Ερώτηση Μη εγγεγραμμένου Ευρωβουλευτή Γ. Λαγού στην Κομισιόν για τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, λόγω κρίσης. Ολοένα και λιγότερα προϊόντα, αλλά σε υψηλότερες τιμές αγοράζουν οι καταναλωτές από το σούπερ μάρκετ
Αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες της ελληνικής κοινωνίας η ακρίβεια αφού οι καταναλωτές μειώνουν συνεχώς τον όγκο των αγορών τους από τα σούπερ μάρκετ ή στρέφονται σε φθηνότερες επιλογές, όπως είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ή τα προϊόντα σε προσφορά. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 3%, ενώ, ταυτόχρονα, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,6% σε σύγκριση με το 2021. Ως εκ τούτου, η διαμόρφωση του τζίρου στα 5,42 δισ. ευρώ περίπου στο οκτάμηνο έναντι 5,23 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021 οφείλεται αποκλειστικά στον πληθωρισμό. Ενδεικτικά, στα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε στο οκτάμηνο κατά 3,8%, όμως ο όγκος πωλήσεων ήταν μικρότερος κατά 0,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς ο τζίρος αυξήθηκε κατά 1,6%, όμως ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 4,9%, ενώ στα απορρυπαντικά – καθαριστικά υποχώρησε και η αξία και ο όγκος πωλήσεων κατά 0,8% και 6,3% αντιστοίχως.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Πρόκειται να θέσει σε εφαρμογή κάποια δέσμη μέτρων ώστε να ανασχεθεί το κύμα ακρίβειας που οδηγεί την κοινωνία σε εξαθλίωση και στερήσεις;
Την αποκλειστική ευθύνη για τις απόψεις που δηλώνονται φέρει ο Ευρωβουλευτής. Οι απόψεις αυτές δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη την επίσημη θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου