Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024

Α. Σδούκου: Η χώρα κινείται με υψηλές ταχύτητες και με ασφάλεια για να γίνει ένας ενεργειακός κόμβος στην ΝΑ Ευρώπη

Οι ενεργειακές υποδομές στην Ελλάδα, η ανάγκη για περισσότερη “πράσινη” ενέργεια, ο ρόλος του φυσικού αερίου στην ενεργειακή μετάβαση και η εκτόξευση των τιμών ενέργειας στην Ελλάδα και παγκοσμίως βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης κατά τη 2η ημέρα του 5ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2022, που διοργανώνεται από τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr.

Στην ειδική συνεδρία συμμετείχαν οι Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας, Κώστας Ξιφαράς, Διευθύνων Σύμβουλος ΔΕΠΑ, Maria Rita Galli, Διευθύνουσα Σύμβουλος ΔΕΣΦΑ, Χρήστος Νιχωρλής, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής TUV AUSTRIA Hellas, και Δημήτρης Σαραντόπουλος, Διευθυντής Εμπορίας Φυσικού Αερίου ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ.

Α. Σδούκου: Η χώρα κινείται με υψηλές ταχύτητες και με ασφάλεια για να γίνει ένας ενεργειακός κόμβος στην ΝΑ Ευρώπη

Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, ανέφερε πως πλέον έχουμε καταλάβει πόσο ριψοκίνδυνο είναι μια χώρα να στηρίζει την ενεργεια της μονο σε μια πηγή. Για αυτό το λόγο η κυβέρνηση στηρίζει την κατασκευή σταθμών LNG.

Παράλληλα αναφέρθηκε και σε όλα τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη όπως οι διεθνείς ηλεκτρικές διασυνδέσεις και οι υποδομές φυσικού αερίου. Τόνισε πως “Η πολιτική της χώρας για ασφάλεια και διαφοροποίηση στην ενέργεια αναδεικνύει και το ρόλο της στην περιοχή μας ως ενεργειακού κόμβου”.

Κ. Ξιφαράς: Τα παθήματα του παρελθόντος μας έγιναν μαθήματα

“Η χώρα μας έχει περάσει ξανά κρίσεις και τα παθήματα έχουν γίνει μαθήματα” είπε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Κώστας Ξιφαράς. “Οι εταιρείες μας έχουν πάρει γενναίες αποφάσεις να επενδύσουν στις υποδομές» προσέθεσε, παρότι κάποιες από αυτές τις επενδύσεις αντιμετωπίστηκαν με επιφυλάξεις. Τέτοια παραδείγματα είναι η τρίτη δεξαμενή στη Ρεβυθούσα, ο επιπλέον σταθμός FSRU στην Αλεξανδρούπολη και ο αγωγός IGB, ο οποίος όπως δήλωσε ο Κ Ξιφαράς θα μπει σε εμπορική χρήση τον Ιούλιο. «Ήδη, ο κατασκευαστής, η εταιρεία ΑΒΑΞ μας ενημέρωσε ότι ήρθε η ώρα της μηχανολογικής ολοκλήρωσης του έργου, άρα η διοίκηση θα πρέπει την επόμενη εβδομάδα να αποδεχθεί τη δήλωση, Οι υδραυλικές δοκιμές του αγωγού έχουν τελειώσει, είμαστε σε φάση να βάλουμε αέριο μέσα στον Ιούνιο και τον Ιούλιο αναμένεται η εμπορική χρήση του αγωγού. Για έκτακτες ανάγκες θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και από τα μέσα Ιουνίου. Η Βουλγαρία μπορεί έτσι να πάρει την πλειονότητα του αζερικου αερίου για το οποίο έχει συμβόλαιο.»

Σε ότι αφορά στις τιμές της ενέργειας, ο κ Ξιφαράς υποστήριξε ότι ο «κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι η ενέργεια στοιχίζει » και αυτό ισχύει ακόμα και για τις ΑΠΕ, στον κλάδο τον οποίων εισέρχεται και η ΔΕΠΑ εντός του Ιουνίου.

M.R. Galli: Δεν φτάνουν μόνο οι υποδομές εισαγωγής, χρειάζονται και χώροι αποθήκευσης

Την ανάγκη οι υποδομές εισαγωγής ενέργειας να συνοδεύονται από υποδομές αποθήκευσης της ενέργειας υπογράμμισε η Maria Rita Galli, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΔΕΣΦΑ. «Πρέπει να έχουμε ένα αποτελεσματικό δίκτυο όχι μόνο εισαγωγής αλλά και αποθήκευσης. Η Ελλάδα έχει κάνει πολλά για την εισαγωγή, αλλά το σύστημα έχει φτάσει στο ύψιστο επίπεδο αποθήκευσης, αυτό που γίνεται τώρα είναι ότι το σύστημα δέχεται μεγάλη πίεση γιατί βρίσκεται σχεδόν στο μάξιμουμ της χωρητικότητας. Άρα πρέπει να δούμε και την ανάπτυξη ικανοποιητικών λεωφόρων διάθεσης των ποσοτήτων που εισάγονται.

Η απουσία χώρων αποθήκευσης αποτελεί μειονέκτημα για το σύστημα» τόνισε.

Όπως ανέφερε η Μ. Galli για το LNG δεν υπάρχει η ίδια ευελιξία και για αυτό είναι επίσης απαραίτητο να εξεταστεί το θέμα της αποθήκευσης. «Στην Ευρώπη συνειδητοποιούν όλοι τη σημασία να υπάρχουν υπόγειο χώροι αποθήκευσης, είναι μία πολύ σημαντική απόφαση, που πρέπει να πάρουμε τα επόμενα χρόνια» τόνισε.

Χ. Νιχωρλής: Υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία που επιτυγχάνουν μείωση του ενεργειακού κόστους των επιχειρήσεων

Από την πλευρά του ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής TUV AUSTRIA Hellas, Χρήστος Νιχωρλής, αναφέρθηκε στο ενεργειακό κόστος και στα εργαλεία που υπάρχουν ώστε μια επιχείρηση να μειώσει το κόστος παραγωγής.

Συγκεκριμένα, ανέφερε πως “Υπάρχει το κατάλληλο εργαλείο για τη σωστή διαχείριση της ενέργειας και αυτό είναι το διεθνές πρότυπο ISO 5001 που έχει υιοθετήσει ο διεθνής οργανισμός τυποποίησης.
Μια επιχείρηση μέσω της μείωσης του ενεργειακού κόστους μπορεί να επιτύχει μείωση κόστους παραγωγής, ενίσχυση βιωσιμότητας και μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος”.

Δ. Σαραντόπουλος: στόχος η απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο, όχι από το φυσικό αέριο

«Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία άλλαξε άρδην τον ενεργειακό χάρτη της Ευρώπης και ότι γνωρίζαμε έως τις 23 Φεβρουάριο του 2022 δεν μπορεί πλέον να συνεχιστεί», σχολίασε ο Δημήτρης Σαραντόπουλος, Διευθυντής Εμπορίας Φυσικού Αερίου της ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ.

Σύμφωνα με τον κ. Σαραντόπουλο, «Σε αυτή την ενεργειακή ανεξαρτησία θα πρέπει να αντιπαραβάλουμε τον ενεργειακό ρεαλισμό, δηλ. την κοστολογική διάσταση σε αυτή την επιταχυνόμενη ενεργειακή μετάβαση». Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι «φθηνή ενέργεια δεν μπορεί να υπάρξει» και συμπλήρωσε ότι «αν βιαστούμε θα πιέσουμε την αγορά να πράξει βίαιες αλλαγές και οι βίαιες αλλαγές συνοδεύονται πάντα από υψηλές τιμές ενέργειας. Οπότε, ο στόχος είναι να απεξαρτηθούμε από το ρωσικό αέριο, αλλά όχι από το φυσικό αέριο. Το υδρογόνο δεν μπορεί να έρθει αύριο το πρωί σε φθηνή τιμή».

Το 5ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών ITC 2022 διεξάγεται την 31η Μαΐου και 1η Ιουνίου με φυσική παρουσία στο ΜΈΓΑΡΟΝ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.

Για το πρόγραμμα και δωρεάν εγγραφή για παρακολούθηση επισκεφθείτε το www.itc2022.gr.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κυρ. Μητσοτάκης: Δεν θα μπω σε μία λογική πινγκ πονγκ δηλώσεων με τον Τούρκο πρόεδρο – Οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της 4ετίας

Θ. Πλεύρης: Μεταφορά της παραλαβής των εμβολίων Covid τον Σεπτέμβριο, όχι νέα προμήθεια

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ