VW Amarok: Το βασικό κινητήριο σύνολο, όπως και στην
προηγούμενη γενιά, αποτελείται από ένα
τετρακύλινδρο μοτέρ πετρελαίου 2.000 κυβικών
εκατοστών και συνδυάζεται με 10άρι αυτόματο
κιβώτιο.
Η VW το 2010 έκανε ένα αρκετά μεγάλο βήμα και
μπήκε στην αγορά των pickup, με ένα εξ ολοκλήρου
δικό της αυτοκίνητο, το Amarok. Το μοντέλο των
Γερμανών πέτυχε μια και στη διπλοκάμπινη έκδοσή
του είχε την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα στην
πολυτέλεια, την άνεση αλλά και τα σκληροτράχηλα
στοιχεία που συνοδεύουν ένα αγροτικό.
Στη δεύτερη
γενιά του αυτοκινήτου το παιχνίδι αλλάζει και το
Amarok πλέον βασίζεται στο Ford Ranger, με ακόμα
μεγαλύτερες πιθανότητες να πετύχει καθώς η Ford
δείχνει να κυριαρχεί σε πωλήσεις στην κατηγορία τόσο
στην Ευρώπη όσο και παγκοσμίως.
Το βασικό κινητήριο σύνολο, όπως και στην
προηγούμενη γενιά, αποτελείται από ένα
τετρακύλινδρο μοτέρ πετρελαίου 2.000 κυβικών
εκατοστών και συνδυάζεται με 10άρι αυτόματο
κιβώτιο, όπως ακριβώς και το αμερικανικό αδελφάκι
του. H απόδοση είναι στους 205 ίππους και στα 50
κιλά ροπής. Η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες είναι
στα 13 λίτρα/100 χλμ., τιμή αρκετά αξιόλογη για ένα
αυτοκίνητο με ξεχωριστό σασί τύπου σκάλας, άκαμπτο
πίσω άξονα και βάρος που ξεπερνά τους 2,2 τόνους.
Κύλιση
Η κύλιση του αυτοκινήτου είναι αρκετά ποιοτική για
τον χαρακτήρα του. Η ηχομόνωση είναι καλή και η
ανάρτηση παρά τις σούστες στον πίσω άξονα
παραμένει άνετη. Ο κινητήρας περνά κάποιο θόρυβο
στο εσωτερικό, αλλά όχι κάτι πέραν αυτού που
περιμένεις από ένα αγροτικό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στον δρόμο αυτό που κάνει θετική εντύπωση από την
πρώτη κιόλας στιγμή είναι το τιμόνι και η αίσθηση που
δίνει. Από εκεί και πέρα, ο όγκος είναι εύκολα
διαχειρίσιμος και το πάτημα του αυτοκινήτου στην
άσφαλτο δεν θυμίζει σε τίποτα ημιφορτηγό. Κινητήρας
και κιβώτιο συνεργάζονται άψογα, με τη ροπή των 50
κιλών να είναι διαθέσιμη σε κάθε πάτημα του γκαζιού.
Εκτός δρόμου η τετρακίνηση έχει τις κλασικές επιλογές
χωρίς κεντρικό διαφορικό αλλά και αργές σχέσεις με
μείωση 3 προς 1. Στον πίσω άξονα υπάρχει και μπλοκέ
διαφορικό που ενεργοποιείται με κουμπί και αυξάνει
κατακόρυφα την πρόσφυση του αυτοκινήτου. Στην
άσφαλτο το αυτοκίνητο κινεί τους πίσω τροχούς, αλλά
διαθέτει και αυτόματη επιλογή για την τετρακίνηση,
που ενεργοποιείται με την απώλεια πρόσφυσης των
πίσω τροχών. Για τα δύσκολα σημεία εκτός δρόμου
υπάρχουν και τα προγράμματα οδήγησης για λάσπη,
χιόνι και νεροφαγώματα, αλλά και επιλογές για
εξοικονόμηση καυσίμου αλλά και ρυμούλκηση τρέιλερ
με φορτίο έως και 3,5 τόνους.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι αρκετά σύγχρονη. Η
ορατότητα είναι καλή χάρη και στην υψηλή θέση
οδήγησης και τα υλικά είναι στην πλειονότητά τους
σκληρά με καλή συναρμογή. Η οθόνη πολυμέσων των
12 ιντσών και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχουν
καλά γραφικά και απόκριση. Οι χώροι είναι καλοί, με
τους πίσω να ζητούν λίγο παραπάνω χώρο για τα
γόνατα, όπως και σε όλα τα διπλοκάμπινα αγροτικά. Η
καρότσα έχει παραπάνω από αρκετό χώρο για τις
αποσκευές και χωράει και ευρωπαλέτα κατά μήκος και
εγκάρσια, κάτι που ενδιαφέρει αρκετά όσους
πραγματικά το πάρουν για επαγγελματικό. Το
ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 1.190 κιλά.
Αγροτικά
Η δεύτερη γενιά του Amarok έχει όλα τα στοιχεία για
να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των αγροτικών,
που είναι και ουσιαστικά τα μόνα αυτοκίνητα με
πραγματικές εκτός δρόμου ικανότητες.
Η σωστή
ισορροπία μεταξύ της άνεσης και των λειτουργικών
ικανοτήτων ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι αυτό που
η VW κάνει σωστά, με το καινούργιο Amarok να
πετυχαίνει ξανά τη χρυσή τομή. Η τιμή του ξεκινά από
τα 48.200 ευρώ για τη βασική έκδοση εξοπλισμού life
με τον δίλιτρο κινητήρα, με το τρίλιτρο μοτέρ των 240
ίππων να ξεκινά από τα 55.000 ευρώ.
Από την “ΜΠΑΜ στο ρεπορτάζ” που κυκλοφορεί