Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Ακρίβεια δίχως τέλος: Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στην Ελλάδα – Crash test σε δέκα βασικά προϊόντα

Η διαρκής άνοδος των τιμών στα τρόφιμα αλλά και στις υπηρεσίες υγείας είχαν ως αποτέλεσμα να διαμορφωθεί στο 3,4% ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο, έναντι 1,6% που είχε φθάσει τον Σεπτέμβριο.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΗΜΕΡΑ: 

Στη Μπαμ που κυκλοφορεί: Οι μάσκες έπεσαν! Η αδίστακτη επίθεση Πισπιρίγκου και του ιθύνοντος νου της κατά του εκδότη της “Μ”







Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εφημερίδα “Το Βήμα”, συγκρίνοντας τιμές όμοιων προϊόντων στα ηλεκτρονικά καταστήματα κορυφαίων αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα και σε 4 ακόμα χώρες, προκύπτουν ιδιαίτερα μεγάλες αποκλίσεις.

Έτσι ενώ η αύξηση του ονομαστικού μισθού στη χώρας μας υπολείπεται σημαντικά από την αύξηση των τιμών, οι οποίες φαίνεται να ανεβαίνουν εκ νέου,οι γονείς πληρώνουν ακριβότερα το γάλα πρώτης βρεφικής ηλικίας από 13,4% έως 43,2 % σε σχέση με γονείς στην Αγγλία, τη Γαλλία αλλά και την γειτονική Κύπρο.

Παρόμοια είναι η κατάσταση και σε άλλα προϊόντα.






Δείτε τον πίνακα με την σύγκριση των τιμών:

Προϊόντα

(σε ευρώ)

Ελλάδα Βρετανία Ισπανία Γαλλία Κύπρος
Βρεφικό γάλα (1kg) 32,93 19,38 18,69 19,36 28,50
Απορρ. Πλυντηρίου πιάτων (1 κάψουλα) 0,34 0,19 0,38 0,28 0,27
Βούτυρο αγελαδινό 11,08 12,40 17,16 11,16 20,50
Σαμπουάν αντιπυτιριδικό (1tl ) 10,50 9,60 15,60 19,12 10,53
Στιγμιαίος καφές 42,40 28,60 33,25 27,75 28,50
Οδοντόκρεμα 3,48 2,86 2,85 2,29 2,50
Παιδικά δημητριακά ολ. άλεσης 12,80 8,10 10,64 7,07 9,57
Απορρ. γενικού καθαρισμού 6,16 3,44 4,52 3,67 3,45
Πατατάκια 13,00 12,00 12,44 11,78 12,44
Αφρόλουτρο 8,75 7,58 7,27 8,58 7,98

Νέα μέτρα για τις προσφορές – Στους 700 οι κωδικοί «μόνιμης μείωσης τιμής»

Σε σειρά μέτρων που εξετάζει το υπουργείο Ανάπτυξης ώστε να μην παρατηρούνται οι καθημερινές αυξομειώσεις των τιμών, αναφέρθηκε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Σκρέκας μιλώντας χθες το πρωί στην ΕΡΤ.

Ο υπουργός σημείωσε ότι το πλήθος των προσφορών που υπάρχουν καθημερινά στα ράφια των σούπερ μάρκετ δημιουργεί όπως είπε, ανασφάλεια στον καταναλωτή ενώ, τελικά, δεν λειτουργεί και προς όφελος του. Η στρατηγική των προσφορών, όπως σημείωσε, δημιουργεί μια κατάσταση ζούγκλας στην αγορά.

Σε ό,τι αφορά στα πρόστιμα ο υπουργός τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι οι πολυεθνικές και οι άλλες εταιρίες στις οποίες επεβλήθησαν πρόστιμα για υπέρβαση του επιτρεπόμενου περιθωρίου κέρδους «οφείλουν να φέρουν διορθωμένους τιμοκαταλόγους εντός δύο μηνών» ενώ σημείωσε ότι θα ακολουθήσει και νέος έλεγχος για να επιβεβαιωθεί ότι διορθώθηκαν οι τιμές. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι το πρόστιμο αφορά προϊόντα για τα οποία υπήρξε αποδεδειγμένη παρανομία. Ως παράδειγμα ανέφερε ότι στην μία πολυεθνική επιβλήθηκε πρόστιμο για 60 κωδικούς που αποδεδειγμένα υπήρξε παρανομία αν και η εταιρεια διακινεί περισσότερους απο 500 κωδικούς.

Το πρόστιμο, ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης, «είναι διπλάσιο του οφέλους για όλο το απόθεμα που έχουν στην αποθήκη τους για το επόμενο διάστημα».

Επίσης, ο κ. Σκρέκας τόνισε με έμφαση ότι στόχος δεν είναι να καταστραφούν οι εταιρείες, ούτε να πληγούν τα προϊόντα που είναι ιδιαιτέρως χρήσιμα για τα νοικοκυριά αλλά να μειωθούν οι τιμές τους.

Σχετικά με την πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωσης Τιμής», ο κ. Σκρέκας ανέφερε ότι, μέχρι τώρα, οι κωδικοί των προϊόντων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα στα ράφια των σούπερ μάρκετ ξεπερνούν τους 700 και εξέφρασε τη βεβαιότητα για την αύξησή τους.

Σε ό,τι αφορά στις τιμές στις λαϊκές αγορές ο υπουργός ανέφερε ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας για αποκλιμάκωση των τιμών πραγματοποιήθηκε συνάντηση με μεγάλους χονδρεμπόρους.



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ