Παρά το γεγονός ότι τα ΜΜΜ και κυρίως το μετρό έχουν αποκτήσει αρκετούς φανατικούς υποστηρικτές, που έχουν επιλέξει ακόμη περισσότεροι με την αλλαγή των τιμών στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, η βασική προτίμηση των κατοίκων της πρωτεύουσας εξακολουθεί να είναι το αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Public Issue (για λογαριασμό της WWF) το 34% των κατοίκων του Λεκανοπεδίου προτιμάει τα μετακινείται με το Ι.Χ., και όχι με κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς, για να πάει στη δουλειά του, να διασκεδάσει ή να πάει για ψώνια.
Ακολουθεί ένα 33% που επιλέγει το λεωφορείο, καθώς διαθέτει το πιο διευρυμένο δίκτυο μεταξύ των μέσων μαζικής μεταφοράς, ενώ ακολουθούν το μετρό με 31%, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος με 10%, το τρόλεϊ με 9%, η μοτοσικλέτα με 8%, το ταξί με 4%, το ποδήλατο με 3% και το τραμ με 2%. Το 27% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι πραγματοποιεί τις καθημερινές μετακινήσεις του με τα πόδια.
Όπως σημειώνει η «Καθημερινή», σύμφωνα με τα στοιχεία του 2013, στη χώρα μας κυκλοφορούν 5,2 εκατ. επιβατηγά οχήματα, ενώ το 2012 το 81,6% των επιβατοχιλιομέτρων που διανύθηκαν ήταν με αυτοκίνητο και το 17,7% με μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως επεσήμανε ο διευθυντής του WWF Ελλάς Δημήτρης Καραβέλλας.
Οσον αφορά τη γεωγραφική κατανομή της χρήσης των αστικών συγκοινωνιών, το 21% των κατοίκων του Δήμου Αθηναίων κάνει χρήση Ι.Χ., έναντι 32% στα νοτιοανατολικά προάστια, 56% στα βόρεια προάστια, 35% στα δυτικά προάστια και 34% στον Πειραιά. Η πιο διευρυμένη χρήση λεωφορείων παρατηρείται στους κατοίκους του Πειραιά με ποσοστό 46%, ακολουθούν τα δυτικά προάστια με 38%, τα νοτιοανατολικά με 34%, ο Δήμος Αθηναίων με 31% και τέλος τα βόρεια προάστια με 17%.
πηγή: iefimerida.gr