Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Αυτές θα είναι οι αλλαγές στην Παιδεία μέχρι το 2020

Σε ομιλία του στη Βουλή την Παρασκευή, στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2017, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου μίλησε για τις δαπάνες στην εκπαίδευση, τα κονδύλια αλλά και το νέο πλάνο των αλλαγών που έρχονται σε πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Στόχος και κεντρική πολιτική μας επιλογή είναι να διαμορφώσουμε το σχολείο που μας επιτρέπουν οι σαφείς ενδείξεις μιας έστω δειλής αναπτυξιακής πορείας, αφήνοντας πίσω μας το σχολείο της κρίσης», είπε χαρακτηριστικά από το βήμα της Βουλής.

 

«Η αύξηση αυτή, αν και μικρή ποσοστιαία, μεταφράζεται σε 250.000.000 ευρώ, ποσό που θα ανακουφίσει τουλάχιστον κάποιες από τις επείγουσες ανάγκες της εκπαίδευσης» τόνισε και πρόσθεσε ότι για την υποστήριξη των αναπτυξιακών πρωτοβουλιών έχουν εξασφαλιστεί από ευρωπαϊκούς χρηματοδοτικούς μηχανισμούς άλλα 100.000.000 ευρώ ανά έτος, μέχρι το 2020.

Αναλυτικά οι αλλαγές

-Προσχολική αγωγή: Το υπουργείο σχεδιάζει διεύρυνση, αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα, αλλά και εισαγωγή σε νέες εκπαιδευτικές μεθόδους, όπως η διαφοροποιημένη παιδαγωγική.

-Δημοτικά: Επέκταση του ολοήμερου σχολείου σε μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια δημοτικά. Επιπλέον, θα βελτιωθεί η υλοποίηση του προγράμματος τις απογευματινές ώρες «ώστε η φοίτηση των μαθητών σε αυτά να αποκτήσει ουσιαστικό παιδαγωγικό χαρακτήρα».

-Γυμνάσια: Καθιέρωση θεματικής εβδομάδας αναμένεται στη Μέση Εκπαίδευση, αφιερωμένη στην Αγωγή Υγείας με έμφαση στις εξαρτήσεις, στη διατροφή και τις έμφυλες σχέσεις.

-Λύκειο: Η θεσμοθέτηση ενός αξιόπιστου Εθνικού Απολυτηρίου ανοίγει το δρόμο και για τις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής. Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι μέχρι τον Μάρτιο του 2017 να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες διαλόγου και το 2020 να εγκαινιαστεί το νέο σύστημα εισαγωγής. Μέχρι τότε, θα ισχύει το τρέχον σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων.

-Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Χωρίς να δώσει πολλές λεπτομέρειες, ο υπουργός Παιδείας μίλησε για ώσμωση ανάμεσα σε Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα, στο πλαίσιο του ενιαίου χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας. Στα Πανεπιστήμια προωθούνται η ευελιξία των ΕΛΚΕ και η αυτονομία τους, στα ΤΕΙ (αν και δεν αναφέρθηκε ξεχωριστά) ο εξορθολογισμός τους στον ακαδημαϊκό χάρτη – και με συγχωνεύσεις τμημάτων.

-Στήριξη των εκπαιδευτικών: Ανάμεσα στις προτεραιότητες του υπουργείου είναι η δημιουργία Κεντρικής Υποστηρικτικής Δομής της Εκπαιδευτικής Κοινότητας η οποία, ανάμεσα σε άλλα, θα έχει την ευθύνη των προγραμμάτων επιμόρφωσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ