Στις 17 Σεπτεμβρίου 1992 το ελληνικό κοινό στέκεται μπροστά στις οθόνες του και παρακολουθεί το πρώτο επεισόδιο της σειράς «Ανατομία ενός εγκλήματος» που προβάλλει ο ΑΝΤ1. Για τα επόμενα τρία χρόνια οι θεαματικότητες χτυπάνε «κόκκινα» από το ενδιαφέρον των θεατών για την σειρά που μεταφέρει στην τηλεόραση μερικά από τις πιο φρικιαστικές αστυνομικές υποθέσεις…
Κάθε επεισόδιο ουσιαστικά εξιστορεί την υπόθεση ενός εγκλήματος που είχε συγκλονίσει το πανελλήνιο και παρά τις αλλαγές σε ονόματα, τοποθεσίες ή και ημερομηνίες, δεν είναι καθόλου δύσκολο να γίνουν οι συνειρμοί και να αντιληφθεί το κοινό περί τίνος πρόκειται. Για να συμβεί αυτό χρειάστηκε η τρομερή δημοσιογραφική δουλειά σε βάθος από τον Γιάννη Ράγκο ο οποίος στη συνέχεια έδινε το υλικό στον συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων και σεναριογράφο, Πέτρο Μάρκαρη αλλά και σε άλλους αργότερα.
Το βασικό κόνσεπτ ήθελε σταθερή την παρουσία ως αφηγητή του Γρηγόρη Βαλτινού ο οποίος έθετε το πλαίσιο της ιστορίας που θα παρακολουθούσαμε, ενός σε κάθε επεισόδιο οι πρωταγωνιστές ήταν διαφορετικοί, ενώ ορισμένοι εξ αυτών εμφανίστηκαν υποδυόμενοι ρόλους τους οποίους ουδέποτε ίσως και οι ίδιοι να είχαν φανταστεί…
Ο ιθύνων νους πίσω από το εγχείρημα ήταν ο Πάνος Κοκκινόπουλος, στην πρώτη αντίστοιχη απόπειρά του σε αυτό το πλαίσιο μυθοπλασίας, και το αρχικό πλάνο περιελάμβανε μόλις 12 επεισόδια. Μετά την πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα επιτυχία, όμως, τελικά ο πρώτος κύκλος είχε 26, ενώ ανανεώθηκε για ακόμη δύο σεζόν για να ολοκληρωθεί τελικά στις 10 Φεβρουαρίου 1995, όταν και προβλήθηκε το επεισόδιο που αποτέλεσε το «κύκνειο άσμα» του σίριαλ.
Μέσα σε αυτήν την τριετία το ελληνικό τηλεοπτικό κοινό είδε σπουδαίους και φτασμένους ηθοποιούς (με κάποιους από αυτούς να μην συνηθίζουν τις εμφανίσεις στην μικρή οθόνη) να παρελαύνουν από μπροστά του, αλλά και πιο νεαρούς να κάνουν τα πρώτα δυναμικά βήματά τους, ενσαρκώνοντας σχεδόν μυθικούς ρόλους. Απλά και μόνο η αναφορά των ονομάτων προκαλεί δέος και δείχνει το πόσο μεγάλη ήταν η συγκεκριμένη παραγωγή.
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Γιάννης Μπέζος, Μηνάς Χατζησάββας, Άκης Σακελλαρίου, Ρένος Χαραλαμπίδης, Νάντια Δεληγιάννη, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Άβα Γαλανοπούλου, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Πέτρος Φιλιππίδης, Χρήστος Βαλαβανίδης, Θέμις Μπαζάκα, Βαγγέλης Καζάν, Τασσώ Καββαδία, Χρυσούλα Διαβάτη, Νικήτας Τσακίρογλου, είναι μόνο μερικά από αυτά, με τον Γρηγόρη Βαλτινό ως αφηγητής να είναι ο μοναδικός σταθερός συντελεστής και να καθηλώνει τους θεατές κάθε Πέμπτη στις 21:45.
Ειδικά ο πρώτος κύκλος έμεινε για πάντα χαραγμένος στην συνείδηση του κοινού ως η πλέον αιματηρή τηλεοπτική παραγωγή στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης. Την ίδια ώρα που οι θεαματικότητες βρίσκονταν στα ύψη, οι καταγγελίες κατά του καναλιού έδιναν και έπαιρναν από οικογενειάρχες που διαμαρτύρονταν για τις σκηνές. Κι όσο κι αν φαίνεται περίεργο, έπιασαν τόπο καθώς για τον δεύτερο και τρίτο κύκλο της σειράς, ο ΑΝΤ1 ζήτησε από την «Frenzy Films», η οποία είχε αναλάβει την παραγωγή, να περιορίσει τις φρικαλεότητες που έφταναν μέχρι την οθόνη.
Φυσικά δεν έλειψαν και οι αντιδράσεις από συγγενείς θυμάτων, με μεγαλύτερο παράδειγμα αυτό της υπόθεσης Φραντζή με την φρικτή δολοφονία της Ζωής Γαρμανή. Μάλιστα ο Γιάννης Ράγκος σε παλαιότερη συνέντευξή του είχε περιγράψει την σπαρακτική επιστολή που έστειλε στην παραγωγή ο πατέρας της όταν πληροφορήθηκε ότι το φρικιαστικό έγκλημα της κόρης του θα γινόταν επεισόδιο στην τηλεόραση. Ζήτησε λοιπόν να μην προβληθεί μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση, όπως και τελικά συνέβη, με τίτλο «Το πένθος της ηδονής».
Έκτοτε η σειρά προβλήθηκε ξανά, στη συνέχεια όμως αποσύρθηκε, μέχρι τον Νοέμβριο του 2021 όταν ο ΑΝΤ1 ανέβασε ξανά στην ιστοσελίδα του όλα τα επεισόδια, με εξαίρεση τα 25, 35 και 54 στα οποία πρωταγωνιστεί η Μαρί Κωνσταντάτου αλλά και τα 12-13 όπου διαδραματίζεται η υπόθεση του Κυριάκου Παπαχρόνη, ο οποίος έχει αποφυλακιστεί. Πάντως μετά από μία εβδομάδα όλα τα επεισόδια αποσύρθηκαν, με τον ίδιο τον Πάνο Κοκκινόπουλο να εξηγεί ότι δεν έχει προκύψει θέμα με τα πνευματικά δικαιώματα ή δικαστικές εκκρεμότητες και κανείς δεν γνωρίζει τους λόγους για τους οποίους πλέον είναι δυνατό να τα παρακολουθήσει κανείς μόνο στο YouTube και μάλιστα σε κακή ποιότητα…
Πηγή: menshouse.gr