Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024

Νέο Spring: H Dacia δυναμικά και  στην ηλεκτροκίνηση!

To Dacia Spring είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Dacia. Κυκλοφόρησε το 2021. Με περισσότερες από 110.000 παραγγελίες από την κυκλοφορία του, το μοντέλο έχει συμβάλει καθοριστικά στη διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη.

Στο βολάν ο Γιάννης Αθανασίου

Το Dacia Spring κάνει τις ηλεκτρικές μετακινήσεις προσιτές σε όλο τον κόσμο, μια και το κόστος αγοράς του είναι αρκετά χαμηλό για ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ο χρόνος φόρτισης διαρκεί γύρω στις 3,5 ώρες.

Σύντομα θα είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα, στην κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση Extreme, η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με τον καινούργιο ηλεκτροκινητήρα Electric 65 (65hp/48kW). Ο νέος αυτός κινητήρας συνδυάζεται με ένα επίσης νέο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο εξασφαλίζει καλύτερες επιταχύνσεις και καλύτερη ανάκτηση ενέργειας για μεγαλύτερη αυτονομία.

Το Spring Extreme Electric 65 απευθύνεται σε εκείνους που αναζητούν υψηλότερες επιδόσεις. Έχει περισσότερη ισχύ (65 hp/48 kW) από το μοντέλο Spring Electric 45 (45 hp/33 kW), η ροπή του είναι υψηλότερη (113 Nm), ενώ προσφέρει δυναμικές επιταχύνσεις, είτε κινείται στην πόλη είτε στον αυτοκινητόδρομο.

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του νέου κινητήρα Electric 65 είναι ο υψηλότερος αριθμός στροφών λειτουργίας του – 14.700 σ.α.λ. σε σχέση με τις 8.500 σ.α.λ. του Electric 45. Οι νέες τεχνικές προδιαγραφές του μειωτήρα (με τη σχέση μετάδοσης που αυξήθηκε από το 7,162 στο 12,057) αυξάνουν το ποσοστό της ροπής που φτάνει στους κινητήριους τροχούς.

Στην κίνηση στην πόλη το Spring Extreme Electric 65 επιταχύνει από 0 – 50 km/h σε 3,9 δευτ., δηλαδή 1,9 δευτερόλεπτα ταχύτερα από Spring Electric 45. Αντιστοίχως, στον ανοιχτό δρόμο, ο χρόνος που χρειάζεται για την ενδιάμεση επιτάχυνση από τα 80 στα 120 km/h έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό (13,5 δευτ. σε σχέση με τα 26 δευτ.).

Χάρη στον νέο κινητήρα Electric 65, το Spring Extreme εξασφαλίζει αυτονομία της τάξεως των 220 χλμ. (WLTP) σε μεικτό κύκλο και 310 χλμ. σε αστικό κύκλο (WLTP). Η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει τις 14,5 kWh/100 χλμ., νούμερο το οποίο πέφτει στο 10,4 kWh/100 χλμ. όταν το Spring κινείται στην πόλη. Παράλληλα, με το καλώδιο και την πρίζα της έκδοσης Extreme η φόρτιση μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 13,5 ώρες μέσω μια απλής οικιακής παροχής ρεύματος, χρόνος που πέφτει σε κάτι λιγότερο από 60 λεπτά αν αξιοποιηθεί η προαιρετική δυνατότητα ταχείας φόρτισης (DC) για μέχρι και το 80% φόρτισης της μπαταρίας.

Το λανσάρισμα των εκδόσεων Extreme αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Dacia. Οι εκδόσεις Extreme πηγαίνουν την προσέγγιση του εκδρομικού αυτοκινήτου ένα βήμα παραπέρα, όχι μόνο σε ό,τι αφορά τον τομέα του design, αλλά και σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά των μοντέλων, χωρίς όμως αυτά να χάνουν κανένα από τα στοιχεία που τα κάνουν cool, προσιτά και οικολογικά. Οι εκδόσεις Extreme, που βρίσκονται στην κορυφή της γκάμας της Dacia, αποσκοπούν στο να προσελκύσουν εκείνους που αναζητούν έναν τρόπο να απολαύσουν περισσότερο την ύπαιθρο.

Πλούσια έκδοση

Πιο συγκεκριμένα, η πλούσια έκδοση Extreme του νέου Dacia Spring, πέραν του ότι διατίθεται στο εντελώς νέο χρώμα Slate Blue, έχει βελτιώσεις εξωτερικά. Τμήματα του αμαξώματος, όπως οι μπάρες οροφής, τα καλύμματα των πλευρικών καθρεφτών, οι πλήμνες των τροχών, το σήμα της Dacia στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, καθώς και μέρη κάτω από τα φωτιστικά σώματα είναι βαμμένα σε χάλκινη απόχρωση. Επίσης, υπάρχουν αυτοκόλλητες λωρίδες στις πόρτες, καθώς και μια αισθητική αναφορά στο μοτίβο snorkel του Duster που βρίσκεται μεταξύ των θυρών και των εμπρός φτερών, αλλά και μια ειδική διακόσμηση στα προστατευτικά του κάτω μέρους των θυρών. Εσωτερικά υπάρχει ξεχωριστή επένδυση στα μαρσπιέ των θυρών, ειδική εκτύπωση στα εμπρός ελαστικά πατάκια, επένδυση σε χάλκινη απόχρωση σε ορισμένα τμήματα των πάνελ των εμπρός θυρών, στο περίγραμμα των αεραγωγών και της οθόνης πλοήγηση και εμφανείς ραφές καθισμάτων σε χάλκινη απόχρωση.

Το Spring, με τον νέο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, θα διατίθεται και ως ελαφρύ επαγγελματικό -στην έκδοση Spring Cargo- που αφορά τους επαγγελματίες εμπόρους, τους διανομείς και άλλα παρόμοια επαγγέλματα.

H τιμή του θα διαμορφώνεται στα 27.950 ευρώ και 21.188 ευρώ μετά την κρατική επιδότηση

Dacia Dacia Dacia

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δοκιμή Grandland PHEV: Πλήρες και άνετο plug in υβριδικό από την Opel

Νέο Range Rover Sport SV: Κορυφαίες επιδόσεις, σύγχρονη πολυτέλεια!

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ