Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2024

∆ιχασµένοι για το Flyover, ενωµένοι κατά του Ταχιάου!

Τα έργα κατασκευής του Flyover ξεκίνησαν και πάλι μόλις προχθές στη Θεσσαλονίκη. Μετά από σχεδόν είκοσι ημέρες από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών. Η απόφαση κοινοποιήθηκε στον Σύνδεσμο Κατοίκων Κωνσταντινουπολιτών, ενός από τους συλλόγους που είχαν καταθέσει την αίτηση αναστολής.

Του ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ

Οι εργασίες μπορεί να ξεκίνησαν, όμως η ταλαιπωρία για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης δεν τελειώνει. Σαν κάποιος να τους δίνει το «τυράκι» που τη μία λέγεται Μετρό, την άλλη Flyover και από την άλλη να τους κάνει την καθημερινή ζωή κόλαση. Και να ζουν με την ελπίδα και την προσδοκία πως η ζωή στην πόλη θα γίνει κάποια στιγμή καλύτερη. Όταν όμως ακόμη και ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο Θεσσαλονικιός Νίκος Ταχιάος και κατεξοχήν αρμόδιο πρόσωπο, θεωρεί πως δεν χρειάζεται καμία μελέτη για τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις από τα έργα κατασκευής του Flyover, τι ελπίδα να έχουν οι Θεσσαλονικείς… Και χωρίς να υπάρχει καμία μέριμνα για το πώς θα λειτουργήσει αυτή η πολύπαθη πόλη μέχρι να παραδοθεί το έργο – στην καλύτερη περίπτωση το 2027.

Όλοι εναντίον του

Οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης είναι διχασμένοι ως προς τους χειρισμούς και τη χρησιμότητα του Flyover. Οι περισσότεροι συμφωνούν ωστόσο σε ένα σημείο: στην αδυναμία -οι αντίπαλοί του την αποκαλούν ανικανότητα- του Νίκου Ταχιάου, αρμόδιου υφυπουργού Υποδομών, να δώσει μια σοβαρή πολιτική λύση στο πρόβλημα που ταλαιπωρεί τους κατοίκους της πολύπαθης Θεσσαλονίκης.

Τι κι αν είναι παιδί της Θεσσαλονίκης, με μακρόχρονη θητεία στα δημοτικά πράγματα και άρα γνώση των προβλημάτων της. Τι κι αν φιλοδοξούσε κάποτε να γίνει και δήμαρχός της. Τι και αν θεωρείται, λόγω επαγγέλματος, «γνώστης» του αντικειμένου. Ο Νίκος Ταχιάος έχει δυναμιτίσει το κλίμα με την υπόθεση του Flyover.

«Αντί να ηρεμήσει τα πνεύματα, ως Θεσσαλονικεύς και αρμόδιος υπουργός, ρίχνει συνεχώς λάδι στη φωτιά. Φοβάμαι ότι η υπόθεση θα κοστίσει και αυτή πολιτικά στη ΝΔ στη Βόρεια Ελλάδα», λέει βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος.

Εκπρόσωποι φορέων που μιλούν εξ ονόματος χιλιάδων κατοίκων της Θεσσαλονίκης μπορεί να έχουν τις διαφωνίες τους για τα πολιτικά, τα ποδοσφαιρικά και τα οικονομικά. Ολοι συμφωνούν όμως σε ένα σημείο: τάσσονται εναντίον του αρμόδιου υφυπουργού κατηγορώντας τον για αδυναμία να δώσει λύση στα αυτονόητα. Γιατί μπορεί το ΣτΕ να αποφάσισε να συνεχιστούν οι εργασίες. Ο αρμόδιος όμως υφυπουργός θεωρεί πως όλα καλά προχωρούν και η Θεσσαλονίκη «αντέχει» να παραμείνει στην τύχη της όσο συνεχίζονται τα έργα για την επόμενη τριετία.

Τον κατηγορούν πως έχει βαλθεί να τους… ταλαιπωρεί. Ο άλλοτε πρόεδρος του Μετρό που έγινε υφυπουργός Μεταφορών, και οι Θεσσαλονικείς ήλπιζαν να δουν συντομότερα να λειτουργεί υποτυπωδώς το Μετρό. Ο άνθρωπος που, παρά την ολόθερμη στήριξη σύσσωμης της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη, «κατόρθωσε», όπως τον κατηγορούν, να χάσει από τον κατά γενική ομολογία χειρότερο δήμαρχο Θεσσαλονίκης των τελευταίων δεκαετιών, τον Κωνσταντίνο Ζέρβα, που αποδεδειγμένα η Θεσσαλονίκη θέλει να ξεχάσει ότι πέρασε. Κι όμως ο Νίκος Ταχιάος, λένε όσοι καθημερινά ταλαιπωρούνται από τις πολιτικές του πράξεις, κατάφερε να χάσει και από τον Ζέρβα! Παρά τη στήριξη του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ο υφυπουργός Υποδομών, χωρίς αμφιβολία, τους τελευταίους μήνες κατάφερε να στρέψει κυριολεκτικά όλη την πόλη εναντίον του. Η κατασκευή του Flyover ξεκίνησε χωρίς καμία μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων και χωρίς σχέδιο για τα έκτακτα μέτρα που θα έπρεπε να παρθούν όσο το έργο κατασκευάζεται.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης πνέει μένεα εναντίον του. Ομοίως και οι δήμαρχοι Πυλαίας – Χορτιάτη και Νεάπολης – Συκεών, Καϊτεζίδης και Δανιηλίδης. Ακόμη και ο περιφερειάρχης Απ. Τζιτζικώστας έχει παραδεχθεί τους τραγικούς χειρισμούς του κ. Ν. Ταχιάου στην υπόθεση.

Παραλείψεις

«Ο Νίκος Ταχιάος ζητάει να γίνει σεβαστή η απόφαση της Δικαιοσύνης. Κάποιος πρέπει να του πει πως και ο ίδιος, ως αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, πρέπει να σεβαστεί και την ταλαιπωρία των χιλιάδων Θεσσαλονικιών από τις πράξεις του. Ή, καλύτερα, από τις παραλείψεις του», υπογραμμίζει στην «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ» εκπρόσωπος φορέα κατοίκων της πόλης.

Υποστηρίζει πως δεν θα σταματήσουν να αγωνίζονται για μια πιο ανθρώπινη πόλη. «Και για πολιτικούς που θα έχουν μελετήσει σε βάθος ένα έργο πριν αποφασίσουν να το στηρίξουν, χωρίς οι ίδιοι να ζουν καθημερινά τις συνέπειες από την κατασκευή του», καταλήγει.

 

 

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ