Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου μετά το δυστύχημα στα Τέμπη έχει προκαλέσει πολλές και διαφορετικές αντιδράσεις μεταξύ των συνδικαλιστών, με έναν «πόλεμο» να μαίνεται τις τελευταίες ημέρες για το εάν έπρεπε τα τρένα να ξαναμπούν στις ράγες χωρίς να υπάρχει μια ριζική αλλαγή στο πλαίσιο ασφαλείας ή αν επαρκούν τα μέτρα που ήδη ελήφθησαν και εφαρμόζονται από σήμερα.
Ταυτόχρονα «φιτιλιές» έχει ανάψει και η πρόσφατη έκθεση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΣ) για τον ΟΣΕ που μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι δεν εκπαιδεύονται σωστά οι σταθμάρχες.
«Πυρά» εξαπέλυσε εναντίον της ΡΑΣ ο πρόεδρος της ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα, Νίκος Κιουτσούκης μιλώντας στο OPEN και την εκπομπή «Ανοιχτή Επικοινωνία», χαρακτηρίζοντας τα όσα υποστηρίζει η Αρχή «ηλιθιότητες».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ
- Η προκλητική απολογία του Ελλάδιου: “Ήθελα να βοηθήσω την ανήλικη- Νόμιζα ότι ήταν 18”
- Τέμπη – Αποκάλυψη: Πόρισμα κόλαφος για την άδεια στον “άρρωστο” επιθεωρητή
- Πάτρα: Οι δυο καταθέσεις του Νίκου Καλόγρηα για Μαλένα – Ίριδα (αποκλειστικό)
Όπως είπε χαρακτηριστικά, «η ΡΑΣ απαντά επιλεκτικά. Δεν απαντά για το τι γίνεται με τους μηχανοδηγούς και πώς έδωσαν τις πιστοποιήσεις, δεν απαντά για το πώς πήραν τις πιστοποιήσεις οι σταθμάρχες. Έρχεται εκ των υστέρων, πολύ μετά το δυστύχημα για να μας πει ότι η εκπαίδευση είναι ελλιπής. Κι εγώ απαντώ ότι η εκπαίδευση είτε είναι σε ανθρώπους με μπλοκάκι ή σε μόνιμο προσωπικό είναι ίδια» και συνέχισε:
«Η ΡΑΣ είναι αυτή που καθορίζει το πλαίσιο εκπαίδευσης. Αυτή δίνει την πιστοποίηση για τους μηχανοδηγούς και για όλον τον κόσμο. Δίνει επίσης το «οk» και την πιστοποίηση ότι τα τρένα είναι ασφαλή. Μετά από έναν χρόνο διαπιστώνει ότι είναι ελλιπής η εκπαίδευση; Θα τρελαθούμε σε αυτή τη χώρα. Όταν κάποιος έχει εκπαιδευτεί έξι μήνες και εργάζεται έναν χρόνο, θεωρείται ότι η εκπαίδευσή του είναι ελλιπής; Αυτά είναι ηλιθιότητες».
Σύμφωνα με τον κ. Κιουτσούκη, «η ΡΑΣ προσπαθεί να καλύψει τα νώτα της για κάτι που δεν έχει κάνει όλα αυτά τα χρόνια και απλά δεν δικαιολογεί ούτε καν την παρουσία της και τον μισθό της. Γιατί έδωσε πιστοποίηση στα τρένα και κυκλοφορούν ενώ δεν λειτουργεί το GSMR; Υπάρχουν ερωτήματα. Αυτοί που είναι τοποθετημένοι στη ΡΑΣ είναι τοποθετημένοι από μια συγκεκριμένη κυβέρνηση και ό, τι λέει από εδώ και πέρα η Αρχή δεν μας εκφράζει γιατί πιθανόν εκτελεί άλλες εντολές».
Σε διαφορετικές… ράγες οι συνδικαλιστές
Δύο διαφορετικές τάσεις και απόψεις φαίνεται να υπάρχουν μεταξύ των συνδικαλιστών του σιδηροδρόμου για την επαναλειτουργία του.
Από τη μία πλευρά είναι εκείνοι που διαφωνούν με το «άνοιγμά» του θεωρώντας ότι μέσα σε 20 ημέρες δεν είναι δυνατόν να αλλάξει κάτι και από την άλλη πλευρά είναι όσοι θεωρούν ότι καλώς επανεκκίνησαν τα τρένα και ότι σε πρώτη φάση είναι αρκετά τα μέτρα που ανακοινώθηκαν, αρκεί να προχωρήσουν και οι υπόλοιπες αλλαγές στο πλαίσιο ασφαλείας.
«Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιοι συνάδελφοί μου από την Hellenic Train αντιδρούν στο άνοιγμα του σιδηροδρόμου. Νομίζω ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί και συμφώνησε και η Ομοσπονδία των Σιδηροδρομικών εξασφαλίζουν την ασφαλή διέλευση των τρένων σε όλο το δίκτυο. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιοι συνάδελφοί μου δεν θέλουν να προχωρήσουν τα τρένα, κάτι δεν μου κολλάει» τόνισε ο κ. Νίκος Κιουτσούκης.
Σε ερώτηση για το εάν βλέπει πολιτικό κίνητρο πίσω από αυτή τη στάση, απάντησε: «Νομίζω πως ναι. Τις προηγούμενες ημέρες οι σιδηροδρομικοί λέγαμε ότι πρέπει ο σιδηρόδρομος να παραμείνει ανοιχτός γιατί αν δεν συμβεί αυτό μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα από τις διάφορες ομάδες που κλέβουν καλώδια κλπ δεν θα μείνει τίποτα όρθιο.
Η ασφάλεια όλων μας θα γίνει πράξη μόλις ολοκληρωθεί το περιβόητο σύστημα ασφαλείας που εμείς ζητάμε από το 2000. Αυτά τα συστήματα ασφαλείας που υπάρχουν σε ολόκληρη την Ευρώπη αποτρέπουν το μοιραίο, δηλ. το ανθρώπινο λάθος. Το τρένο μπορεί να κυκλοφορήσει με ασφάλεια χωρίς αυτά τα συστήματα, αρκεί να τηρείται κατά γράμμα ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας. Και φυσικά ζητάμε να αλλάξει σε κάποια σημεία, όπως το σημείο που άλλαξε το 2017 και έδωσε την ευθύνη της ασφάλειας κυκλοφορίας στον μηχανοδηγό από τον προϊστάμενο της αμαξοστοιχίας. Για εμάς ήταν ένα τραγικό λάθος γιατί ο μηχανοδηγός είναι επιφορτισμένος ήδη με πολλές ευθύνες».
Ο κ. Κιουτσούκης συνέχισε λέγοντας ότι «η τοποθέτηση έμπειρων σταθμαρχών σε σταθμούς – κόμβους είναι πολύ σημαντική. Αυτό που δεν υπήρχε στην Λάρισα θα υπάρχει τώρα. Η Λάρισα είναι ένας κόμβος, όπου υπάρχουν τρία προαστιακά τρένα προς Βόλο, Καλαμπάκα και Θεσσαλονίκη και υπάρχουν και τα υπεραστικά. Όταν στις βάρδιες θα είναι δύο άτομα και μάλιστα έμπειρα, υπάρχει ασφάλεια. Οι μηχανοδηγοί που θα είναι δύο πρέπει κι εκείνοι να είναι έμπειροι. Ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας αν τηρηθεί στο 100% εξασφαλίζει και την ασφαλή διέλευση των τρένων».