Οι μαθητές της Αθήνας απαντούν στην αυστηροποίηση των ποινών από το υπουργείο Παιδείας. Από την ερχόμενη Δευτέρα 7 Οκτώβρη, σχεδόν έναν μήνα από την έναρξη των μαθημάτων, ξεκινάνε με μεγάλη πορεία διαμαρτυρίας, αποχές και καταλήψεις σχολείων.
Διαμαρτύρονται για τις ποινές, τις συγχωνεύσεις, τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών και την κατάσταση των σχολικών κτιρίων. Τα παιδιά ζητούν:
- Να καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικών
- Όχι στις συγχωνεύσεις τμημάτων με 28+ μαθητές
- Φτάνει με άδικες αποβολές και την τρομοκρατία σε συμμαθητές μας
- Να γίνουν όλες οι εκδρομές και να στηριχτούν οικονομικά όλα τα παιδιά για να πάνε
- Επιδιορθώσεις και έλεγχοι στα σχολικά κτήρια και τις υποδομές
- Ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί σε όλα τα σχολεία
- Δωρεάν σνακ στους μαθητές, μείωση των τιμών στα κυλικεία με κατάργηση του ΦΠΑ!
- Ξεχάστε τις τριπλές πανελλαδικές! Κατάργηση ΕΒΕ και Τράπεζας Θεμάτων
Η ανακοίνωση των μαθητών
«Μετά τον ένα μήνα ανοιχτών σχολείων, είμαστε εξοργισμένοι με το υπ. Παιδείας! Αντί να ασχολείται με την κατάσταση στα σχολεία, τα προβλήματα και τις ελλείψεις:
- Κάνει ακόμα χειρότερα τα σχολεία μας, αφού έχουμε κενά καθηγητών, συγχωνευτήκαν τμήματα, έχουμε σοβαρά ζητήματα σε κτήρια, υποδομές, μετακινήσεις.
- Μας αντιμετωπίζει λες και είμαστε εγκληματίες! Το μόνο που κάνει ο Υπουργός είναι να αυξάνει το πόσες αποβολές και απουσίες θα παίρνουμε και να μιλάνε για το αν θα έχουμε το κινητό στην τσάντα ή στην τσέπη. ΕΛΕΟΣ! ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΤΗΡΙΟ! ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ!
- Λένε πως θα κοπούν και οι εκδρομές τώρα, αντί να δουν πως δε θα είναι πανάκριβες, θα είναι ασφαλείς και θα πάνε όλα τα παιδιά.
- Εκεί στα Υπουργεία δεν ξέρουν πως αυτό που αξίζει στους μαθητές είναι ένα ΚΑΛΟ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ, ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ; Να μπορούμε να πηγαίνουμε σε αυτό και να μορφωνόμαστε, να μας αρέσει, να μας βοηθά να βρούμε τις κλίσεις μας, να σπουδάσουμε χωρίς εμπόδια; Να έχουμε καθηγητές, να μην έχουμε ετοιμόρροπα κτήρια; Να είμαστε φυσιολογικός αριθμός στην τάξη μπας και γίνεται μάθημα;
Σε ένα σχολείο χάλια και βαρετό – Ο πόνος σας έπιασε για το κινητό!
«Όλες οι κυβερνήσεις έχουν φτιάξει ένα σχολείο εξεταστικό κέντρο, βαρετό και αγχωτικό που μαθαίνουμε μόνο sos για τις εξετάσεις! Που το βγάζουμε όσοι έχουν οι γονείς μας λεφτά για καλά και πολλά φροντιστήρια και ιδιαίτερα. Η πολιτική που αντιμετωπίζει εμάς, το σχολείο και το μέλλον μας ως κόστος και μας βάζει συνέχεια εμπόδια σε όλα, φταίει για την κατάσταση! Αλλού, σε πολέμους και σε σφαγές λαών, ξέρουν να δίνουν δισεκατομμύρια που τα παίρνουν από τους γονείς μας, στην Παιδεία μας όμως όχι! Κάποια σχολεία σε λίγο δε θα έχουν χρήματα ούτε για χαρτί τουαλέτας, πόσο μάλλον για θέρμανση, ρεύμα, επιδιορθώσεις και ανακαινίσεις! Ο πρώτος μήνας ανοιχτών σχολείων απέδειξε ότι μόνο με τον αγώνα μας μπορούμε να πάμε κόντρα στην κατάσταση, να κερδίσουμε τα δικαιώματά μας!
Από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα βγήκαμε στους δρόμους, κινητοποιηθήκαμε μαζί με τους γονείς και τους καθηγητές μας και κατακτήσαμε σε δεκάδες σχολεία το αυτονόητο: Να μην καταργηθούν τμήματα κατευθύνσεων ΓΕΛ, να λειτουργήσουν δεκάδες ειδικότητες των ΕΠΑΛ, να μη συγχωνευτούν τμήματα με 28+ μαθητές. Έτσι θα συνεχίσουμε!
Τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου στα σχολεία μας με κάθε τρόπο ακούγεται η φωνή και τα δίκαια και αυτονόητα αιτήματα μας! Με πανό, πορείες σε δημαρχεία και Δευτεροβάθμιες, αποχές και καταλήψεις, κλεισίματα δρόμων, καθιστικές διαμαρτυρίες και ότι άλλο μπορούμε να οργανώσουμε!
Με ανακοίνωση που εξέδωσε η ΔΟΕ (Διδασκαλική Ομοσπονδία) ενημερώνει για το χρονοδιάγραμμα των στάσεων εργασίας κόντρα στην αξιολόγηση που θα υλοποιείται στα σχολεία σε καθημερινή βάση μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου.
Η στάση των δασκάλων τους
Η ανακοίνωση της ΔΟΕ:
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει κηρύξει στάσεις εργασίας μίας (1) ώρας, σε καθημερινή βάση, από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024 μέχρι και την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024, καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος, της οποίας μπορούν να κάνουν χρήση οι συνάδελφοι στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της Υ.Α. 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της». Στις περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητη η χρήση περισσότερων ωρών, συμπληρωματικά, καλούνται οι Σ.Ε.Π.Ε. να το αποφασίζουν ώστε να καλύπτονται πλήρως οι συνάδελφοι.