Ενδιαφέροντα στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα το Παρατηρητήριο για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση της Κοινωνίας της πληροφορίας Α.Ε., όπως αυτά προκύπτουν από έρευνα που διεξήγαγε το 2013 σχετικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών από τους πολίτες.
Μεταξύ άλλων, από την έρευνα προέκυψε ότι περίπου ο ένας στους τρεις Έλληνες (34,4%) δηλώνει πως δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ ηλεκτρονικό υπολογιστή ούτε και διαδίκτυο (36,3%). Από την άλλη, το ποσοστό εκείνων που χρησιμοποιούντα τακτικά το διαδίκτυο αυξάνεται συνεχώς, με το 81% των χρηστών να το χρησιμοποιούν σχεδόν καθημερινά.
Αύξηση παρατηρείται επίσης και στο ποσοστό των ατόμων που κάνουν τις αγορές τους μέσω διαδικτύου, με δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων τα είδη ένδυσης και υπόδησης και τις ηλεκτρονικές συσκευές. Βασικότερο κίνητρο για τις online αγορές (76,7%), οι χαμηλότερες τιμές που μπορεί να βρει ο καταναλωτής στα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Το 61,5% των χρηστών δηλώνουν ότι έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι τους, και το 37,5% όχι. Από άποψη ηλικιακών ομάδων, όπως ήταν αναμενόμενο, το μικρότερο ποσοστό μη πρόσβασης στο ίντερνετ αφορά στους νέους 16-25 ετών (18,4%), ποσοστό που εκτοξεύεται στο 73,4% για τα άτομα ηλικίας 66-74 ετών.
Η απόκτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (76,7%), το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (74,6%), η ανάγνωση ηλεκτρονικών περιοδικών και εφημερίδων (70.5%), η ψυχαγωγία (παιχνίδια-φωτογραφίες-μουσική-ταινίες – 63,9%) και η ενασχόληση με τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook (51,4%) είναι οι πέντε κυριότερες ηλεκτρονικές δραστηριότητες των χρηστών.
Αναφορικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, το 60% δηλώνουν ότι έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα, ενώ το 40% όχι.
Στον τομέα της εκπαίδευσης, περισσότερα από τα μισά ελληνικά σχολεία (54%) έχουν δική τους ιστοσελίδα, ενώ το 30% των μαθητών χρησιμοποιούν τα ‘έξυπνα’ κινητά στο σχολείο τους.