Την εβδομάδα που πέρασε το ρεζιλίκι με το σήμα του Μετρό Θεσσαλονίκης επισκίασε το μεγαλείο του έργου. Χρόνια και ζαμάνια περίμεναν οι πολίτες της συμπρωτεύουσας να ετοιμαστεί αυτό το σπουδαίο έργο, που θύμιζε το γεφύρι της Άρτας, δηλαδή ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ εγκρεμιζόταν.
Το μοναδικό έργο που εγκαινιάστηκε ως έργο-μακέτα περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο. Τώρα, όμως, είναι πραγματικότητα. Και αντί να μιλάμε για το έργο το οποίο θα περιορίσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση που υπάρχει στη Θεσσαλονίκη, όπου είναι αδύνατον να βρεις θέση πάρκινγκ, μιλάμε για το σήμα. Μια υπόθεση σκέτο ρεζιλίκι.
Τι ακριβώς συνέβη; Η εταιρεία που διαχειρίζεται το Μετρό στις 28/2/24 προχώρησε σε διενέργεια διαγωνισμού, με ανοικτή διαδικασία, για τη «Δημιουργία λογότυπου για το σήμα του Μετρό Θεσσαλονίκης», που είχε ως αντικείμενο τη δημιουργία ενός απεικονιστικού σήματος/εμβλήματος (λογότυπο), το οποίο θα αποτελούσε το διακριτικό σήμα του Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Ο διαγωνισμός προέβλεπε την απονομή χρηματικών βραβείων στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της επιτροπής, προτάσεις, συνολικής αξίας δεκατεσσάρων χιλιάδων ευρώ (14.000), χωρίς ΦΠΑ.
Αλλαγή όρων
Ο διαγωνισμός, όμως, ματαιώθηκε, γιατί η εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει τους όρους και να ξανακάνει διαγωνισμό, όπου το ζητούμενο θα ήταν η δημιουργία οπτικής ταυτότητας του έργου. Στις 25/6/24 δημοπράτησε διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια και με εκτιμώμενη αξία τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000), χωρίς ΦΠΑ, λόγω της αλλαγής του αντικειμένου. Στο πλαίσιο του νέου διαγωνισμού υποβλήθηκαν οκτώ (8) προσφορές, τις οποίες η Επιτροπή Διαγωνισμού ομόφωνα απέρριψε, λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις τόσο των δικαιολογητικών συμμετοχής όσο και των τεχνικών προσφορών. Λόγω απόρριψης όλων των προσφορών, η διαδικασία απέβη άγονη και ο διαγωνισμός ματαιώθηκε.
Και τελικά δόθηκε απευθείας ανάθεση και δημιουργήθηκε ένα σήμα που σύμφωνα με όσους αντιδρούν είναι χειρότερο απ’ ό,τι είχε παρουσιαστεί στους διαγωνισμούς. Και κατηγορούν τους υπευθύνους αλλά και τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα πως ό,τι έγινε, συνέβη για να υπάρξει απευθείας ανάθεση. Χωρίς αποδείξεις δεν υιοθετούμε τίποτα. Όμως, απ’ όσα έγιναν αυτό που λέμε είναι ότι κατάφεραν ένα τεράστιο αυτογκόλ και προκάλεσαν ένα πάρτι γέλιου στο Διαδίκτυο!