Τελικά, στην Ελλάδα γίνεσαι ό,τι δηλώσεις! Αρκεί να το πεις δημόσια. «Είμαι παλαιοχριστιανός», δήλωσε ο 47χρονος Μανώλης Καλαϊτζιδάκης, τον οποίο έμαθε μέσα σε ελάχιστα 24ωρα όλη η Ελλάδα. Έως τις 10 Φεβρουαρίου μπορεί να περνούσε δίπλα στον καθέναν μας και όλοι να τον κοιτούσαμε με καχυποψία. Όχι, δεν έγραφε στο κούτελο «παλαιοχριστιανός». Ούτε καν «παλαιοημερολογίτης» και ας διατείνεται ότι αποτελεί… θρησκευτική μειονότητα. Είπαμε ότι στην Ελλάδα γίνεσαι ό,τι δηλώνεις.
Του ΣΤΑΥΡΟΥ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Μέρα με τη μέρα, βέβαια, άρχισε να ξετυλίγεται ένα κουβάρι, που θα μπορούσε να σε βγάλει ακόμη και από τον λαβύρινθο. Ή θα μπορούσε να σε βάλει σε σκέψεις για την πνευματική και ψυχική σταθερότητά σου. Ειδικά εάν είχαν συγχρονιστεί οι αποκαλύψεις με μία από τις ισχυρές ιώσεις της εποχής, όπως συνέβη με τον υπογράφοντα, θα φούντωναν οι αμφιβολίες αν όλα όσα ακούγονταν ή συνωστίζονταν σε ατίθασες γραμματοσειρές ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα ή αποτελούσαν προϊόντα παραισθήσεων, ψευδαισθήσεων και γενικώς έναν τρελό χορό όλων των προβληματικών αισθήσεων.
Αλλά στην Ελλάδα ο καθείς στο είδος του και ο Μανώλης Καλαϊτζιδάκης στον παλαιοχριστιανισμό. Με παραπομπές στους Άμις, αλλά και στα κιμπούτς του Ισραήλ. Αν και το τούνελ κάτω από το κάτι σαν σπίτι, δεν παρέπεμπε σε τόπο λατρείας, όπως θέλησε να πείσει από την πρώτη τηλεοπτική εμφάνισή του.
«Ζούμε όπως οι παλιοί, όπως οι πρόγονοί μας. Όπως οι Άμις, οι παλαιόπιστοι στη Ρωσία ή τα κιμπούτς του Ισραήλ. Οι Άμις δεν είναι σέχτα, οι παλαιόπιστοι δεν είναι σέχτες, είναι κινήματα στη Ρωσία, αιώνες. Ζούμε παλαιοχριστιανικά», ήταν το συμμάζεμα της πρώτης τηλεοπτικής παρουσίας του 46χρονου, που βρέθηκε από την Ηλιούπολη στην Ερέτρια, έπειτα στον Ωρωπό και, τέλος, με την 39χρονη σύντροφό του στα Τρίκαλα Κορινθίας. Α, και με τα παιδιά του. Άλλα από την πρώην σύντροφό του, που τα πήρε, κατά δήλωσή του, με δικαστήρια από το «Χαμόγελο του Παιδιού». Αλλά και όσα απέκτησε από την τωρινή σύντροφό του. Μαζί είχαν βγει στις 16 Φεβρουαρίου στην πρώτη τηλεοπτική εμφάνισή τους. Για εκείνη πέρασε, αλλά δεν την άγγιξε. Ο Μανώλης, όμως, μπολιάστηκε με το μικρόβιο. Από τότε πήρε σβάρνα τα κανάλια. Λες και του προκάλεσε στερητικό σύνδρομο η τριήμερη παραμονή του στο κρατητήριο έως την προσαγωγή του στον αρμόδιο εισαγγελέα.
Από κει και πέρα, έπειτα από κάθε δημόσια τοποθέτησή του, ο Καλαϊτζιδάκης ακύρωνε την προηγούμενη. Τη μια έλεγε για τη φιλία του με τον Ηλία Παναγιώταρο, αλλά την επομένη φώναζε «απεταξάμην τη Χρυσή Αυγή» και υπερασπιζόταν τον εαυτό του με αναφορές στις… αριστερές καταβολές των προγόνων του.
Με την εικόνα του, πάντως, το μακρύ μαλλί, το σκουλαρίκι και τις στυλιστικές προτιμήσεις του μόνο με στέλεχος της εγκληματικής οργάνωσης δεν προσομοίαζε. Κι ας είχε εντοπιστεί ακόμη και στα επεισόδια στο «Χυτήριο». «Είχα πάει ως παλαιοημερολογίτης», ανέτρεψε τα προηγούμενα δεδομένα.
Είπαμε ότι κάθε φορά φρόντιζε και μέσω των αποκαλύψεων στα ρεπορτάζ να επιχειρεί μια αναδόμηση της εικόνας που είχε φτιάξει την προηγούμενη ημέρα. Σαν τους ζωγράφους, που πέφτουν με όρεξη πάνω στο πινέλο, σίγουροι ότι φτιάχνουν την επόμενη Γκουέρνικα, αλλά πριν σουρουπώσει έχουν απογοητευθεί πιότερο και από τον Πάμπλο Πικάσο όταν αντίκρισε την εικόνα της βομβαρδισμένης πόλης, τη φρίκη της οποίας αποτύπωσε στο αριστούργημά του. «Ο νόμος που μας αφορά είναι για τις μειονότητες, είμαστε μια θρησκευτική μειονότητα», είχε πει στο ντεμπούτο του ο Μανώλης Καλαϊτζιδάκης που άρχισε για μουσικός, μα η ζωή τον πήγε αλλού.
Λένε οι Κινέζοι ότι η εικόνα ισοδυναμεί με 1.000 λέξεις. Αρκεί μια έρευνα στο Διαδίκτυο για να αντιληφθεί ο καθένας ότι Άμις και σκουλαρίκι δεν συνάδουν. Η αίρεση που άρχισε από τους νεοβαπτιστές στηρίζεται στην απλότητα της εμφάνισης. Με ρούχα που παραπέμπουν στο «Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι». Αλλά και στα κιμπούτς, όλα είναι τακτοποιημένα. Όχι όπως στο τροχόσπιτο των Ρωμιών, όπως επίσης αυτοπροσδιορίστηκαν το ζευγάρι των Τρικάλων Κορινθίας και τα παιδιά του. Αφήστε που στη Ρωσία οι χριστιανοί απέφευγαν το ψέμα ακόμη και όταν ήξεραν ότι μπορεί να έχαναν τη ζωή τους.
Ο Μανώλης δεν έχει πρόβλημα να φοράει σκουλαρίκι και να θυμίζει σε εμφάνιση τον Βασίλη Ξηρό. Συνομήλικοι πρέπει να ’ναι. Με πέρασμα και οι δύο από την Ικαρία. Με κοτσίδα και στυλάκι σαν τον ροκ σταρ των 80s. Κάτι σαν απόγονοι του Γιάννη Μηλιώκα ή του Μίλτου Πασχαλίδη. Στην εικόνα, επαναλαμβάνουμε. Αν και τον Καλαϊτζιδάκη και τον Ξηρό τους ενώνει και η αγάπη για τη μουσική.
Όλες οι μειονότητες, οι αιρέσεις και οι διαφορετικές θρησκευτικές προσεγγίσεις που επικαλείται ο 47χρονος παλαιοχριστιανός μπαίνουν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας και σίγουρα κάποια στιγμή θα απασχολήσουν σκηνοθέτες, συγγραφείς και λοιπούς ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών.
Απεταξάμην την τεχνολογία
Κάπως έτσι, άλλωστε, έβλεπε τον εαυτό του και ο Μανώλης Καλαϊτζιδάκης. Αν και επίσημα έλεγε «απεταξάμην την τεχνολογία», ανεπίσημα εργαζόταν με τηλεργασία στον Δήμο Ερέτριας διότι δεν του έδιναν τα επιδόματα που προσφέρουν, για παράδειγμα, οι Γερμανοί. Η σχέση με όσα λένε τα κομπιούτερς και οι αριθμοί, βέβαια, είχε και άλλο υπόβαθρο. Εξέφραζε την ανάγκη του 46χρονου, από νεαρότερη ηλικία, να εκφράζει τις απόψεις του. Άλλοτε για το μπόλι κατά του κορωνοϊού, ενίοτε για άλλα πράγματα. Για τους παλαιοχριστιανούς, βέβαια, ούτε λόγος να γίνεται. Και σε ποιον να απευθυνθεί;
Ναι, υπάρχουν παλαιοημερολογίτες στην Ελλάδα. Αλλά δεν είναι χαμένοι στα βουνά. Ούτε ζουν σε κοινόβιο. Ούτε επικοινωνούν με τον όρο «αδελφέ». Άραγε, σε ποια αίρεση ή θρησκεία συνάντησε την προσφώνηση «αδελφέ» από τα παιδιά στον πατέρα;
«Η υπόθεση είναι προβληματική και η επίφαση που έχουν δώσει πως είναι μια παλαιοχριστιανική αίρεση ή οργάνωση δεν απηχεί σε καμία πραγματικότητα. Δεν υπάρχει παλαιοχριστιανική οργάνωση, δεν υπάρχει νόμιμη τουλάχιστον θρησκευτική οργάνωση με τέτοια ονομασία καταγεγραμμένη στο νόμιμο μητρώο του υπουργείου Παιδείας περί νόμιμων οργανώσεων και θρησκευτικών ομάδων και κοινοτήτων. Άρα οι κύριοι αυτοί λένε ό,τι θέλουν», δήλωσε ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος στο Action 24.
«Κατ’ αρχάς μπέρδεψε εξαρχής διάφορες αιρέσεις», εξήγησε στην «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ» άνθρωπος που γνωρίζει τα πάντα γύρω από τον Χριστιανισμό και όλες τις εκφάνσεις του. «Ακόμη και τα σύμβολα που υπήρχαν στον υποτιθέμενο τόπο λατρείας, ακόμη και η τοποθέτηση των σταυρών θα μπορούσαν εύκολα να πείσουν κάποιον ότι μπορεί να είχαμε να κάνουμε με κάτι παγανιστικό», συνέχισε τις ενστάσεις του.
Έπειτα μας αποκάλυψε τις επαφές του με τέσσερις μονές που ακολουθούν το παλιό ημερολόγιο και όχι το ιουλιανό, και βρίσκονται μέσα στα όρια της Κορινθίας. Όσο κι αν αναζήτησε κάποιους δεσμούς του Μανώλη Καλαϊτζιδάκη με τις συγκεκριμένες μονές, δεν βρήκε το παραμικρό. Κι ας βοούσε ο τόπος για διαφυγή της 39χρονης συντρόφου και των παιδιών σε μοναστήρι παλαιοημερολογιτών. «Δεν έχουν ίχνος σοβαρότητας όλα αυτά», ολοκλήρωσε τη συζήτησή μας. Άντε να του πει κάποιος ότι έχει άδικο…
Η φωτιά στον κυνηγό
Ο Μανώλης Καλαϊτζιδάκης, η σύντροφός του, τα παιδιά του και η υποτιθέμενη θρησκευτική μειονότητα ήρθαν στο προσκήνιο όταν ο πατριάρχης της οικογένειας θέλησε να απομακρύνει από τον χώρο του στα Τρίκαλα Κορινθίας έναν κυνηγό. Από τη φωτιά που άναψε για να τον εμποδίσει, οι φλόγες έφτασαν μέχρι το φορτηγάκι του απρόσκλητου επισκέπτη και του έκαψαν το πλαστικό κλουβί που είχε στην καρότσα για τα κυνηγόσκυλα. Έτσι ειδοποιήθηκε η ΕΛ.ΑΣ. που πήγε να συλλάβει τον 47χρονο, συνάντησε αντίσταση και η οικογένεια διέφυγε προσωρινά. Στις 12 Φεβρουαρίου οι αστυνομικοί επέστρεψαν, μαζί με τη συνδρομή των ΕΚΑΜ, και έτσι έπιασαν όλη την οικογένεια. Ο Μανώλης και η Σεβαστή, το ζευγάρι, δηλαδή, παραπέμφθηκε για παράνομη οπλοκατοχή. Κατηγορία την οποία αρνήθηκαν επειδή υποστήριξαν ότι ήταν τεχνουργήματα και όχι κανονικά όπλα. Επίσης αποκαλύφθηκε το τούνελ που έβγαζε σε απόσταση περίπου 30 μέτρων από το τροχόσπιτο και το οίκημα σε μια ρεματιά. Κι έτσι άρχισε να ξεδιπλώνεται το κουβάρι των πληροφοριών που αποκάλυψε ότι τα παιδιά δεν λάμβαναν την απαραίτητη εκπαίδευση, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας. Έπειτα ήρθαν η απείθεια, η εξαφάνιση της Σεβαστής και των παιδιών και η νέα σύλληψη του 47χρονου. Μόνο το ένα παιδί, ηλικίας 15 ετών, εντοπίστηκε και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Παίδων, όπου νοσηλεύεται, χωρίς να επιτρέπεται η προσέγγιση από τον Μανώλη Καλαϊτζιδάκη, που διατείνεται ότι είναι ο πατέρας του.
Η υποψία για αιμομιξία
Η εγκυμοσύνη της 22χρονης κόρης του Μανώλη Καλαϊτζιδάκη γέννησε τις πρώτες υποψίες στις αστυνομικές και τις εισαγγελικές αρχές για ενδεχόμενη τέλεση και του αδικήματος της αιμομιξίας. Χωρίς να υπάρχει άλλος ενήλικος στο περιβάλλον, ζητήθηκε από τον 47χρονο να δώσει γενετικό υλικό, δηλαδή DNA, για να προχωρήσει το τεστ πατρότητας στο έμβρυο της κόρης του. Όπως επίσης και με τα άλλα παιδιά που φέρονται δικά του, αλλά δεν μπορεί να το πει κάποιος με βεβαιότητα, από τη στιγμή που η επίδραση του Καλαϊτζιδάκη πάνω τους παραπέμπει σε πλήρη συνειδησιακό έλεγχο.
Ο παλαιοχριστιανός, βέβαια, αρνείται να δώσει γενετικό υλικό και από τη στιγμή που δεν έχει βρεθεί η κοπέλα, ώστε να υπάρχει συγκρίσιμο στοιχείο, όλοι περιμένουν την εισαγγελική παραγγελία για την υποχρέωση του κατηγορουμένου να ικανοποιήσει την απαίτηση των Αρχών. Ο Καλαϊτζιδάκης, βέβαια, επικαλέστηκε ακόμη και την Ευρωπαϊκή Ένωση για τα δικαιώματα που αναγνωρίζει σε άτομα και μειονότητες. «Αποκλείεται να έχει κάνει κάτι τέτοιο ο Μανώλης», τόνισε ένας θείος του, αλλά ο 47χρονος προέτρεψε τα ΜΜΕ να αποφεύγουν τον συγγενή του επειδή «έχουμε να μιλήσουμε 10 χρόνια», όπως λέει. Κόντρα, βέβαια, στην εκδοχή της… θείας του, που επιμένει ότι το 2019 του βάπτισαν το παιδί. «Το γενετικό υλικό φυλάσσεται και μπορεί ανά πάσα στιγμή να χρησιμοποιηθεί εναντίον σου σε οποιαδήποτε υπόθεση», ανέφερε στην πιο πρόσφατη τηλεοπτική εμφάνισή του.
Η διπολική διαταραχή
Από την Ηλιούπολη, στον δήμο της οποίας προσελήφθη πρώτη φορά, πριν πάρει απόσπαση στην Ερέτρια, ως κάτοικος Ωρωπού, κοντά στην οικογένεια της Σεβαστής, στον Μανώλη Καλαϊτζιδάκη άρεσε η… φύση. Είχε γνώσεις κτηνοτροφίας. Ίσως γι’ αυτό πλέκει τώρα το εγκώμιο του ενός παιδιού του, που γνωρίζει εξαιρετικά τη μελισσοκομία.
«Μου κάνει καλό η εξοχή επειδή πάσχω από διπολική διαταραχή», όπως ισχυρίζεται ο ίδιος για να εξηγήσει τη μετακόμισή του στα Τρίκαλα Κορινθίας. Την… παραμεθόριο, όπως χαρακτήρισε την περιοχή η 39χρονη σύντροφός του, για να εξηγήσει για ποιους λόγους δεν πήγαιναν σχολείο τα παιδιά. Αργότερα, βέβαια, προστέθηκε ως πρόβλημα και η έλλειψη χρημάτων, μια και ο 47χρονος φέρεται να εισέπραττε μόνο 1.000 ευρώ τον μήνα. Για επιδόματα λόγω των παιδιών, βέβαια, δεν έχει γίνει κάτι γνωστό. Με δεδομένο ότι οι φάκελοι των δικαιούχων παραμένουν… χάρτινοι, τίποτε δεν αποκλείεται μέχρι να ολοκληρωθεί πλήρως ο έλεγχος. Από τον Ωρωπό, πάντως, εξαφανίστηκαν εντελώς απροσδόκητα. Αυτός είναι και ο λόγος που επικαλούνται οι γονείς της Σεβαστής, για να τονίσουν ότι έχουν κόψει πλήρως τις επαφές με την κόρη τους.
Όσο για τη διπολική διαταραχή είναι μια διαταραχή διάθεσης, στην οποία οι ασθενείς μπορεί να βιώσουν μεγάλες περιόδους άσχημης και αντίστοιχα διαστήματα πολύ καλής διάθεσης. Η περίοδος καλής διάθεσης είναι γνωστή ως «μανιακό επεισόδιο» και η περίοδος άσχημης διάθεσης είναι γνωστή ως «καταθλιπτικό επεισόδιο».
Οι συνταγές για χορτόπιτες
Αν και το γυαλί δεν παραπέμπει σε Top Gun, το στυλ του θα μπορούσε να συγκριθεί με εκείνο του Τομ Κρουζ στην κλασική αμερικανική ταινία. Ούτως ή άλλως, ακόμη κι αν παραιτήθηκε ο Μανώλης Καλαϊτζιδάκης από καθηγητής μουσικής σε σχολείο, ουδέποτε έφυγε από το μυαλό του η ιδέα του σταρ. Ίσως γι’ αυτό κι έχει πωρωθεί με την τηλεοπτική προβολή. Αλλά δεν είναι το βίτσιο. Ακόμη και από τα βουνά της Ικαρίας έφτιαχνε προ 10ετίας βίντεο, με οδηγίες για το μάζεμα χορταρικών, ικανών να γεμίσουν μια εξαιρετική χορτόπιτα.
Έκανε αναρτήσεις στα social media, καθώς ένας καλός παλαιοχριστιανός τα χρειάζεται και αυτά, αλλά και συνέγραφε κείμενα σε προσωπικό μπλοκ. «Είμαστε αυτοί που φύγαμε, που ζούμε στα βουνά παρέα με τα αγρίμια. Δεν το είπαμε απλώς. Το κάναμε. Ζούμε πρωτόγονα όπως οι παλιοί. Δύσκολα, αλλά με αξιοπρέπεια, χωρίς το άγχος της κοινωνίας, αλλά με τον πόνο της βιοπάλης στην ύπαιθρο. Αυτοί που πάντα ήμασταν αρνητές στα όλα. Με τα χρόνια μας ξέχασαν οι άνθρωποι και τους ξεχάσαμε και εμείς, αλλά ξέρετε κάτι; Δεν μας ξέχασε ο Θεός», όπως είχε πει πριν αρχίσει ο βομβαρδισμός συνεντεύξεών του και πληροφοριών για την υποτιθέμενη κοινότητα των Τρικάλων Κορινθίας.
Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αγία Βαρβάρα: Στον εισαγγελέα ο 69χρονος – Διαψεύδει τους ισχυρισμούς ο αστυνομικός γιος του
Πώς έγινε η δολοφονία στην Αγία Βαρβάρα – Σκότωσε τον γαμπρό του