Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Γιατί έμεινε το τρόλεϊ στη Συγγρού

Τον γύρο του κόσμου έκαναν οι φωτό με τους πολίτες να σπρώχνουν το θηριώδες όχημα προκειμένου να πραγματοποιηθεί ο ποδηλατικός γύρος που ήταν ήδη σε εξέλιξη!

Τον γύρο του Διαδικτύου έκανε την εβδομάδα που πέρασε το βίντεο με το τρόλεϊ που ακινητοποιήθηκε στη λεωφόρο Συγγρού, στη συμβολή της με την οδό Πετμεζά, και τους πολίτες να σπρώχνουν το θηριώδες όχημα των 18 μέτρων.

Πιο συγκεκριμένα, το ηλεκτροκίνητο αρθρωτό λεωφορείο σταμάτησε στη μέση του δρόμου, λίγο πριν ξεκινήσει ο ποδηλατικός γύρος, προφανώς από μηχανική βλάβη στον βοηθητικό πετρελαιοκινητήρα που χρησιμοποιείται σε περίπτωση διακοπής ηλεκτροδότησης ή σε περίπτωση τροποποίησης δρομολογίου.

Ωστόσο η ΟΣΥ Α.Ε. δεν έχει εκδώσει σχετική ανακοίνωση ή δελτίο Τύπου προκειμένου να διευκρινίσει τι προκάλεσε τη βλάβη, καθώς αποτελεί πάγια τακτική της εταιρείας να μην προβαίνει σε σχετικές ανακοινώσεις που αφορούν μηχανικές βλάβες. Το τελευταίο διάστημα στην Αττική αυξάνονται τα συμβάντα, με ολοένα και περισσότερα αστικά λεωφορεία να παρουσιάζουν μηχανικά προβλήματα και να μένουν επάνω στις λωρίδες κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται οδηγοί και επιβάτες. Γεγονός είναι ότι ο στόλος των αστικών λεωφορείων είναι αρκετά γερασμένος, και αυτά αλλά και τα τρόλεϊ έχουν καταγράψει εκατομμύρια χιλιόμετρα και έχουν ξεπεράσει τα όριά τους, απαιτείται λοιπόν να δοθεί βαρύτητα στη συντήρηση, μέχρι την επικείμενη ανανέωση του στόλου.


Το τελευταίο διάστημα στην Αττική αυξάνονται τα συμβάντα, με ολοένα και περισσότερα αστικά λεωφορεία να παρουσιάζουν μηχανικά προβλήματα και να μένουν επάνω στις λωρίδες κυκλοφορίας!


Δυσκολίες

Όσον αφορά τα τρόλεϊ, αξίζει να σημειωθεί ότι οι οδηγοί των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων αντιμετωπίζουν περισσότερες δυσκολίες κατά την άσκηση των καθηκόντων τους λόγω των κεραιών ηλεκτροδότησης που περιορίζουν τη δυνατότητα πλευρικών ελιγμών. Ταυτόχρονα συχνά αποσυνδέεται ο «τρολές» από το δίκτυο ηλεκτροδότησης και απαιτείται η παρέμβαση του οδηγού για την αποκατάσταση. Συχνά το πρόβλημα δημιουργείται από τα κλαδιά των δέντρων που μπλέκονται στο δίκτυο της ηλεκτροδότησης, με το φαινόμενο να είναι πιο έντονο σε δρόμους όπως η Πειραιώς, η Πατησίων και η Αχαρνών. Βέβαια, αξίζει να αναφερθεί ότι τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία είναι εφοδιασμένα με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα χαμηλής ιπποδύναμης που αρκετές φορές δεν επαρκεί για να κινήσει το όχημα, ιδιαίτερα αν είναι φορτωμένο και κινείται σε δρόμους με ανηφορική κλίση. Ωστόσο τα νέα, αμιγώς ηλεκτροκίνητα λεωφορεία δεν διαθέτουν κεραίες, κινούνται αυτόνομα και αθόρυβα, με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα και έχουν ήδη ανοίξει τις πόρτες τους στο επιβατικό κοινό.

Τι σχεδιάζει όμως το αρμόδιο υπουργείο σχετικά με τα τρόλεϊ στο πλαίσιο της ανανέωσης στόλου;

Δύο είναι τα επικρατέστερα σενάρια, η μία περίπτωση είναι τα τρόλεϊ να αντικατασταθούν από υβριδικά αμιγώς ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, τα οποία όμως θα διαθέτουν και κεραίες έτσι ώστε να μπορούν να φορτίζουν τις μπαταρίες όσο κινούνται στο δίκτυο, αλλά ταυτόχρονα θα διαθέτουν αυτονομία και θα έχουν τη δυνατότητα κίνησης και σε δρόμους εκτός δικτύου ηλεκτροκίνησης. Τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία φαίνεται πως υποστηρίζονται περισσότερο και από συνδικαλιστικούς φορείς, καθώς ενισχύουν την «ανεξαρτησία» του ΗΛΠΑΠ.

Το άλλο σενάριο υποστηρίζει την προμήθεια αυτόνομων αμιγώς ηλεκτροκίνητων λεωφορείων όμοιων με τα νεοαποκτηθέντα της κινεζικής εταιρείας Yutong. Σε αυτή την περίπτωση ανοίγονται οι προοπτικές για τη μελλοντική απεγκατάσταση του δικτύου ηλεκτροδότησης, μια ενέργεια που θα μπορούσε να αλλάξει την εικόνα της Αττικής.

Είδη σε αρκετούς δρόμους που έχουν καταργηθεί τα δρομολόγια των τρόλεϊ, όπως π.χ. η οδός Τριών Ιεραρχών στα Πετράλωνα, εξετάζεται το ενδεχόμενο της απομάκρυνσης των ανενεργών γραμμών ηλεκτροδότησης, στο πλαίσιο της αναβάθμισης της ποιότητας ζωής των κατοίκων. Σε κάθε περίπτωση, οι ενέργειες για την αναβάθμιση των οδικών αστικών συγκοινωνιών θα πρέπει να γίνουν άμεσα, προκειμένου το επιβατικό κοινό να ανακτήσει και πάλι την εμπιστοσύνη του στα λεωφορεία.

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η άγνωστη λειτουργία στο αυτοκίνητο – Τι μπορεί να συμβεί αν πατήσω τη μαύρη κουκκίδα στον πίνακα οργάνων

Τι αλλάζει στα καινούργια αυτοκίνητα – Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που γίνονται υποχρεωτικά

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ