Η Ford έχει δεχτεί σοβαρή κριτική για το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό SUV. O λόγος είναι ότι επέλεξε ένα εμβληματικό όνομα για τα σπορ αυτοκίνητα ώστε να συνοδεύει την πρώτη προσπάθειά της στα ηλεκτρικά.
Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Σίγουρα η επιλογή δεν έγινε τυχαία από την πλευρά των Αμερικανών που έχουν επενδύσει πολλά στην ηλεκτροκίνηση αλλά και στο brand name Mustang.
Η πισωκίνητη Mustang Mach-e εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 294 ίππους και 43 κιλά ροπής, που περνούν στοn δρόμο με ένα κιβώτιο συνεχούς σχέσης όπως και στα περισσότερα ηλεκτρικά. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές παρά το βάρος των 2,2 τόνων, με το αυτοκίνητο να ολοκληρώνει τα 0-100 σε 6,2 δευτερόλεπτα. Η μεγάλη από τις δύο μπαταρίες είναι 98 kwh και εξασφαλίζει πραγματική αυτονομία κοντά στα 500 χιλιόμετρα. Η φόρτιση μέσω του wall box της Ford διαρκεί περίπου 10 ώρες.
Η κύλιση του ηλεκτρικού SUV της Ford είναι σίγουρα ποιοτική. Η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή, με τα ελαστικά να αναλαμβάνουν τη βελτίωση της άνεσης χάρη στο μεγάλο τους προφίλ. To αποτέλεσμα είναι αξιόλογο με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μπορεί να χαρακτηριστεί άνετο ακόμα και στους κακούς ελληνικούς δρόμους.
Χαρακτηριστικά
Όπως είπαμε και στην αρχή, το όνομα είναι βαρύ και συνοδεύεται από σπορ και δυναμικά χαρακτηριστικά. Η αλήθεια είναι πως το πλαίσιο είναι ικανό και το επίπεδο grip αρκετά υψηλό. Σίγουρα το βάρος είναι μεγάλο και το αμάξωμα αρκετά ψηλό, αλλά ταυτόχρονα το τιμόνι είναι γρήγορο και με σωστή πληροφόρηση διατηρώντας παράλληλα το απαραίτητο βάρος. Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλύτερο από αυτό που περιμένεις. Το μακρύ μεταξόνιο και η σταδιακή απόδοση της ροπής το κάνουν αρκετά φιλικό μετριάζοντας τις άτσαλες αντιδράσεις που συνήθως έχουν τα ηλεκτρικά. Στα θετικά και η ύπαρξη τεχνητού ήχου από τα ηχεία που θυμίζει τη χροιά ενός V8 κινητήρα. Εντός πόλης η υψηλή θέση οδήγησης και οι μικροί πρόβολοι το κάνουν αρκετά εύκολο στη συμβίωση. Στο ταξίδι η αυξημένη αυτονομία σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση το καθιστούν ένα από τα λίγα ηλεκτρικά που μπορούν να καλύψουν την απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη χωρίς ενδιάμεση φόρτιση.
Το εσωτερικό ακολουθεί μια τελείως διαφορετική λογική από τα υπόλοιπα μοντέλα της Ford. Η κεντρική οθόνη ουσιαστικά ελέγχει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, με το υπόλοιπο εσωτερικό να είναι minimal σε σχεδίαση. Η χρήση της απαιτεί κάποια εξοικείωση και το μεγάλο μέγεθος των 15,5 ιντσών ευκολά αποσπά την προσοχή από τον δρόμο, για αυτό η υπερπλήρης σουίτα υποβοήθησης του οδηγού κρίνεται απαραίτητη. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή και η εργονομία υψηλή, με εξαίρεση τα χερούλια από τις πόρτες που τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά βρίσκονται σε μη συμβατικές θέσεις. Οι χώροι είναι αξιόλογοι για 4 επιβάτες παρά τη χαμηλή οροφή, ενώ το πορτμπαγκάζ των 402 λίτρων είναι σχετικά μικρό για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Υπάρχει βέβαια και στο μπροστινό καπό ένας αποθηκευτικός χώρος που φτάνει τα 100 λίτρα και προορίζεται για τα καλώδια φόρτισης αλλά και ένα μικρό σακβουαγιάζ.
Το όνομα που επέλεξε η Ford για το ηλεκτρικό της SUV δημιούργησε μεγάλο ντόρο γύρω από το αυτοκίνητο που σε άλλη περίπτωση μπορεί να είχε περάσει απαρατήρητο. Το αποτέλεσμα είναι σίγουρα κάτι διαφορετικό, μια και μιλάμε για ένα αυτοκίνητο ξεχωριστό και με καλή οδική συμπεριφορά που χρησιμοποιεί το brand name Mustang για να προσελκύσει μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό.
Η τιμή του ξεκινά από τα 69.996 ευρώ, χωρίς την κρατική επιδότηση για το πισωκίνητο με τη μεγάλη μπαταρία.