Ο τετραψήφιος τηλεφωνικός αριθμός 1544 της Περιφέρειας Αττικής είναι ένας εξαιρετικά χρήσιμος τρόπος για να αναφέρετε βλάβες και προβλήματα του οδικού δικτύου.
Απλώς πληκτρολογήστε 1544 από το τηλέφωνό σας και περιμένετε να συνδεθείτε με τον αρμόδιο εκπρόσωπο της Περιφέρειας Αττικής.
Περιγράψτε το πρόβλημα: Αναφέρετε με σαφήνεια το είδος του προβλήματος που εντοπίσατε. Για παράδειγμα μπορείτε να αναφέρετε λακκούβες, ανωμαλίες στο οδόστρωμα, σβησμένα φανάρια, προβλήματα σήμανσης ή ζημιές σε στηθαία ασφαλείας. Δώστε όσο περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε για να βοηθήσετε τις αρμόδιες υπηρεσίες να εντοπίσουν και να επιλύσουν το πρόβλημα. Αναφέρετε την ακριβή τοποθεσία της βλάβης, όπως τον δρόμο, τον αριθμό της οδού, τα κοντινά σημεία αναφοράς ή οποιοδήποτε άλλο στοιχείο που μπορεί να βοηθήσει στην ακριβή εντόπιση του προβλήματος.
Παροχή προσωπικών στοιχείων (προαιρετικά): Αν θέλετε να ενημερωθείτε για την πορεία της αναφοράς σας μπορείτε να αφήσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας. Αυτό είναι προαιρετικό, αλλά χρήσιμο για την παρακολούθηση της κατάστασης.
Χρέωση: Δωρεάν για συνδρομητές κινητής και σταθερής COSMOTE (για άλλους παρόχους η χρέωση καθορίζεται σύμφωνα με την τιμολογιακή πολιτική του παρόχου σας προς τετραψήφιους αριθμούς).
Συμβουλές για αποτελεσματική αναφορά
Να είστε συγκεκριμένοι: Όσο πιο συγκεκριμένοι είστε στην περιγραφή του προβλήματος και της τοποθεσίας, τόσο πιο γρήγορα και αποτελεσματικά θα μπορέσουν να ανταποκριθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες. Αναφέρετε επείγοντα ζητήματα άμεσα:
Προβλήματα που μπορεί να θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των οδηγών, όπως σβησμένα φανάρια ή σοβαρές ζημιές στο οδόστρωμα, αναφέρετέ τα άμεσα και τονίστε την επείγουσα φύση τους.
Ακολουθήστε την αναφορά σας: Αν έχετε αφήσει στοιχεία επικοινωνίας, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε ξανά για να ενημερωθείτε για την πορεία της αναφοράς σας.
Εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας: Εκτός από το τηλεφώνημα μπορείτε επίσης να ενημερώσετε για βλάβες μέσω: της Ιστοσελίδας της Περιφέρειας Αττικής. Επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα της Περιφέρειας Αττικής www.patt.gov.gr και αναζητήστε τη φόρμα αναφοράς προβλημάτων.
Κωδικός QR στους σηματοδότες: Μπορείτε να σκανάρετε τον γραμμικό κωδικό QR που υπάρχει επάνω στον ιστό του φωτεινού σηματοδότη και να συνδεθείτε κατευθείαν με το 1544.
Email: Στείλτε μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] με την περιγραφή του προβλήματος και τα στοιχεία της τοποθεσίας. Εφαρμογές κινητών: Ελέγξτε αν η Περιφέρεια Αττικής προσφέρει κάποια εφαρμογή για κινητά που επιτρέπει την αναφορά προβλημάτων. Με αυτούς τους τρόπους μπορείτε να συμβάλετε ενεργά στη βελτίωση του οδικού δικτύου και της ποιότητας ζωής στην περιοχή σας.
Τι άλλαξε με τη λειτουργία του 1544
Η εισαγωγή του τετραψήφιου τηλεφωνικού αριθμού 1544 από το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής έχει φέρει σημαντικές αλλαγές στη διαχείριση των συμβάντων και στην αμεσότητα εξυπηρέτησης των πολιτών. Ενώ οι πολίτες εκφράζουν ικανοποίηση για την εξωστρέφεια και την άμεση επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, οι υπηρεσιακοί παράγοντες εμφανίζονται δυσαρεστημένοι λόγω της αυξημένης πίεσης και του φόρτου εργασίας.
Ικανοποίηση πολιτών
Ο τετραψήφιος αριθμός 1544 έχει αλλάξει τα δεδομένα, καθώς επιτρέπει στους πολίτες να επικοινωνούν άμεσα με τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες. Μέχρι σήμερα έχουν αναφερθεί περισσότερες από 5.000 αναγγελίες πολιτών που μεταβιβάστηκαν στις αρμόδιες υπηρεσίες.
Αυτή η νέα δυνατότητα έχει αυξήσει την αμεσότητα της επικοινωνίας και έχει ενισχύσει τη συνεργασία των πολιτών με τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής. Μέχρι πρότινος πολλοί δεν γνώριζαν ότι η Περιφέρεια Αττικής είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση των κεντρικών οδικών αξόνων του Λεκανοπεδίου, τη λειτουργία των φωτεινών σημάτων, την κατάσταση των δρόμων, τον ηλεκτροφωτισμό, τη σήμανση και τις διαγραμμίσεις, καθώς και τη φροντίδα του πρασίνου στις κεντρικές νησίδες. Ο αριθμός 1544 έχει διευκολύνει την αναγγελία προβλημάτων, όπως λακκούβες, ανωμαλίες στο οδόστρωμα, σβησμένα φανάρια και προβλήματα σήμανσης.
Δυσαρέσκεια υπηρεσιακών παραγόντων
Από την άλλη πλευρά, οι αρμόδιοι μηχανικοί που είναι επιφορτισμένοι με τις σχετικές αρμοδιότητες αντιμετωπίζουν αυξημένες προκλήσεις.
Η έλλειψη προσωπικού καθιστά δύσκολη την εκτέλεση τακτικών αυτοψιών, με αποτέλεσμα οι περισσότερες βλάβες να εντοπίζονται από τους χρήστες του οδικού δικτύου.
Ταυτόχρονα, πολλές αναγγελίες έχουν έκτακτο χαρακτήρα και απαιτούν άμεσες ενέργειες, δοκιμάζοντας τα αντανακλαστικά και την αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας.
Ο τετραψήφιος αριθμός 1544 σε συνδυασμό με τα οχήματα οδικής ασφάλειας και άμεσων επεμβάσεων έχει συνδράμει αποτελεσματικά στη διαχείριση των έκτακτων συμβάντων, στον εντοπισμό προβληματικών καταστάσεων στους δρόμους, στη συντήρηση του οδικού δικτύου και στην αντιμετώπιση έντονων καιρικών φαινομένων.
Η λειτουργία του 1544 καθιερώθηκε μετά την κακοκαιρία «Μπάρμπαρα», που έκλεισε κεντρικούς δρόμους όπως η Μεσογείων και η Κατεχάκη.
Η συνδρομή του 1544 ήταν τόσο αποτελεσματική που κέρδισε το πρώτο βραβείο «OTA AWARDS 2023» στην κατηγορία Πολιτική Προστασία και Ασφάλεια, στο Ζάππειο Μέγαρο.
Επικάλυψη αρμοδιοτήτων και συνεργασία
Αξιοσημείωτο είναι ότι αρκετά από τα αιτήματα των πολιτών μέσω του 1544 αφορούν δήμους ή άλλες υπηρεσίες. Ωστόσο, το εξειδικευμένο προσωπικό του 1544 δεν απορρίπτει τα αιτήματα, αλλά τα καταγράφει και τα κοινοποιεί στον αρμόδιο φορέα για ενέργειες. Ο καλύτερος επόπτης του οδικού δικτύου είναι ο ίδιος ο πολίτης που το χρησιμοποιεί καθημερινά. Παράλληλα υπάρχει αδιάληπτη συνεργασία με τον Θάλαμο Ελέγχου και Παρακολούθησης Κυκλοφορίας της Τροχαίας, στο πλαίσιο της αγαστής συνεργασίας της Περιφέρειας με την Ελληνική Αστυνομία για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των συμβάντων. Η Περιφέρεια Αττικής και το προσωπικό του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας βρίσκονται σε επιχειρησιακή ετοιμότητα όλο το εικοσιτετράωρο για να βελτιώσουν τις οδικές υποδομές και να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών και την οδική ασφάλεια.