Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Citroen AMI: Μικρό σαν παιχνίδι, μεγάλη απόλαυση για κίνηση στην πόλη!

Citroen AMI: Η λιλιπούτεια 8 ίππων πρόταση της Citroen δίνει ευέλικτες λύσεις στην μικροκινητικότητα ενώ είναι ιδανικό στο παρκάρισμα.


Το όχημα είναι ηλεκτρικό και φορτίζει σε μόλις 3,5 ώρες σε οικιακή πρίζα, με την μπαταρία του να διαρκεί για περίπου 70 χιλιόμετρα!


Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν παρουσιάσει concept σχετικά με τη μικροκινητικότητα εντός των μεγαλουπόλεων. Σκοπός των microcars αυτών είναι να μειώσουν τόσο τη μόλυνση στο αστικό περιβάλλον όσο και τον χώρο που καταλαμβάνουν στο παρκάρισμα αλλά και στον δρόμο.

Το Ami είναι η προσέγγιση της Citroen που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης το 2019 και μπήκε στην παραγωγή σε μόλις 12 μήνες, μια και η αντίδραση του κοινού ήταν πολύ θετική.

Στη συγκεκριμένη δοκιμή πρέπει να κάνεις την παραδοχή πως το Αmi δεν είναι αυτοκίνητο, παρά όπως λέει και το όνομα του ένας φίλος που έρχεται να εξυπηρετήσει τις μικρές καθημερινές μετακινήσεις.

Η πρώτη εντύπωση από το εξωτερικό είναι θετική, ξεχωρίζει σε σχεδίαση και παρά το πολύ μικρό μέγεθος δεν περνά απαρατήρητο, ιδίως σε νεαρές ηλικίες.

Μην ξεχνάμε πως μπορεί να το οδηγεί και κάποιος με δίπλωμα μοτοποδηλάτου από την ηλικία των 16 χρόνων.

Χαμηλή τελική

Η οδήγηση του Αmi είναι μια ιδιαίτερη διαδικασία. Η εξαιρετικά χαμηλή τελική των 45 χλμ./ώρα ουσιαστικά απαγορεύει την κίνηση σε μεγάλες λεωφόρους, εκτός αν έχει αυξημένη κίνηση. Σε αυτήν βρίσκεται στο στοιχείο του, όπως και στα στενά του κέντρου, όπου το παρκάρισμα είναι σχεδόν αδύνατο.

Το εσωτερικό είναι αρκετά ευρύχωρο και έξυπνα σχεδιασμένο ώστε να χωράνε ακόμα και ψηλοί επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών είναι στα πόδια του συνοδηγού και υπάρχουν βασικές ελλείψεις όπως air condition και ραδιόφωνο. Αντί για το δεύτερο υπάρχει ασύρματο ηχείο που συνδέεται με το κινητό.

Είναι αρκετά πρακτικό, με θήκες στις πόρτες αλλά και στην επιφάνεια του ταμπλό. Τα υλικά είναι σκληρά και η ποιότητα είναι ανάλογη της τιμής και του είδους ως οχήματος.

Ελλείψεις

Η αλήθεια είναι πως περνάς αρκετά ευχάριστα μέσα στο Αmi. Σίγουρα δεν είναι το όχημα που θα επιλέξεις αν θες γρήγορες μετακινήσεις, μια και η μικρή τελική και το γεγονός ότι είναι τετράτροχο το κάνουν λιγότερο ευέλικτο από ένα ηλεκτρικό scooter. Όπως αντίστοιχα η έλλειψη air condition αλλά και η ασθενική θέρμανση δυσκολεύουν τη συμβίωση με έντονο κρύο ή ζέστη. Εκεί που κερδίζει σε σχέση με τις υπόλοιπες προτάσεις της μικροκινητικότητας είναι η παραπάνω προστασία που δίνει σε κάποιο μικροατύχημα, αλλά και η κλειστή καμπίνα που σε απομονώνει από τα καιρικά φαινόμενα.

Μια και είναι ηλεκτρικό, πρέπει να αναφέρουμε πως φορτίζει σε μόλις 3,5 ώρες σε οικιακή πρίζα, με την μπαταρία του να διαρκεί για περίπου 70 χιλιόμετρα. Η ιπποδύναμη είναι 8 ίπποι και η Citroen ανακοινώνει πως η τελική των 45 χιλιομέτρων ανά ώρα από στάση έρχεται σε 10 δευτερόλεπτα.

Η Citroen είναι η πρώτη τουλάχιστον από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων που φέρνει μια πρόταση σαν το Ami. Σίγουρα δεν είναι τέλειο και ακόμα πιο σίγουρα δεν μπορεί να θεωρηθεί αυτοκίνητο με την έννοια που έχουμε συνηθίσει. Το μεγαλύτερο foul του είναι η τελική, που πραγματικά το καθιστά επικίνδυνο αν δεν περιορίζεται στην κίνηση σε στενά. Από την άλλη, του δίνει το πλεονέκτημα να οδηγείται με δίπλωμα για μοτοποδήλατο. Η τιμή του τώρα διαμορφώνεται στα 10.350 ευρώ και με την επιδότηση του «κινούμαι ηλεκτρικά» κατεβαίνει στα 7.350 ευρώ για τη βασική έκδοση.

ami ami ami

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έρχονται οι νέες κάμερες ταχύτητας που καταλαβαίνουν εάν φρενάρεις όταν τις δεις

Τέλη κυκλοφορίας: Έως την Παρασκευή διαθέσιμα τα ειδοποιητήρια

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ