Τι ανακοίνωσε η ΑΑΔΕ
Σύμφωνα με ανακοίνωση που αναρτήθηκε στο site της ΑΑΔΕ, βρίσκεται προσωρινά εκτός λειτουργίας η διαβίβαση παραστατικών μέσω ERP(λογιστικό – εμπορικό πρόγραμμα) και timologio.
Ως γνωστόν από την 1η Ιανουαρίου, όλες οι επιχειρήσεις αλλά και οι ελεύθεροι επαγγελματίες οφείλουν να αναρτούν τα στοιχεία από τιμολόγιά τους, βάσει των προκαθορισμένων χρονοδιαγραμμάτων.
Με τα MyData η διαπίστωση των μεταβολών στον τζίρο των επιχειρήσεων θα είναι αυτόματη, αφού τα στοιχεία θα είναι άμεσα διαθέσιμα στους φορολογικούς ελεγκτές της ΑΑΔΕ.
Ακόμη θα ελέγχεται η αυθεντικότητα των εγγραφών στα e-βιβλία, η τήρηση ασφαλούς αρχείου και η διασφάλιση της αποτροπής διορθώσεων στα δεδομένα που έχουν διαβιβαστεί στη «μερίδα» του υπόχρεου που τηρείται στην εφαρμογή myData.
Η εφαρμογή των Ηλεκτρονικών Βιβλίων επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην καθημερινή λειτουργία επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, καθώς καθιστά υποχρεωτική την ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με σκοπό την online απεικόνιση του ετήσιου λογιστικού και φορολογικού αποτελέσματος αλλά και των υποχρεώσεών τους για απόδοση ΦΠΑ, παρακρατούμενων φόρων, λοιπών τελών και φορολογιών.
MyDATA: Βήμα-βήμα σε βίντεο της ΑΑΔΕ πώς λειτουργεί η εφαρμογή timologio
Υπενθυμίζεται ότι με εκπαιδευτικά βιντεάκια διαρκείας 15-40 λεπτών η ΑΑΔΕ προετοιμάζει 1 εκατομμύριο ελεύθερους επαγγελματίες, εμπόρους και μικρές επιχειρήσεις για την υποχρεωτική εφαρμογή των MyDATA. Μέχρι 31 Μαρτίου δεν επιβάλλονται πρόστιμα για μη διαβίβαση εσόδων στην ΑΑΔΕ, αλλά το «ποινολόγιο» είναι έτοιμο για να κατατεθεί μέσα στις επόμενες μέρες στη Βουλή.
Παρά την προσπάθεια των φορολογουμένων να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα, τα προβλήματα παραμένουν μεγάλα. Η ηγεσία της ΑΑΔΕ προσπαθεί να βοηθήσει και χθες ανακοίνωσε και την ανάρτηση στο Youtube, 15 ενημερωτικών video για τη χρήση της εφαρμογής “timologio” που αποτελεί ένα μέρος των ηλεκτρονικών βιβλίων-MyDATA.
Λογιστές, έμποροι, αρτοποιοί, γιατροί, επιχειρηματίες της εστίασης, ηλεκτρολόγοι, κλωστοϋφαντουργοί, μηχανικοί, ξενοδόχοι, βιοτέχνες, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, σύμβουλοι επιχειρήσεων, καλούνται να μελετήσουν σύντομα βιντεάκια διάρκειας 20 έως 40 λεπτών, όπου ένα στέλεχος της ΑΑΔΕ κάνει παρουσίαση της νέας διαδικασίας και δίνει απαντήσεις και κατευθύνσεις σε βασικά ζητήματα.
Η επιμορφωτική προσφορά της ΑΑΔΕ στους πολίτες κρίθηκε αναγκαία για να καλύψει την άγνοια και το αλαλούμ που επικρατεί στην αγορά για το τι ισχύει τελικά με τις υποχρεώσεις MyDATA. Γιατί πράγματι, μισή ώρα παρακολούθησης βίντεο, θα βοηθήσει περισσότερο να επιλύσουν τα προβλήματά τους εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες, παρά να προσπαθούν επί μήνες να επικοινωνήσουν με το help desk της ΑΑΔΕ για τα MyDATA για τα πιο απλά ερωττήματα, αλλά μετά από 40 ή 60 ή 90 λεπτά αναμονής στο τηλέφωνο, το προσωπικό του ΚΕΦ (Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων στο call center 213.162.1000) να τους απαντά πως ούτε αυτοί ξέρουν τι ισχύει και ότι πρέπει να υποβάλουν γραπτώς τις ερωτήσεις, για να εξεταστούν και να απαντηθούν.