Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2024

Αυτά είναι τα έξι επαγγέλματα που έχουν μέλλον…

Σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε ο Όμιλος Adecco

Τα έξι επαγγέλματα για τα οποία αυξάνεται η ζήτηση για εργαζομένους αποτυπώνει μελέτη του Ομίλου Adecco, με γνώμονα τις μεταβολές που επέφεραν η πανδημία, η τεχνολογική πρόοδος και οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία. Σε μια χώρα που η ανεργία βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα είναι προφανές ότι ένα τμήμα της ανεργίας υπάρχει για λόγους διαρθρωτικούς, καθώς οι άνεργοι έχουν κάνει λάθος επιλογές επαγγελματικής κατεύθυνσης.

Οι κλάδοι που συγκεντρώνουν πολύ υψηλή ζήτηση είναι οι εξής:

1. Information Technology (IT)
Πρόκειται για κλάδο όπου την πρώτη θέση στα πιο περιζήτητα επαγγέλματα καταλαμβάνουν οι ειδικότητες που αφορούν σε προφίλ IT, προγραμματιστές (Senior Java Developers, Full Stack Developers) & Software Architects.

2. Human Recourses (HR)
Η πανδημία φαίνεται πως επηρέασε τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες αντιλαμβάνονται τη σημασία του ταλέντου και το πώς αυτό μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα για τη βιωσιμότητα μιας εταιρείας. Έτσι κρίθηκαν ως αναγκαίοι επαγγελματίες οι γνώστες διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Οι πιο περιζήτητες θέσεις στην κατηγορία αυτή αφορούν: HR Managers, HR Business Partners, Talent Acquisition Specialists, Senior Talent Acquisition Specialists & Payroll Specialists.

3. Data Scientists
Η επανάσταση στον χώρο της πληροφορίας και ο αντίστοιχος όγκος διαχείρισης δεδομένων (Data Management) καθιστούν τις θέσεις εργασίας που περιστρέφονται γύρω από αυτόν τον τομέα περιζήτητες.

4. Supply Chain
Το παγκόσμιο εμπόριο έχει επηρεαστεί σημαντικά από την πανδημία αλλά και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Ουσιαστικά έχει αλλάξει «το παιχνίδι» στην παγκόσμια αγορά και η εφοδιαστική αλυσίδα είναι στρατηγικός καταλύτης στην επίτευξη των στόχων των εταιρειών. Έτσι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για εργαζομένους που πλαισιώνουν το τμήμα της εφοδιαστικής αλυσίδας, όπως τα στελέχη του Τμήματος Προμηθειών και οι Logistics Managers.

5. Digital Marketing Specialists
Σε αντίθεση με το Digital Μarketing το οποίο εξελίσσεται εντυπωσιακά, οι παραδοσιακές τεχνικές του Marketing δεν είναι πλέον τόσο αποδοτικές. Οι αγοραστικές συνήθειες των πολιτών συνεχίζουν να εξελίσσονται, τη στιγμή μάλιστα που ολοένα και περισσότερες αγορές πλέον πραγματοποιούνται μερικώς ή ολικώς ηλεκτρονικά. Ειδικότητες άγνωστες μέχρι πρότινος, όπως για παράδειγμα το SEO (Search Engine Optimization), το UX (User Experience) και τα SOME (Social Media), συναντώνται πλέον ακόμα και στις μικρότερες επιχειρήσεις, τοποθετώντας το ψηφιακό μάρκετινγκ (digital marketing) στην καρδιά των εταιρειών.

6. Τεχνίτες
Ο αριθμός των ανοιχτών θέσεων εργασίας φαίνεται να αυξάνεται σημαντικά και δυσανάλογα σε σύγκριση με τον διαθέσιμο αριθμό εξειδικευμένων εργαζομένων αναφορικά με τις θέσεις γραφείου. Αντίστοιχη δυσκολία υπάρχει όμως και στην κάλυψη θέσεων τεχνικών ειδικοτήτων, καθώς τα τελευταία χρόνια είναι έντονη η τάση των νέων να μην επιλέγουν χειρωνακτικά επαγγέλματα, με αποτέλεσμα οι τεχνίτες να τείνουν να εκλείψουν. Το πρόβλημα πρόκειται να ενταθεί με την έναρξη των έργων του Ελληνικού αλλά και την εκ νέου ανάπτυξη της οικοδόμησης κατοικιών, με τη ζήτηση για τεχνίτες να αναμένεται να εκτιναχθεί σε υψηλά επίπεδα, σε σημείο που θα είναι αδύνατο να καλυφθεί.

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στις αγορές βγαίνει άμεσα η Ελλάδα με επανέκδοση 7ετούς ομολόγου

Επίδομα 200 ευρώ στα ταξί: Παρατάθηκε η προθεσμία αιτήσεων

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ