 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προσθέτοντας έσοδα 1,8 δισ. δολαρίων. Συμπεριλαμβανομένων των δύο νέων συμβάσεων κατασκευής που συνήφθησαν πρόσφατα και των δικαιωμάτων προαίρεσης που ασκήθηκαν, τα συνολικά συμβατικά έσοδα ανέρχονται σε 4,8 δισ. $ και η εναπομένουσα μέση σταθμισμένη διάρκεια χρονοναύλωσης για τον στόλο ανέρχεται στα 6,3 χρόνια.
Ταυτόχρονα επεκτείνουμε τον στόλο μας ξηρού χύδην φορτίου, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των πλοίων σε 44, εκτελώντας την απόφασή μας να επενδύσουμε σε έναν ρευστό κλάδο όπου η προσφορά περιορίζεται από ένα χαμηλό βιβλίο παραγγελιών και η ζήτηση καθοδηγείται από την αύξηση στις δαπάνες για υποδομές και κατανάλωση εμπορευμάτων». Η Costamare διαθέτει έναν στόλο 79 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας περίπου 586.000 teu.
Όπως δημοσιεύτηκε στην ΜΠΑΜ που κυκλοφορεί