Και κάπως έτσι ξεκινάνε τα περίφημα… ισοδύναμα. Για φέτος μόνο, θα πρέπει να πληρωθούν επιπλέον 400 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να κλείσει η τρύπα του ΦΠΑ στην Παιδεία και η κυβέρνηση έκρινε ορθό να βάλει δυσβάσταχτα -για τους περισσότερους- τέλη κυκλοφορία για να βγει από το τέλμα στο οποίο έχει επέλθει.
Το μπλόκο των δανειστών στον κλιμακωτό ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση πάγωσε το κυβερνητικό επιτελείο που ουσιαστικά τώρα αναζητά ισοδύναμα μέτρα τα οποία θα πρέπει να ληφθούν μέσα σε ελάχιστες μέρες και να αποδώσουν άμεσα ώστε να εγκριθούν από τους δανειστές. Η μόνη διέξοδος για την κυβέρνηση δεν είναι άλλη από τα τέλη κυκλοφορίας τα οποία θεωρούνται ένας από τους πλέον βέβαιους από πλευράς είσπραξης φόρους του κράτους.
Οι αλλαγές που είχε προαναγγείλει λοιπόν ο Τρύφων Αλεξιάδης έρχονται και θα είναι… μεγάλες.
Πιο συγκεκριμένα, ήδη η κυβέρνηση υπολόγιζε αλλαγές που θα επιβάρυναν για πρώτη φορά αυτοκίνητα με μικρούς ή μηδενικούς ρύπους έτσι ώστε να ελαφρυνθούν όσοι έχουν παλιά και μικρής αξίας αυτοκίνητα, ενώ παράλληλα θα πρέπει να θεωρείται βέβαιη και η αύξηση των τελών για όσους έχουν μεγάλης αξίας αυτοκίνητο άσχετα από τα κυβικά.
Πλέον και με τη νέα… τρύπα των 400 εκατομμυρίων ευρώ που προκύπτει από τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι οι συντελεστές των τελών θα αυξηθούν κατά πολύ έτσι ώστε να υπάρξει ανάλογη αύξηση στα έσοδα του κράτους.Το γενικότερο πλαίσιο είναι να μην υπάρξει καμία αλλαγή στα μεσαίας αξίας και μεσαίων κυβικών αυτοκίνητα, ενώ να υπάρξει σαφής ελάφρυνση στα μικρού κυβισμού και μικρής αξίας αυτοκίνητα.