«Ο Μάριος Βεάνος σκάει μύτη στην πίστα με έντονο γυναικείο μακιγιάζ. Με τις τεράστιες, ψεύτικες βλεφαρίδες και βαμμένα κόκκινα νύχια. Με παγέτες εξώπλατες και πανάκριβα συνολάκια του Αρμάνι.
Του ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ
Ο εκκεντρικός και ανατρεπτικός perfomer Μάριος Βεάνος που ενέπνευσε τους σεναριογράφους της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς «Αυτή η νύχτα μένει», μιλά για τις δικές του νύχτες της επαρχίας, την Κοζάνη αλλά και το χώρο του τραγουδιού.
Με το μαλλί ριγμένο ανέμελα στους ώμους είτε μαζεμένο σινιόν, προκαλώντας ταραχές στον ανδρικό πληθυσμό όλης της επαρχίας. Κυρίες και κύριοι, υποδεχτείτε τον Σταρ της παραμεθορίου», γράφει ο Θάνος Αλεξανδρής στο βιβλίο του «Αυτή η νύχτα μένει» για τον εκκεντρικό καλλιτέχνη που μεσουράνησε στα μπουζούκια της επαρχίας τις δεκαετίες του ’80 και του ’90. Και όχι, ο Θάνος Αλεξανδρής δεν τα λέει μυθικά. Περιγράφει τον Μάριο Βεάνο άκρως ρεαλιστικά. Κι αυτό είναι ακόμη πιο μυθικό!
Δεν είναι καθόλου τυχαίο άλλωστε πως ο Μάριος Βεάνος ενέπνευσε τους σεναριογράφους της επιτυχημένης σειράς του Alpha «Αυτή η νύχτα μένει» να δημιουργήσουν τον εκκεντρικό «Ντίνο», που υποδύεται μοναδικά ο ηθοποιός Γιώργος Παπαπαύλου.
Πότε ξεκινήσατε στο τραγούδι;
Επαγγελματικά ξεκίνησα το 1986 σε ηλικία 18 ετών στην Κοζάνη και μετά πήγα στην Πτολεμαΐδα. Αυτά ήταν τα μόνα σκυλάδικα που δούλεψα. Τα άλλα ήταν πιο «κυριλέ», μεγάλα μαγαζιά.
Στην Κοζάνη είχατε ήδη τα πιο φανταχτερά ρούχα;
Όχι, δεν υπήρχαν οικονομικά μέσα ακόμη. Είχα δει ένα κουστούμι που φορούσε τότε ο Γιάννης Φλωρινιώτης και μεσουρανούσε στην Αθήνα και είχα φτιάξει ένα κουστουμάκι χρυσό δερματίνη, με πουκάμισο, παπούτσι και γραβάτα τα ίδια. Είχα και ένα παντελόνι μαύρο με μια πουκαμίσα με στρασάκια στο πλάι. Μετά φόρεσα Ασλάνη, Πολατώφ, Billy Bo… Το μακιγιάζ το είχα υιοθετήσει από τον Boy George και το μαλλί μου ήταν μακρύ. Στις πόλεις όπου πήγαινα κολλούσαν αφίσες με φωτογραφίες μου. Η εμφάνισή μου πάντα έκανε εντύπωση στον κόσμο, υπήρχε μια περιέργεια. Αυτό έφερνε τον κόσμο στα μαγαζιά όπου εμφανιζόμουν. Όμως μετά «έφευγαν» από την εμφάνιση και επικεντρώνονταν στη φωνή.
Οπότε η εκκεντρική εμφάνιση ήταν και ένας τρόπος για να «τραβήξετε» αρχικά το κοινό;
Σαφώς, γιατί υπήρχαν και τραγουδιστές πολύ καλύτεροι από εμένα, αλλά είχαν μια συνηθισμένη εμφάνιση. Εγώ έσκασα σαν βόμβα και τους παρουσίαζα ένα πιο οπτικοακουστικό θέαμα.
Στην αρχή είχατε την αγωνία του πώς θα σας αντιμετωπίσουν;
Πάντα είχα αυτή την αγωνία γιατί κάθε σταθμός που πήγαινα ήταν ένας καινούργιος κόσμος. Αν, και να σου πω την αλήθεια, με το μυαλό ενός 18άρη είχα λίγη άγνοια κινδύνου. Έλεγα «και τι έγινε; Και να μην αρέσω εδώ, θα αρέσω παρακάτω».
Εν τω μεταξύ, στη νύχτα ελλοχεύουν πολλοί κίνδυνοι. Φοβηθήκατε;
Ποτέ δεν φοβήθηκα τη νύχτα. Ποτέ δεν κόλλησα με το αλκοόλ, ποτέ δεν ασχολήθηκα με ναρκωτικά, ποτέ με χαρτιά, ζάρια και τέτοια, που όλα αυτά ήταν μπροστά μου. Εμένα με ενδιέφερε η δουλειά μου και τίποτε άλλο.
Δεν δεχτήκατε ποτέ κάποια άσχημη συμπεριφορά λόγω της εμφάνισής σας;
Αν κάποιος σου πει ότι δεν έχει δεχτεί κάτι άσχημο στη νύχτα, θα σου πει ψέματα. Bullying δεν δέχτηκα, βέβαια. Κοίτα, η εικόνα μου δεν έχει σχέση με τον «Ντίνο» που υποδύεται ο ταλαντούχος Γιώργος Παπαπαύλου στο «Αυτή η νύχτα μένει». Ντύθηκα πολύ εκκεντρικά, αλλά ποτέ δεν έβαλα φόρεμα και γόβες.
Η μεγάλη αποδοχή που είχατε από πού πήγαζε;
Ήταν αποτέλεσμα της ειλικρίνειάς μου. Δεν μπορείς να κρύβεσαι από τον κόσμο. Εγώ βγήκα και είπα «αυτό είμαι». Από τους 100 με αποδέχτηκαν οι 80. Δεν θα αρέσουμε σε όλους. Δηλαδή θα ήταν ωραίο να έπαιρνα μια κοπέλα και να έλεγα «από εδώ η γκόμενά μου»; Αλλά δεν βγήκα και ποτέ να πω «από εδώ ο γκόμενός μου». Κρατούσα τις ισορροπίες.
Οι άνδρες κυρίως καλούσαν εσάς στο τραπέζι για ένα ποτό ή τις κοπέλες του σχήματος;
Όταν ηγείσαι ενός σχήματος και έρχονται να δουν εσένα συγκεκριμένα, αλλιώς φώναζαν εμένα και αλλιώς τις κοπέλες. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι σε όλη μου την καριέρα δεν αντιμετώπισα και ακραίες ερωτικές συμπεριφορές.
Θυμάστε μια ερωτική συμπεριφορά που σας έφερε σε πολύ δύσκολη θέση;
Όχι, γιατί πάντα ήξερα να αντιμετωπίζω τις καταστάσεις. Ήξερα πώς θα βάλω τον άλλον στη θέση του. Ακροβατούσα σε μια πολύ λεπτή κλωστή και έπρεπε να βρίσκω τις ισορροπίες για να μη γίνει μια καρικατούρα αυτό που έφτιαξα. Με τη συμπεριφορά μου έλεγα: «Άκου να δεις, φίλε, μέχρι εδώ είμαστε».
Μετά την Κοζάνη δυσκολευτήκατε λίγο μέχρι να βρείτε το επόμενο μαγαζί.
Ναι, γιατί φοβούνταν οι επιχειρηματίες να βάλουν ένα τόσο εκκεντρικό άτομο. Ειδικά σε ένα μαγαζί με πιο οικογενειακό κοινό. Αυτό ωστόσο το έκανε ο Γιώργος Ζήσης που είχε το GG στη Βέροια και με εκτίναξε ως τραγουδιστή. Βέβαια ήταν πολύ επιφυλακτικός μαζί μου στην αρχή. Με πήρε χατιρικά, πριν ακούσει τη φωνή μου, γιατί με επέβαλε μια τραγουδίστρια την οποία ήθελε πολύ στο μαγαζί. Στο GG άρχισα να καταλαβαίνω τη δύναμή μου. Ο Γιώργος Ζήσης πίστεψε πολύ σε εμένα. Γινόταν χαμός, έβαζαν λεωφορεία και από τη Θεσσαλονίκη για να έρθουν. Αυτό το μαγαζί ακούστηκε πολύ από εμένα και εγώ φυσικά ακούστηκα από αυτό.
Σας ερωτεύτηκαν μέσα στη νύχτα. Εσείς ερωτευτήκατε;
Η προσωπική μου ζωή αποτέλεσε θέμα συζήτησης, γιατί είχα πολλά φλερτ, αλλά δεν ερωτεύτηκα μέσα στη νύχτα ή στη δουλειά.
Διαβάζοντας το «Αυτή η νύχτα μένει» νομίζω ότι ο άνθρωπος που σας ερωτεύτηκε περισσότερο μέσα στη νύχτα ήταν ένας ετεροφυλόφιλος άνδρας από την Κοζάνη. Ίσως ήταν αυτός που έκανε την υπέρβαση;
Ναι, αυτός έκανε την υπέρβαση, χώρισε και την αρραβωνιαστικιά του για εμένα, αλλά ήταν μονόπλευρο το ενδιαφέρον. Δεν υπήρξε συνέχεια. Με ερωτεύτηκαν και γυναίκες. Αλλά όλα αυτά ήταν θαυμασμός της εικόνας και όχι έρωτας. Είχαν ερωτευτεί τον καλλιτέχνη Μάριο. Ο άνθρωπος που θα δεχτεί την εικόνα σου εκτός σκηνής είναι αυτός που θα ενδιαφέρεται πραγματικά για εσένα.
Με τις γυναίκες πώς το διαχειριστήκατε;
Πολύ τρυφερά, με συζήτηση καταλάβαιναν. Μετά γίναμε οι καλύτεροι φίλοι. Υπήρξαν κάποιες επίμονες, αλλά εξηγούσα ότι δεν γίνεται, και στους άντρες και στις γυναίκες. Δεν ήθελα ο κόσμος να συζητάει ότι είμαι σε κάποια σχέση. Γι’ αυτό υπήρχαν μεγάλα διαστήματα 2-3 χρόνων που ήμουν μόνος, γιατί είχα αφοσιωθεί στη δουλειά μου.
Ισχύει ότι μια οικογένεια σας τηλεφώνησε σε έντονο ύφος γιατί σας είχε ερωτευτεί ο ετεροφυλόφιλος γιος τους;
Έγινε μια φορά γιατί είχε ξεφύγει το θέμα και είχε μαθευτεί. Ήταν και γνωστή οικογένεια. Ενώ εγώ το απέκρουσα 2-3 φορές, επέμενε και έγινε θέμα συζήτησης. Αυτό με έφερε σε πολύ δύσκολη θέση. Έκανα μια συζήτηση με ευγένεια και εξήγησα πέντε πράγματα, δικαιολογώντας και το παιδί τους. Ήταν αμήχανη στιγμή. Τότε συνέβαινε και το άλλο. Στα πηγαδάκια έλεγαν για εμένα: «Άσε τώρα, αυτός το παίζει και πηγαίνει με γυναίκες». Αυτό είχε συζητηθεί γιατί έκανα παρέα με γυναίκες και δεν τους είχα δώσει συγκεκριμένη εικόνα για να πουν «ο Μάριος είναι με τον τάδε ή με την τάδε». Επίσης, μαζί με αυτή την άποψη είχε κυκλοφορήσει και ότι τα έχω με τον τάδε εργοστασιάρχη και με τον τάδε μεγαλοβιομήχανο. Είχε γίνει ένα τέτοιο μπουρδούκλωμα και δεν ήξεραν τι γίνεται.
Με αποτέλεσμα να πλάθεται ακόμα περισσότερο ο μύθος του Μάριου.
Ακριβώς (γέλια). Όλο αυτό έγινε άθελά μου.
Σας έκαναν ακριβά δώρα οι θαυμαστές;
Επειδή ήξεραν ότι αγαπούσα τις πανάκριβες γούνες και τα ρολόγια, προσπαθούσαν να με πλησιάσουν κάνοντάς μου τέτοια δώρα. Και αυτοκίνητο BMW μου έκαναν δώρο και ρολόγια ρόλεξ και μονόπετρα με διαμάντια.
Ισχύει ότι ένας Μητροπολίτης παρενέβη και σταμάτησε τις εμφανίσεις σας στην Κρήτη;
Ναι, ένας Μητροπολίτης πήρε τηλέφωνο τον ιδιοκτήτη του κέντρου και του είπε ότι δεν μπορώ να συνεχίσω και ότι πρέπει να φύγω. Έτσι έφυγα. Μετά από χρόνια όμως που επέστρεψα ήταν εντελώς διαφορετικό το κλίμα.
Είχε γραφτεί στον τοπικό Τύπο μιας επαρχιακής πόλης ότι ήσασταν …έγκυος;
Ναι, στα Τρίκαλα. Επειδή έκανα παρέα με κάποιον γνωστό ποδοσφαιριστή, ένας ανόητος δημοσιογράφος – εκδότης έγραψε: «Ο Μάριος Βεάνος είναι έγκυος». Εγώ δεν είμαι άνθρωπος που θα αφήσει κάτι να πέσει κάτω. Το Σάββατο ήταν γεμάτο το μαγαζί. Μεταξύ άλλων ήταν αυτός ο εκδότης με παρέα και τυχαία ήταν και ένας φίλος μου μαιευτήρας, που είχε κλινική στα Τρίκαλα. Αφού τραγουδάω, μεταξύ του ενός τραγουδιού και του άλλου σταματάω και λέω: «Επειδή είναι εδώ ο κύριος τάδε, να σας πω ότι έγραψε ότι είμαι έγκυος. Θέλω να σας το επιβεβαιώσω αυτό. Απόψε είναι εδώ και ο τάδε φίλος μου ο μαιευτήρας για να με παρακολουθεί μην κάνω καμιά απότομη κίνηση και χάσω το παιδί». Καταλαβαίνεις τι έγινε από κάτω. Ο εκδότης άλλαξε επτά χρώματα… Και έτσι πήρα την εκδίκησή μου.
Μια ακραία εκδήλωση θαυμασμού που θυμάστε;
Ένας φίλος μεγαλοβιομήχανος ήρθε να διασκεδάσουμε στο μαγαζί και μετά πήγαμε στο σπίτι του για να καθίσουμε. Το μπαλκόνι του πρώτου ορόφου έβλεπε κάτω στην πισίνα. Γδύθηκα εγώ και έπεσα στην πισίνα για να κολυμπήσω. Αυτός ήταν στο μπαλκόνι, είχε βγάλει ένα πακέτο πεντοχίλιαρα και τα πέταγε κάτω, μέσα στο νερό.
Με τους συναδέλφους σας είχατε κόντρες;
Αυτό υπάρχει και σήμερα: «Γιατί η φωτογραφία μου μπήκε εκεί, γιατί εγώ να τραγουδήσω λιγότερο;». Από όταν εδραιώθηκα δεν αντιμετώπισα τέτοια, γιατί οι επιχειρηματίες ήξεραν όταν με κλείσουν ότι θα είμαι το πρώτο όνομα. Μάριος Βεάνος
Ένα διάστημα κυκλοφορούσατε με φρουρά;
Ναι, μου είχε βάλει ένας επιχειρηματίας φρουρά, γιατί είχα φύγει από το ένα μαγαζί και πήγα στο άλλο, για να μη με ενοχλήσουν. Η φρουρά με μετέφερε από το ξενοδοχείο στο μαγαζί και το ανάποδο. Βέβαια εγώ τους χρησιμοποιούσα παντού: στο φαγητό, στην τράπεζα. Αυτό έμεινε στον κόσμο γιατί δεν υπήρχαν αυτά. Μάριος Βεάνος
Γνωρίζετε τον Νότη Σφακιανάκη από τα πρώτα του βήματα. Πώς ήταν η συνεργασία σας;
Ήταν από τότε ένα φωτεινό πλάσμα, είχε κάτι, πέρα από την πολύ ωραία φωνή. Τον αγαπώ πολύ τον Νότη. Δουλέψαμε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Κω, γελάσαμε πολύ, κολυμπήσαμε. Είναι ένα ευγενέστατο και καλόψυχο πλάσμα. Εξελίχθηκε και τον χαίρομαι πάρα πολύ. Με στενοχωρεί που λείπει αυτή τη στιγμή ο Νότης γιατί ήταν δίκαιος. Για εμένα ο καλλιτέχνης δεν πρέπει να ανακατεύεται με τα πολιτικά και τις ομάδες, δεν χρειάζεται το κοινό να γνωρίζει τα πιστεύω σου. Αυτό δεν του έκανε καλό. Μάριος Βεάνος
Υπάρχουν καλές φωνές στην επαρχία;
Αν δεις τι φωνές υπάρχουν… Αν αυτοί οι άνθρωποι κατέβαιναν κάποια στιγμή στην Αθήνα να κάνουν καριέρα θα έπρεπε αυτοί που έχουμε τώρα να πάνε σπίτια τους. Εγώ έκανα τα λάθη μου με τις δισκογραφικές γιατί δεν είχα κάποιον να με συμβουλεύσει. Αλλά δεν με ενοχλεί, γιατί θεωρώ τον εαυτό μου υπεύθυνο γι’ αυτό. Ήμουν πολύ απείθαρχος και καλομαθημένος. Και στο θέμα των χρημάτων γιατί έπαιρνα από τις μεγαλύτερες αμοιβές, είχα το πάνω χέρι σε όλα και όταν ήρθα στην Αθήνα να μιλήσω με τις δισκογραφικές μού φάνηκαν περιοριστικοί οι όροι τους. Μου είπαν να με βάλουν σε ένα μαγαζί για συγκεκριμένη ώρα στο πρόγραμμα και να μου βγάλουν δίσκο. Μου κακοφάνηκε και είπα «όχι» σε μια πολύ μεγάλη εταιρεία. Μάριος Βεάνος
Υπάρχει σήμερα η διασκέδαση του τότε;
Μπουζούκια δεν υπάρχουν πια. Εδώ είναι Ελλάδα, ο άλλος θέλει να χορέψει. Μας κατέκλυσε το σόου. Να πετάμε από τα ταβάνια, να ανεβαίνουμε από το υπόγειο, να κατεβαίνουμε με ασανσέρ. Όλο αυτό το ξενόφερτο. O άλλος είναι υποχρεωμένος να καθίσει τρεις ώρες σε μια καρέκλα και να βλέπει αυτό το πράγμα. Αυτό όμως δεν είναι μπουζούκια. Μπουζούκια είναι να πεταχτούν λουλούδια, να σπάσουν πιάτα, να ανεβεί ο κόσμος στα τραπέζια. Εγώ άνοιγα το πρόγραμμά μου με Μαρινέλλα και μετά έλεγα λαϊκά με το ντέφι και ανέβαινα στα τραπέζια. Περνούσα και εγώ καλά. Από την αρχή έλεγα ότι προχωρώντας θέλω να έρθει μια στιγμή που δεν θα είμαι αναγκασμένος να δουλέψω, αλλά να πηγαίνω όταν θα έχω κέφι. Το κατάφερα, γι’ αυτό μπορώ να πω και τα «όχι».
Κρατήσατε χρήματα;
Εννοείται, γι’ αυτό τώρα μπορώ να δουλεύω όταν θέλω.