Οι χιονοπτώσεις και ο παγετός είναι συνηθισμένα φαινόμενα κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όπως επίσης και οι εξορμήσεις σε χειμερινούς προορισμούς. Από την άλλη πολλά είναι τα προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν εξαιτίας του παγετού. Ωστόσο για να μην πιαστούμε απροετοίμαστοι, υπάρχουν ορισμένα κομβικά σημεία, στα οποία, εάν επιδείξουμε την απαραίτητη προσοχή, μπορούμε να κάνουμε τη ζωή μας ευκολότερη, να συντηρήσουμε το αυτοκίνητό μας καλύτερα και να πραγματοποιήσουμε ασφαλέστερα τις μετακινήσεις μας. Aς δούμε ορισμένα απλά πράγματα, που μπορούν να μας «θωρακίσουν» απέναντι στον πάγο.
Αντιψυκτικό: To ψυγείο θα πρέπει να είναι πάντα γεμάτο με αντιψυκτικό υγρό ή αλλιώς παραφλού(πράσινου χρώματος). Στο service του αυτοκινήτου σας θα έπρεπε να σας έχουν τοποθετήσει. Αν ποτέ συμπληρώσατε μόνοι σας νερό βρύσης τότε θα πρέπει να το αντικαταστήσετε και φυσικά σε κάθε περίπτωση κάντε έναν έλεγχο. Σε περίπτωση που χρειαστεί να βάλετε αντιψυκτικό υγρό θα το βρείτε ακόμα και σε ένα βενζινάδικο με κόστος λιγότερο από 5 ευρώ. Προσοχή διότι κάθε αντιψυκτικό καλύπτει συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασιών.
Κινητήρες diesel: Οι κινητήρες diesel είναι πιθανό να παρουσιάσουν δυσλειτουργία και καθυστέρηση στην εκκίνηση μέχρι να φτάσουν στην επιθυμητή θερμοκρασία. Αυτό συμβαίνει διότι το πετρέλαιο παρουσιάζει υψηλότερο σημείο ανάφλεξης συγκριτικά με την βενζίνη (Το πετρέλαιο αναφλέγεται στους 55 βαθμούς και η βενζίνη σε λιγότερους από 40). Ωστόσο δεν χρειάζεται να προβληματιστείτε ή να αγχωθείτε αφού όλοι οι κατασκευαστές εγγυώνται την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα σε θερμοκρασίες πολύ μικρότερες του 0.
Μπαταρία: Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες η μπαταρία καταπονείται πολύ περισσότερο, για αυτό θα πρέπει στις παλαιού υγρού τύπου να ελέγχετε και να συμπληρώνετε με αποσταγμένο νερό, το οποίο και έχει ελάχιστο κόστος. Αντίστοιχα στις ξηρού τύπου ελέγχουμε την ειδική ένδειξη. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να έχουμε μαζί πάντοτε καλώδια.
Υαλοκαθαριστήρες: Στο δοχείο νερού των υαλοκαθαριστήρων συμπληρώστε με ειδικό αντιπαγωτικό υγρό (κόστος λιγότερο από 3 ευρώ) που θα εμποδίσει το μετασχηματισμό του νερού σε πάγο. Αν και εφόσον δεν έχετε αντιπαγωτικό υγρό την ίδια δουλειά μπορεί να κάνει και το καθαρό οινόπνευμα. Το νερό πήζει στους 0 βαθμούς κελσίου και το οινόπνευμα στους -114. Όταν ακινητοποιούμε το όχημα σηκώνουμε τους υαλοκαθαριστήρες για να μην κολλήσουν. Τέλος με μια καρφίτσα καθαρίζουμε και τα πιτσιλιστήρια που πιθανώς να έχουν μαζέψει πάγο στο στόμιο.
Κρύσταλλα: Περνάμε όλα τα κρύσταλλα με ειδικό αντιπαγωτικό υγρό που εμποδίζει την ανάπτυξη πάγου. Αντίστοιχα το κόστος του δεν ξεπερνάει τα 5 ευρώ και θα το βρείτε ακόμα και σε βενζινάδικα. Σε περίπτωση χιονόπτωσης το βράδυ βάζουμε ένα πανί στο παρμπρίζ για να είναι πιο εύκολος ο καθαρισμός του συσσωρευμένου χιονιού την επόμενη μέρα.
Πόρτες-Κλειδαριές: Οι κλειδαριές μπορεί να παγώσουν και να μην ξεκλειδώνουν οι τσιμούχες να κολλήσουν στο πλαίσιο της πόρτας. Αντιπαγωτικό σπρέι και στα δύο .
Στα παλαιότερα αυτοκίνητα: Όταν βάλουμε μπρος αφήνουμε τον κινητήρα να δουλέψει λίγο ώστε να κυκλοφορήσει το λιπαντικό.
1.Ποτέ δεν απομακρύνουμε πάγο από τα τζάμια με ζεστό νερό. Η διαφορά θερμοκρασίας μπορεί να κάνει ρωγμές στο γυαλί.
2. Φοράμε βαμβακερές κάλτσες στους καθαριστήρες για να μην παγώσουν τα μάκτρα και γρατζουνίσουν το παρμπρίζ.
3. Πάντα μέσα στο αυτοκίνητο γάντια σε περίπτωση που χρειαστεί να αλλάξουμε μια ρεζέρβα, καλώδια μπαταρίας και ένα μπουκάλι αντιπαγωτικό και αντιθαμβωτικό υγρό.
Φυσικά στο χιόνι και τον πάγο πάντα αλυσίδες
Οι αντιολισθητικές αλυσίδες χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες (με εύκαμπτο συρματόσχοινο, αλυσίδες με καρφιά, αλυσίδες αράχνες, αλυσίδες κουβέρτα). Πλέον, όλοι οι τύποι είναι ταχείας εφαρμογής, ωστόσο αυτές που θα συναντήσουμε περισσότερο είναι τις συμβατικές και τις «κουβέρτες».
Τι κάνουμε όταν έχουμε μόνο ένα ζευγάρι αλυσίδων
Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι δικίνητο τότε εφαρμόζουμε το ζευγάρι στους κινητήριους τροχούς (στους 2 πίσω για τα πισωκίνητα, στους 2 μπροστά για τα προσθιοκίνητα).
Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο τότε ο γενικός κανόνας είναι πως είναι καλύτερο αν τοποθετούνται στους μπροστά τροχούς διότι είναι οι πρώτοι που θα περάσουν από ένα σημείο, συνεπώς είναι πιο εύκολος ο έλεγχος του οχήματος. Από την άλλη σε μια ανηφορική διαδρομή επειδή το βάρος μετατοπίζεται προς τα πίσω είναι προτιμότερο να τοποθετούνται στους πίσω τροχούς.
Τέλος αφού τοποθετήσετε τις αλυσίδες κινηθείτε για καμιά 50αριά μέτρα και ελέγξτε ξανά τις αλυσίδες γιατί υπάρχει το ενδεχόμενο αφού πατηθούν να χαλαρώσουν.
Πηγή: autotriti.gr
Διαβάστε ακόμη
Έτοιμος δηλώνει ο ΑΔΜΗΕ για να καλύψει την αυξημένη ζήτηση σε ηλεκτρικό ρεύμα