Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024

Διακόσιες χιλιάδες κοντέινερ δεν έχουν έρθει στον Πειραιά λόγω του αποκλεισμού του Σουέζ

Οι ανατιμήσεις στο κόστος εμπορευμάτων λόγω του αυξημένου κινδύνου διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι της Υεμένης άρχισαν να γίνονται αισθητές σε όλο τον κόσμο με την Ελλάδα και το λιμάνι του Πειραιά να μην μένει ανεπηρέαστο. Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών μίλησε στην ΕΡΤ για την πρωτόγνωρη κατάσταση και το πώς επηρεάζει την αγορά.

«Αυτή τη στιγμή 200.000 κοντέινερ δεν έχουν έρθει στον Πειραιά λόγω του αποκλεισμού (της διώρυγας του Σουέζ) και ουσιαστικά αυτό που υποχρεώνονται τα πλοία αυτά είναι να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, κάτι που σημαίνει 15 έως 20 μέρες καθυστέρηση» εξήγησε ο κ. Χατζηθεοδοσίου.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους της εκπομπής «Νewsroom» Στέλλα Παπαμιχαήλ και Γιώργο Σιαδήμα ο πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Αθηνών δήλωσε ότι η καθυστέρηση αυτή εκτός από τον μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης έχει επιπτώσεις και στο κόστος μεταφοράς αποκαλύπτοντας ότι κάθε κοντέινερ επιβαρύνεται πλέον με 6.000 δολάρια αλλά και αυξημένα ασφάλιστρα.

Kαι όπως επισήμανε η χώρα μας εισάγει καύσιμα με δεξαμενόπλοια που μέχρι πρόσφατα περνούσαν από το Σουέζ γεγονός που σημαίνει ότι όσο το πλοίο καθυστερεί τα καύσιμα θα πωληθούν σε αυξημένη τιμή. «Η αύξηση και ο πληθωρισμός θα είναι παντού» σημείωσε ο κ. Χατζηθεοδοσίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χούθι: Επίθεση σε πλοίο που διαχειρίζεται ελληνική ναυτιλιακή

ΗΠΑ: Δεν θέλουμε πόλεμο με τους Χούθι αλλά να σταματήσουν οι επιθέσεις τους σε πλοία



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ