Πυρά κατά του ΤΑΙΠΕΔ και της υπηρεσιακής κυβέρνησης εκτοξεύει ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, με αφορμή την πώληση του ΟΛΠ και τους χειρισμούς του ΤΑΙΠΕΔ.
Αναλυτικότερα, ο πρώην υπουργός κατηγορεί το ΤΑΙΠΕΔ ότι προσπαθεί να «τρέξει» τη σύμβαση παραχώρησης, και παρακάμπτει τις οδηγίες της προηγούμενης κυβέρνησης, το αρμόδιο υπουργείο αλλά και τη διοίκηση του ΟΛΠ.
«Η υπηρεσιακή κυβέρνηση οφείλει να μην παραβλέψει στοιχειώδεις κανόνες ως προς το ρόλο της και τις αρμοδιότητες της και να μην τους υπερβεί», αναφέρει στο ίδιο θέμα ο κ. Δρίτσας και σημειώνει ότι ως αρμόδιος υπουργός είχε αποστείλει σχετική επιστολή στον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ.
Διαβάστε αναλυτικά τη σχετική ανακοίνωση του Θοδωρή Δρίτσα :
ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΙ – Η ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΕΡΒΕΙ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ
«Έχουν δίκιο, το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, ο Δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών (ΟΛΠ) και άλλοι φορείς που ήδη εξέδωσαν ανακοινώσεις διαμαρτυρίας για την υπέρβαση κάθε νόμιμης διαδικασίας από το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με την σύμβαση παραχώρησης του Ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΛΠ.
Η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ αφορά σε χώρους και σε χρήσεις χώρων που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να πωληθούν. Χώροι αναψυχής και πολιτισμού, αρχαιολογικοί χώροι, οδικά δίκτυα, κτιριακά συγκροτήματα δημόσιας χρήσης, ιδιωτικές εκτάσεις και κτίσματα βιομηχανικής και βιοτεχνικής δραστηριότητας και πολλοί άλλοι χώροι, κατά το Σύνταγμα, εκτός συναλλαγής.
Πέραν τούτων αφορά και σε κανόνες λειτουργίας του λιμένα, η εφαρμογή και η εποπτεία των οποίων απαιτεί ίδρυση Δημόσιας Αρχής Λιμένα. Αφορά επίσης σε συνδυασμό με τα προηγούμενα, την πλήρη περιγραφή του λιμένα από εργασιακή και περιβαλλοντική άποψη, όπως και πλήρη αποσαφήνιση για το εάν περιγράφεται μόνο το λιμάνι του Πειραιά ή και τα άλλα λιμάνια του Αττικού Λιμενικού Συστήματος.
Το ΤΑΙΠΕΔ είχε δεσμευτεί και είχε ανακοινώσει ότι το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης θα τεθεί σε διαβούλευση με τους Δήμους, την Περιφέρεια και όλους τους εμπλεκόμενους. Αυτή είναι και η απαίτηση του νόμου.
Επιπρόσθετα αρμόδιος φορέας για τη σύνταξη της σύμβασης παραχώρησης και την οργάνωση της διαβούλευσης είναι η εκάστοτε κυβέρνηση και το κράτος και όχι το ΤΑΙΠΕΔ.
Το ΤΑΙΠΕΔ απλά κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών του ΟΛΠ. Τίποτα παραπάνω.
Δεν είναι τυχαίο ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας επί κυβερνήσεως ΝΔ – ΠΑΣΟΚ είχε συστήσει διαδοχικά δύο επιτροπές για τη συγκρότηση σχεδίου σύμβασης παραχώρησης.
Καμία από τις δύο δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει το έργο της γιατί όντως είναι έργο που απαιτεί επιστημονική οργάνωση, χρόνο, κοινωνική συμμετοχή, αυστηρή νομοτεχνική σύνταξη και συμμετοχή πολλών υπηρεσιών διαφορετικών Υπουργείων.
Σήμερα η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αυθαίρετα «τρέχει» τη διαδικασία της σύμβασης παραχώρησης παρακάμπτοντας μάλιστα και αγνοώντας ιδίως τους τελευταίους δύο μήνες την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, το αρμόδιο Υπουργείο και τη διοίκηση του ΟΛΠ, παρά το γεγονός ότι έγκαιρα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είχε λάβει από εμένα σχετική επιστολή.
Εάν αληθεύουν πράγματι οι καταγγελίες και οι πληροφορίες ότι μέσα στο Σαββατοκύριακο ή το πολύ τη Δευτέρα το ΤΑΙΠΕΔ θα παρουσιάσει και θα εισηγηθεί στην υπηρεσιακή κυβέρνηση την έγκριση του σχεδίου παραχώρησης, που είναι απολύτως άγνωστο ποιοι αναρμόδιοι το συνέταξαν, τότε είναι βέβαιο ότι το ΤΑΙΠΕΔ αυθαιρετεί.
Η δε υπηρεσιακή κυβέρνηση οφείλει να μην παραβλέψει στοιχειώδεις κανόνες ως προς το ρόλο της και τις αρμοδιότητες της και να μην τους υπερβεί».
Διαβάστε επίσης: Κόντρα ΥΠΟΙΚ – Κοτζιά για το…χρέος