Συγκεκαλυμμένη απάτη η ουτοπία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων – ευχαριστώ δεν θα πάρω… Μια μπαταρία Tesla, μοντέλο Y, καταλαμβάνει τον χώρο κάτω από το διαμέρισμα επιβατών του αυτοκινήτου.
Για να κατασκευαστεί χρειάζονται:
– 12 τόνοι βράχου για το λίθιο…
– 5 τόνοι ορυκτών κοβαλτίου… (το περισσότερο κοβάλτιο είναι φτιαγμένο ως υποπροϊόν επεξεργασίας του χαλκού και μεταλλευμάτων νικελίου – Είναι το πιο δύσκολο υλικό για να φτιαχτεί μια μπαταρία, αλλά και το περισσότερο ακριβό).
– 3 τόνοι μεταλλεύματος νικελίου
– 12 τόνοι μεταλλεύματος χαλκού
Πρέπει να μετακινηθούν 250 τόνοι χώματος για να αποκτηθούν:
– 26,5 κιλά λιθίου
– 15 κιλά νικελίου
– 48,5 κιλά μαγγανίου
– 15 κιλά κοβαλτίου
Η Caterpillar 994A που χρησιμοποιείται στη χωματουργία για την εξόρυξη των βασικών ορυκτών καταναλώνει σχεδόν 1.000 λίτρα πετρελαίου σε 12 ώρες! Υπολογίστε λοιπόν εκπομπές CO2…
Τελικά παίρνεις ένα αυτοκίνητο «μηδενικών εκπομπών»!…
Προς το παρόν, το μεγαλύτερο μέρος των απαραίτητων ορυκτών για την κατασκευή των μπαταριών προέρχεται από την Κίνα ή την Αφρική. Μεγάλο μέρος της εργασίας για την απόκτηση των ορυκτών στην Αφρική γίνεται από παιδιά! Όταν, λοιπόν, αγοράζουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Κίνα κερδίζει τα περισσότερα!
Χρειάζονται ΕΠΤΑ ολόκληρα χρόνια μέχρι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φτάσει net-zero CO2. Το προσδόκιμο ζωής των μπαταριών είναι 10 χρόνια (μέσος όρος). Αυτό σημαίνει ότι μόνο τα τελευταία τρία χρόνια αρχίζεις να μειώνεις το αποτύπωμα του άνθρακά σου. Τότε όμως πρέπει να αντικατασταθούν οι μπαταρίες! Έτσι χάνονται όλα τα κέρδη που πετύχατε σε αυτά τα τρία χρόνια.
Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.
Πηγή: ΚΛΑΣΙΚΑ-ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, Άκης Τσελέντης