Mεγάλα γιοτ…μεγάλες φουρτούνες θα μπορούσε να είναι η παράφραση της λαϊκής παροιμίας μετά το τελευταίο ατύχημα της θαλαμηγού γνωστού κατασκευαστή και διαχειριστή ακινήτων την Μεγάλη Παρασκευή στις Σπέτσες που αποκάλυψε πρώτο το ereportaz. Το ημερολόγιο γέφυρας πολλών θαλαμηγών έχει γεμίσει από ιστορίες με μυστήρια ναυάγια, προσαράξεις, πυρκαγιές σε ναυπηγεία ακόμη και συγκρούσεις. Πρωταγωνιστές σε όλες αυτές τις ιστορίες άνθρωποι ισχυροί με πλούτο που δοκίμασαν την οργή της θάλασσας. Ποιος εφοπλιστής ή επιχειρηματίας που έχει θαλαμηγό δεν θυμάται τις περιπέτειες του με τα κύματα όταν το σκάφος του φάνηκε πολύ μικρό μπροστά στη δύναμη της φύσης, παρά το μεγάλο όγκο και μήκος του.
Ακριβώς κάτι τέτοιο συνέβη και την Μεγάλη Παρασκευή όταν η μήκους 30 μέτρων θαλαμηγός με την ονομασία WHY που είχε αγκυροβολήσει στην προβλήτα του λιμανιού στις Σπέτσες βρέθηκε αντιμέτωπη με τη δύναμη της φύσης. Οι πολύ ισχυροί δυτικοί άνεμοι που έπνεαν στην περιοχή ανάγκασαν αρχικά τον καπετάνιο να λύσει κάβους και να σηκώσει άγκυρα για να αποπλεύσει αλλά τελικά το σκάφος παρασύρθηκε και έπεσε πάνω στην προβλήτα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κέρκυρα: Ηλικιωμένη έπεσε θύμα τηλεφωνικής απάτης -Της απέσπασαν 6.500 ευρώ
Άστατος ο καιρός τη Δευτέρα – Βροχές και στην Αττική
Η παρουσία στο Ναύπλιο και η μαρτυρία του ιδιοκτήτη
Αλλά ας πάρουμε την ιστορία από την αρχή, όταν η θαλαμηγός βρέθηκε στο Ναύπλιο. Εκεί συμμετείχε στην καθιερωμένη πλέον ως η μεγαλύτερη έκθεση επαγγελματικών επανδρωμένων σκαφών αναψυχής στον κόσμο και ένας από τους σημαντικότερους σταθμούς στην παγκόσμια ατζέντα του yachting, το Mediterranean Yacht Show (MEDYS) στο λιμάνι του Ναυπλίου. Brokers από όλο τον κόσμο, που στο χαρτοφυλάκιό τους διαθέτουν ισχυρά ονόματα του παγκόσμιου επιχειρείν, αλλά και αθλητών, καλλιτεχνών και γαλαζοαίματων κατέκλυσαν από τις 27 Απριλίου έως και την 1η Μαϊου το Ναύπλιο για την σπουδαία έκθεση. Στο deck του WHY ανέβηκαν αρκετοί που θέλησαν να μάθουν λεπτομέρειες για το σκάφος.
Οι τέσσερις καμπίνες του και η δυνατότητα φιλοξενίας δέκα ατόμων τα οποία θα μπορούσαν να απολαύσουν διακοπές στα ελληνικά νησιά καταβάλλοντας 54.000 ευρώ την εβδομάδα – την χαμηλή τουριστική περίοδο το κόστος ενοικίασης είναι 50.000 ευρώ- τράβηξαν το ενδιαφέρον αρκετών μεσιτών οι οποίοι έβαλαν στις αποσκευές τους το προσπέκτους του σκάφους. Κάποιοι από αυτούς, προερχόμενοι από το Λονδίνο, προσκλήθηκαν από τον ιδιοκτήτη του σκάφους, τον γνωστό κατασκευαστή και διαχειριστή ακινήτων, προκειμένου να κάνουν ένα μινι ταξίδι μέχρι τις Σπέτσες. Πράγματι μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης στο Ναύπλιο ο καπετάνιος του WHY έβαλε πλώρη για το νησί του Αργοσαρωνικού. Κανείς όμως δεν φανταζόταν ότι η επιλογή της προβλήτας του λιμανιού στο νησί της Μπουμπουλίνας θα είχε δυσάρεστη εξέλιξη. Όταν άρχισαν οι ριπές του ανέμου να χτυπούν αλύπητα το 30 μέτρων σκάφος ο καπετάνιος συνειδητοποίησε ότι το σημείο στο οποίο είχε ρίξει άγκυρα δεν ήταν το ιδανικό. Κάτι το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr είχαν φροντίσει άλλοι καπετάνιοι από μεγαλύτερες σε μέγεθος θαλαμηγούς να επισημάνουν, αλλά σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο ιδιοκτήτης της θαλαμηγού ήθελε να δέσει ακριβώς μπροστά από το ξενοδοχείο “Ποσειδώνιο” αδιαφορώντατς και για τις προτροπές του καπετάνιου του, αλλά και για τις παραινέσεις των ντόπιων.
Όταν πλέον η κατάσταση άρχισε να γίνεται επικίνδυνη ο καπετάνιος έλυσε τους κάβους και σήκωσε άγκυρα για να αποπλεύσει. «Εκείνη την ώρα κοιμόμουν στην καμπίνα με τη σύζυγό μου. Δεν κατάλαβα πως έγινε. Ξέρω μόνο ότι οι ριπές του ανέμου ήταν πάρα πολύ δυνατές. Δεν πήραμε χαμπάρι έγιναν όλα σε χρόνο dt. Οι ριπές του ανέμου ήταν Παναγία μου πολύ δυνατές» ανέφερε στο protothema.gr ο ιδιοκτήτης του σκάφους, περιγράφοντας την περιπέτειά του.
Όταν η θαλαμηγός βρέθηκε στην παραλία μπροστά από το ξενοδοχείο ο καπετάνιος προσπαθούσε να το ξεκολλήσει από το σημείο αλλά λόγω των καιρικών συνθηκών το σκάφος έπεσε στην προβλήτα προκαλώντας ζημιές. Εκεί ήταν που οι προσπάθειες του πληρώματος σταμάτησαν. Οι επιβάτες αποχώρησαν όλοι ασφαλείς ενώ άμεσα κλήθηκε και βυτιοφόρο για να αποστραγγίσει τους 40 τόνους πετρέλαιο που είχε προκειμένου να μην προκληθεί ρύπανση.
Οι στιγμές που προηγήθηκαν της σύγκρουσης της θαλαμηγού στον ντόκο του λιμανιού καταγράφηκαν σε βίντεο από κινητά τηλέφωνα περίοικων οι οποίοι δεν πίστευαν στα μάτια τους. Στα βίντεο απεικονίστηκαν οι μάταιες προσπάθειες του καπετάνιου να ελέγξει το σκάφος την ώρα που αυτό έδινε μάχη με τις ριπές του ανέμου και τα κύματα. Όταν η κατάσταση έγινε μη αναστρέψιμη η θαλαμηγός έμεινε στο σημείο μέχρι το Πάσχα όπου κλήθηκε ο πλωτός γερανός «Κλαίρη», με δυνατότητα ανέγερσης 250 τόνων για να σηκώσει το σκάφος που ζύγιζει 78 τόνους.
Άγνωστο το πότε θα επιστρέψει στη θάλασσα
Από τις Σπέτσες η θαλαμηγός βρίσκεται πλέον σε ναυπηγείο στο Πέραμα για τις εργασίες επισκευής. Σύμφωνα με πληροφορίες στο σκάφος προκλήθηκε ρήγμα δύο μέτρων στην πλώρη με αποτέλεσμα να εισχωρήσουν νερά από τα οποία απαντλήθηκαν από την πυροσβεστική που κλήθηκε μετά το ατύχημα. «Δεν γνωρίζω πότε θα είναι έτοιμο το σκάφος και αν θα είναι έτοιμο για το καλοκαίρι. Είμαι εκτός Αθηνών και δεν βρίσκομαι εκεί για να ξέρω, οπότε δεν έχω καμία εικόνα» ανέφερε ο ιδιοκτήτης του στο protothema.gr σχετικά με το πότε η θαλαμηγός θα είναι έτοιμη να πλεύσει ξανά.
Η αγορά προς 1,8 εκατομμύριο ευρώ
Σύμφωνα με πληροφορίες η αγορά της θαλαμηγού έγινε πριν από περίπου 1,5 χρόνο, όταν μια Αμερικανίδα επιχειρηματίας την πούλησε έναντι 1,8 εκατομμυρίων ευρώ. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το σκάφος είναι ασφαλισμένο προς 1,7 εκατομμύρια ευρώ. Ήδη η εταιρεία διαχείρισης του σκάφους η οποία το ενοικιάζει βρίσκεται σε επικοινωνία με την ασφαλιστική εταιρεία για τις περαιτέρω διαδικασίες.
Το μήκου 30 μέτρων σκάφος κατασκευάστηκε το 2005 στα ιταλικά ναυπηγεία Posilipo και είναι μοντέλο technema 95. Ο εξωτερικός σχεδιασμός του έγινε από τον Carlo Galeazzi ενώ το εσωτερικό επιμελήθηκε η Michela Reverberi. Όπως αναφέρεται στο προσπέκτους πληροφοριών του σκάφους πρόκειται για ένα πολυτελές γιοτ ιδανικό να προσφέρει στους επισκέπτες του στιγμές χαλάρωσης και ξεγνοιασιάς με θέα το απέραντο γαλάζιο. Το σκάφος διαθέτει μια καλή επιλογή από παιχνίδια νερού όπως τζετ σκι, seabob αλλά και ένα τέντερ για να μεταφέρει τους επιβάτες από το πλοίο στην ακτή. Ο ιδιοκτήτης του σκάφους ο οποίος δραστηριοποιείται πάνω από 40 χρόνια στην ανάπτυξη και διαχείριση ακινήτων έχοντας παραδώσει μέχρι σήμερα 2 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα κατοικήσιμων χώρων σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Λονδίνο, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα του ομίλου του, θα θυμάται για αρκετά χρόνια την περιπέτειά του.
Αξιοσημείωτο της ιστορίας είναι ότι από την πρώτη στιγμή του ατυχήματος στο σημείο του λιμανιού έσπευσε σύσσωμο το ανθρώπινο δυναμικό του Λιμεναρχείου Σπετσών, όπως και ο αντιπλοίαρχος του Λιμενικού Σώματος, Παναγιώτης Μαριδάκης και η δήμαρχος του νησιού Ευγενία Φραγκιά.
Καταφύγιο σκαφών ετοιμάζουν οι Σπέτσες
Η κυρία Φραγκιά μιλώντας στο protothema.gr σχετικά με τις δυνατότητες των Σπετσών στην φιλοξενία θαλαμηγών ανέφερε ότι στα σχέδια της νέα δημοτικής Αρχής είναι η δημιουργία ενός καταφυγίου σκαφών προκειμένου να καλύπτονται οι ανάγκες και των ντόπιων αλλά και των επισκεπτών που φθάνουν με τις θαλαμηγούς τους στο νησί. «Έχοντας πάντα ως γνώμονα το καλό του νησιού μας και σεβόμενοι το ύφος και την αρχιτεκτονική του, είναι μέσα στις προτεραιότητές μας να φτιάξουμε κάτι σημαντικό για τον τόπο μας. Δεν θα το πούμε λιμάνι ή μαρίνα αλλά θα είναι ένα καταφύγιο σκαφών κάτι όμως που δεν θα προσβάλλει την αρχιτεκτονική του νησιού μας και θα διευκολύνει τα σκάφη τα τουριστικά αλλά και τα αλιευτικά να δένουν με ασφάλεια στον τόπο μας. Βέβαια η αλήθεια είναι ότι όλα αυτά τα χρόνια έχουμε πολύ λίγα ατυχήματα. Απλά στο συγκεκριμένο περιστατικό το σκάφος πήγε να φύγει με λάθος καιρό. Οι ριπές του ανέμου ήταν πάρα πολύ δυνατές» επισημαίνει η δήμαρχος Σπετσών και προσθέτει: «η μελέτη του έργου θα γίνει από ειδικούς και είναι εξασφαλισμένη η ασφάλεια και από τις καιρικές συνθήκες. Βέβαια το λιμάνι μας είναι ήδη ασφαλές απλά θέλουμε να το κάνουμε μεγαλύτερο. Επομένως μέσα στα σχέδια της δημοτικής αρχής και του λιμενικού ταμείου είναι να κάνουμε κάποιες εργασίες που θα εξασφαλίζουν περισσότερα σκάφη. Το σημείο που θα το κάνουμε δεν θα είναι στο πίσω μέρος του νησιού στους Αγίους Αναργύρους αλλά μπροστά με μια προέκταση στο ήδη υπάρχον, αλλά τονίζω πάντα με σεβασμό στο ύφος και την αρχιτεκτονική του νησιού μας. Ήδη μιλάμε με κάποιους τεχνικούς συμβούλους, μελετητές και επενδυτές που θα θελήσουν να χρηματοδοτήσουν το έργο».
Πηγή: protothema.gr