Τη διενέργεια εράνου για την οικονομική ενίσχυση της οικογένειας του Αντώνη Καργιώτη ξεκινάει η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών (PUPYC). Πρόκειται για τον 36χρονο από την Κρήτη, που έχασε τη ζωή του το βράδυ της 5ης Σεπτεμβρίου 2023, στο λιμάνι του Πειραιά, όταν, επιχειρώντας να ανέβει στο επιβατικό πλοίο «Blue Horizon» και να ταξιδέψει για το νησί του, σπρώχτηκε από μέλη του πληρώματος στον καταπέλτη και έπεσε στη θάλασσα, με αποτέλεσμα να πνιγεί.
Όπως λέει ο πρόεδρος της PUPYC, Γιώργος Βάλλης, από το ταμείο της Ένωσης θα δοθεί στην οικογένεια το ποσό των 1.500 ευρώ και θα συγκεντρωθούν επιπλέον χρήματα από τα πάνω από 600 μέλη της, τόσο κατά τη διάρκεια της συνέλευσης που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου, στις 5:00 το απόγευμα, στο ξενοδοχείο «London», στη Γλυφάδα, όσο και μετά.
Στο πλαίσιο της συνέλευσης θα τιμηθεί μέλος της οικογένειας του Αντώνη Καργιώτη. Κατά πάσα πιθανότητα θα παραβρεθούν ο αδελφός του αδικοχαμένου 36χρονου και ο παπάς της ενορίας του τόπου κατοικίας τους, στην Κρήτη, ο οποίος βοηθάει την οικογένεια. Σε περίπτωση που δεν καταφέρουν να φτάσουν οι δύο από την Κρήτη, την τιμητική πλακέτα θα παραλάβει ο δικηγόρος που εκπροσωπεί την οικογένεια στην Αθήνα.
Στον έρανο θα κληθούν να συνεισφέρουν και όσοι (επίσημοι και άλλοι) θα παραβρίσκονται στην εκδήλωση.
«Το θλιβερό αυτό ναυτικό δυστύχημα ή αλλιώς εγκληματική ενέργεια, αφού θα αποφανθεί η Δικαιοσύνη για το είδος της πράξης, μας συγκλόνισε όλους. Έχω φίλους στην Κρήτη και πληροφορήθηκα ότι πρόκειται για μία φτωχή οικογένεια, η οποία αγωνίζεται καθημερινά για να τα βγάλει πέρα. Δεσμεύτηκα ότι η Ένωσή μας θα βοηθήσει την οικογένεια, συγκεντρώνοντας ένα ποσό στο όνομα του αδικοχαμένου Αντώνη Καργιώτη και αυτό ακριβώς κάνουμε τώρα. Θέλουμε να σταθούμε δίπλα στην οικογένεια και να βοηθήσουμε ουσιαστικά και όχι να μείνουμε μόνο σε λόγια στήριξης. Να βοηθήσουμε εμπράκτως και να αφήσουμε στην άκρη το φαίνεσθαι. Δε θέλουμε σε καμία περίπτωση να ξεχαστούν ο άνθρωπος αυτός καθώς και το τραγικό αυτό συμβάν», τονίζει σο κ. Βάλλης.
«Δεν είναι αυτή η εικόνα των Ελλήνων ναυτικών»
Ο ίδιος χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη ενέργεια ως μία πράξη μεμονωμένων ατόμων και υπογραμμίζει ότι σε καμία περίπτωση αυτοί δεν αντιπροσωπεύουν το σύνολο των Ελλήνων ναυτικών.
«Με την έμπρακτη στήριξη στην οικογένεια θέλουμε να στείλουμε και αυτό το μήνυμα. Ότι αυτά τα άτομα δεν αντιπροσωπεύουν τους Έλληνες ναυτικούς. Ο Έλληνας ναυτικός, αξιωματικοί και κατώτερα πληρώματα, βοηθάει τον κόσμο στα πλοία. Δίνει χέρι βοήθειας σε ηλικιωμένους και όσους έχουν ανάγκη και φροντίζει να είναι ασφαλές το ταξίδι για όλους. Δεν πετάει τους ανθρώπους στο νερό και τους αφήνει να πνιγούν. Δυστυχώς, ο Αντώνης είχε την ατυχία να πέσει σε άτομα που αποτελούν την εξαίρεση στον κανόνα. Αυτή η τραγωδία θα μπορούσε πολύ εύκολα να είχε αποφευχθεί», σημειώνει ο πρόεδρος της PUPYC.
Γιώργος Βάλλης : «Ο άνθρωπος πολύ πιθανόν να ζούσε αν ο πλοίαρχος έσβηνε άμεσα τις μηχανές»
Δεν μπορούσε να κρύψει την οργή του ο κ. Γιώργος Βάλλης για την εγκληματική συμπεριφορά των συναδέλφων του στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, που οδήγησε στην εν ψυχρώ δολοφονία ενός αθώου ανθρώπου. Ο πολύπειρος καπετάνιος και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών & Επαγγελματικών Θαλαμηγών αναφέρει: «Ο κόσμος βράζει. Οι συγκεκριμένοι ναυτικοί έσπρωξαν έναν άνθρωπο να πεθάνει. Έκαναν τραγικά πράγματα. Δεν γίνονται αυτά και ο καπετάνιος σηκώθηκε και έφυγε!
Από 18 χρόνων που είμαι ναυτικός μέχρι σήμερα, γύρω στα 15 περίπου χρόνια δεν το έχω ξανακούσει, δεν το έχω ξαναδεί αυτό το πράγμα, ούτε καν το έχω φανταστεί!» επισημαίνει ο κ. Βάλλης, ο οποίος εργάστηκε επί έναν χρόνο στη συγκεκριμένη εταιρεία και γνωρίζει από πρώτο χέρι τι συνέβη. Στην ανάλυση που κάνει για την «Μ» παρουσιάζει μία προς μία τις μοιραίες ενέργειες που οδήγησαν στον θάνατο τον 36χρονο:
– Πρώτον, έπρεπε να υπάρχει η λιμενική αρχή έξω από το καράβι να αποκόψει την είσοδο του ανθρώπου αφού έχουν λύσει τους κάβους. Αυτοί απουσίαζαν.
– Δεύτερο σφάλμα, εφόσον ανεβαίνει ο άνθρωπος πρέπει να τον δεχθούν μέσα και όχι να τον σπρώχνουν στα «νύχια». Γιατί όταν απομακρυνθεί το πλοίο από τον ντόκο τα νύχια αυτόματα πέφτουν κάτω, οπότε θα πέσει μέσα στο νερό ο άνθρωπος. Είναι εγκληματική κίνηση αυτό που έκαναν.
– Τρίτον, ο καπετάνιος δεν θα έπρεπε να φύγει με ανοιχτό τον καταπέλτη!
– Τέταρτον, από τη στιγμή που βλέπει το επεισόδιο από τις κάμερες και έχει άμεση ενημέρωση από τουλάχιστον έξι έμπειρους ναυτικούς, θα έπρεπε να κάνει ανάποδα τις μηχανές και να κρατήσει το πλοίο σε επαφή με τον ντόκο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αντώνης Καργιώτης: Ξεσπά ο δικηγόρος της οικογένειας – «Ήξεραν την ιδιαιτερότητα και τον σκότωσαν»
Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ιδ. Σκαφών: Βράβευσαν τον Ανδρέα Αλικανιώτη που διέσωσε συνεπιβάτες του στα Τέμπη
Έτσι ακόμα κι αν έσπρωχνε ο ύπαρχος τον Αντώνη, θα έπεφτε στην ξηρά και δεν θα έχανε τόσο άδικα τη ζωή του.
– Πέμπτον: Από τη στιγμή που ενημερώνεται ο πλοίαρχος ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα αμέσως θα έπρεπε να σβήσει τις μηχανές και να σταματήσει άμεσα τις προπέλες. Δεν υπάρχει η δικαιολογία «δεν μου το είπαν έγκαιρα», «δεν το είδα» κ.ά. Είναι πολύς κόσμος που ελέγχει τον απόπλου.
– Έκτον: Δεν τηρήθηκε το πρωτόκολλο ασφαλείας του καραβιού στον κίνδυνο όταν εντοπίζουν ανθρώπους στη θάλασσα. «Μan overboard» λέγεται. Είναι ο διεθνής κώδικας που εκπαιδεύονται οι ναυτικοί οι οποίοι παίρνουν πιστοποίηση για τη διαδικασία.
Σταματούν οι μηχανές να λειτουργούν – Πετάμε σωσίβιο ή κουλούρα στο νερό δεμένη με σχοινί – Κατεβάζουμε βάρκα για διάσωση.
«Αυτοί δεν έκαναν ούτε μία από αυτές τις ενέργειες. Τον παράτησαν και έφυγαν και συνέχισαν να κινούνται με τις προπέλες στο φουλ. Ο άνθρωπος με το που έπεσε στο νερό γέμισαν τα πνευμόνια του νερό και πνίγηκε. Άργησαν να του πετάξουν ένα σωσίβιο. Ακόμα δεν πήγε κάποιος από τον ντόκο να προσπαθήσει να του πετάξει ένα σκοινί, να γίνει προσπάθεια να πιάσουν τον άνθρωπο».
Τα λάθη δεν σταματούν εδώ. Ο κ. Βάλλης επισημαίνει ότι ο καπετάνιος «θα έπρεπε να ενημερώσει άμεσα τις λιμενικές αρχές και όχι με καθυστέρηση και να φύγει σαν να μη συνέβη τίποτα. Να βγάζει μάλιστα ανακοινώσεις ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται το πλοίο. Όλα αυτά μαζί είναι απαράδεκτα. Έχουμε και τους επιβάτες που χτυπούσαν τα τζάμια και τους έκλεινε την πόρτα. Απίστευτα πράγματα. Τραγικό όλο αυτό» τονίζει ο έμπειρος καπετάνιος.
«Όταν πέσει κάποιος σε αυτό το σημείο και το πλοίο κάνει κίνηση, τον ρουφάει το νερό αμέσως. Γι’ αυτό πρέπει να κάνει αμέσως κράτει, γιατί θα σε βάλει κάτω από τις προπέλες και θα σε κόψει, ή θα σε ρουφήξει κάτω και θα σε πνίξει η δίνη που δημιουργούν οι προπέλες, ή θα σε στείλουν να χτυπήσεις στον ντόκο (προβλήτα) και θα πεθάνεις ακαριαία.
Έμπειρο πλήρωμα ακτοπλοΐας και να συμπεριφερθεί έτσι; Είναι τραγικά τα πράγματα. Με έπαιρναν τηλέφωνο και έλεγα ότι είναι τρελό αυτό το πράγμα, γιατί οι ναυτικοί εκπαιδευόμαστε να σώζουμε ανθρώπους, να τους προστατεύουμε, να εγγυόμαστε την ασφάλειά τους. Ο κόσμος πληρώνει έναν σκασμό λεφτά στα εισιτήρια για να τον μεταφέρουν με ασφάλεια στον προορισμό του έμπειροι επαγγελματίες. Δεν πάει εκεί για να τον πεθάνουν».