Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024

Ευρωεκλογές 2024 με προϋπολογισμό 37 εκατ. ευρώ – δηλαδή 0,08 ευρώ ανά πολίτη

Η επικοινωνιακή στρατηγική του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις εκλογές του 2024 θα βασιστεί σε ένα δίκτυο μέσων ενημέρωσης και οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών, με προϋπολογισμό 37 εκατ. ευρώ – δηλαδή 0,08 ευρώ ανά πολίτη – , «σχεδόν ψίχουλα» σε σύγκριση με τους προϋπολογισμούς άλλων θεσμικών οργάνων και κυβερνήσεων, δήλωσε στη EURACTIV ο διευθυντής επικοινωνίας και εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Ζάουμε Ντουκ.

«Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τα χρήματα των φορολογουμένων», είπε ο ίδιος και γι αυτό και το Κοινοβούλιο σχεδιάζει την εκστρατεία του με πρίσμα την «δημιουργία ενός κύματος», το οποίο θα υποστηριχθεί και θα διατηρηθεί από ένα εσωτερικό και εξωτερικό δίκτυο, εστιάζοντας στην κινητοποίηση των ψηφοφόρων που απέχουν και των ψηφοφόρων που ψηφίζουν για πρώτη φορά, δήλωσε ο Ντουκ.

«Η στρατηγική μας δεν αφορά μόνο το τι πρόκειται να κάνουμε εμείς, αλλά και το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε άλλους ανθρώπους, ξεκινώντας από τα μέσα ενημέρωσης, και καταλήγοντας στις ΜΚΟ, στις εταιρείες και στους ιδιώτες», πρόσθεσε.

Ποσό ύψους 8 εκατομμυρίων ευρώ θα διατεθεί για τη χρηματοδότηση εταιρειών μέσων ενημέρωσης μέσω επιχορηγήσεων για δράσεις προώθησης των ευρωεκλογών και του έργου του Κοινοβουλίου. Άλλα 3,9 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και «φορείς αλλαγής» με στόχο την «αύξηση της μη κομματικής συμμετοχής των ευρωπαίων πολιτών και οργανώσεων στην προώθηση της σημασίας της προσφυγής στις κάλπες».

Το Κοινοβούλιο θα χρησιμοποιήσει επίσης την πλατφόρμα together.eu, εμπλέκοντας χιλιάδες ενδιαφερόμενους φορείς σε ολόκληρη την ΕΕ και ομάδες με τις οποίες η υπηρεσία επικοινωνίας βρίσκεται ήδη σε επαφή στα κράτη μέλη μέσω των Γραφείων Συνδέσμου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (EPLO).

«Όλοι αυτοί οι σύμμαχοι θα ενεργοποιηθούν σε συντονισμό με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο», δήλωσε ο Ντουκ, προσθέτοντας ότι θα αξιοποιήσουν το δίκτυο των ενδιαφερόμενων μερών του, καθώς και τους ανταποκριτές στις Βρυξέλλες, τα μέσα ενημέρωσης των κρατών μελών και τις εθνικές κυβερνήσεις ώστε να επικοινωνήσουν το έργο και τον αντίκτυπο του Κοινοβουλίου και να προβάλουν τη «σημασία των ευρωπαϊκών εκλογών».

Ο κ. Ντουκ αναμένει ότι η αυξανόμενη σημασία της ΕΕ τα τελευταία χρόνια με την πανδημία COVID-19, τα κονδύλια του NextGeneration και την κοινή αντίδραση κατά του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία θα αυξήσει την προσέλευση των ψηφοφόρων.

«Δεδομένου ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται πλέον σχεδόν καθημερινά στα εξώφυλλα πολλών εφημερίδων (…), είναι λογικό να σκεφτούμε ότι θα υπάρχουν ακόμη περισσότεροι άνθρωποι που θα ενδιαφέρονται να ψηφίσουν για τις ευρωπαϊκές εκλογές», δήλωσε.

Το Κοινοβούλιο οικοδομεί επί του παρόντος το δίκτυο και αναθέτει επιχορηγήσεις και δεν θα αρχίσει να δρομολογεί και να συντονίζει επικοινωνιακές δράσεις σε ολόκληρη την ΕΕ πριν από τον Ιανουάριο του 2024.

Qatargate και υποθέσεις παρενόχλησης

Ερωτηθείς σχετικά με τον αντίκτυπο του Qatargate και των υποθέσεων παρενόχλησης στη φήμη του Κοινοβουλίου και των ευρωεκλογών, ο Ντουκ εξέφρασε την πεποίθησή του υποστηρίζοντας ότι τα πρόσφατα αποτελέσματα του Ευρωβαρόμετρου δεν έδειξαν κακό αντίκτυπο, με την πρόθεση ψήφου να φτάνει το 67%.

«Είμαι πεπεισμένος ότι όταν θα φτάσουν οι εκλογές, το Κοινοβούλιο θα είναι σε θέση να πει στην κοινή γνώμη, ναι, υπήρχαν περιπτώσεις διαφθοράς […] Αλλά πήραμε πολύ σοβαρά αυτή την κατάσταση και υιοθετήσαμε μια σημαντικά εκτενή λίστα μέτρων για να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα ξανασυμβεί ή αν πρόκειται να συμβεί, μπορούμε να είμαστε περισσότερο προσεκτικοί», είπε.

Η πρόεδρος του Κοινοβουλίου Ρομπέρτα Μέτσολα «είναι αρκετά συνειδητοποιημένη ότι [η διενέργεια εσωτερικών μεταρρυθμίσεων] είναι σημαντική για την εικόνα αυτής της Βουλής», πρόσθεσε.

Πηγή: EURACTIV

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

6-9 Ιουνίου 2024 οι επόμενες ευρωεκλογές

Qatargate: Τι οδήγησε σε παραίτηση τον ανακριτή Μισέλ Κλεζ από το πολύκροτο σκάνδαλο στην ΕΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ