Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Άγριο παιχνίδι με τους πολιτικούς «ομήρους» της Novartis

Βάσει του νέου Ποινικό Κώδικα είναι παράνομος ο έλεγχος πολιτικών προσώπων από την εισαγγελία Διαφθοράς

Με πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (στα μουλωχτά) παραχώρησαν την αρμοδιότητα στην Ε. Τουλουπάκη

Η Πράξη δεν έχει έρθει για κύρωση στη Βουλή και η νέα κυβέρνηση δεν πρόκειται να την κάνει δεκτή

 

Toυ ΠΕΤΡΟΥ ΚΟΥΣΟΥΛΟΥ

Πλούσιο πολιτικό και δικαστικό παρασκήνιο αποκαλύπτεται ότι υπάρχει πίσω από την διαβόητη υπόθεση Novartis σε ό, τι αφορά τη φερόμενη εμπλοκή πολιτικών προσώπων. Από τα στοιχεία τα οποία αποκαλύπτει σήμερα η «ΜΠΑΜ στο ρεπορτάζ» αποδεικνύεται ότι η πρώην κυβέρνηση ήθελε πάση θυσία το σκέλος της έρευνας το οποίο αφορά τους πολιτικούς της αντιπάλους να παραμείνει υπό τον έλεγχο της εισαγγελέως Διαφθοράς, Ελένης Τουλουπάκη. Γι’ αυτόν το λόγο, άλλωστε, παρά το γεγονός ότι βάσει του νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας ο οποίος ισχύει από την 1η Ιουλίου, η εισαγγελία Διαφθοράς δεν έχει καμία αρμοδιότητα στον έλεγχο πρώην υπουργών και υφυπουργών, ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης, Μιχάλης Καλογήρου, με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) της τελευταίας στιγμής έδωσε τη δυνατότητα στις εισαγγελικές Αρχές να ελέγχουν και πολιτικά πρόσωπα!

Όπως προκύπτει από την έρευνα της «Μ», η ΠΝΠ εκδόθηκε κυριολεκτικά την ύστατη στιγμή. Στις 27 Ιουνίου του 2019, λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου. Δικαστικές «πηγές» αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη Πράξη η οποία φαινομενικά είχε ως σκοπό τη διευθέτηση του ζητήματος που έχει προκύψει με τις οργανικές θέσεις των δικαστικών λειτουργών, ήταν επί της ουσίας τελείως φωτογραφική και μοναδικό στόχο είχε να δώσει στην εισαγγελία Διαφθοράς τη δυνατότητα να συνεχίζει να ερευνά τα πολιτικά πρόσωπα, τα οποία από την πλευρά τους κάνουν λόγο για «ομηρία». Εκείνο όμως το οποίο αξίζει να σημειωθεί είναι ότι μέχρι και σήμερα η συγκεκριμένη ΠΝΠ δεν έχει έρθει για κύρωση στην ελληνική Βουλή.

Βάσει νόμου σε περίπτωση που δεν έρθει και δεν κυρωθεί εντός 40 ημερών από την ημέρα λειτουργίας της Βουλής, δηλαδή από την ημέρα που συστήθηκε σε σώμα μετά τις εκλογές, τότε θα καταστεί αυτομάτως άκυρη. Τι σημαίνει αυτό; Ότι το σκέλος της έρευνας που αφορά τους πολιτικούς θα πρέπει να «φύγει» από την κα Τουλουπάκη και τους επίκουρους εισαγγελείς και να διαβιβαστεί στην εισαγγελία Πρωτοδικών.

Κυβερνητικές «πηγές» με τις οποίες επικοινώνησε η «Μ» έμοιαζαν να ξαφνιάζονται γιατί το αγνοούσαν το θέμα! Ωστόσο, υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη επεσήμαναν ότι η σημερινή κοινοβουλευτική πλειοψηφία δεν πρόκειται να κυρώσει καμία Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου η οποία εκδόθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Μύλος! Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Η μεθόδευση

Από την πρώτη στιγμή η «Μ» μέσω του ρεπορτάζ και των αποκαλύψεών της υποστηρίζει ότι το σκάνδαλο Novartis είναι ένα υπαρκτό σκάνδαλο. Έχει όμως επισημάνει, με ρεπορτάζ αλλά και αρθρογραφία ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποπειράθηκε να το εκμεταλλευτεί κυρίως πολιτικά πιστεύοντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα κατορθώσει να πλήξει τη Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ.

Αυτή τη στιγμή από τους 10 συνολικά πολιτικούς οι οποίοι «κρεμάστηκαν» στα μανταλάκια η υπόθεση έχει κλείσει, με αρχειοθέτηση, για τους κ.κ. Πικραμμένο, Βενιζέλο, Λυκουρέντζο, Σαλμά και Κουτρουμάνη. Η εισαγγελική έρευνα παραμένει ανοικτή για τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννη Στουρνάρα και τον Δημήτρη Αβραμόπουλο. Επιπλέον, ως ύποπτος έχει κληθεί από τις εισαγγελικές Αρχές, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Ανδρέας Λοβέρδος.

Toν Φεβρουάριο του 2018 το πολιτικό σύστημα της χώρας σείστηκε όταν η δικογραφία της Novartis με 10 πολιτικά πρόσωπα διαβιβάστηκε στη Βουλή από την εισαγγελία Διαφθοράς. Άπαντες οι εμπλεκόμενοι έκαναν λόγο για σκευωρία, ο δε αντιπρόεδρος της σημερινής κυβέρνησης κ. Πικραμμένοςέβαλε τα κλάματα στο βήμα της Βουλής. Στήθηκαν κάλπες και με διαδικασίες fast-track η Βουλή επέστρεψε τη δικογραφία στους εισαγγελείς Διαφθοράς καθώς το κοινοβούλιο δήλωσε αναρμόδιο για να διερευνήσει το θέμα της δωροδοκίας των πολιτικών προσώπων. Αρκετοί πολιτικοί έκαναν λόγο για αντισυνταγματική πράξη η οποία παραβαίνει το άρθρο 86 του Νόμου Περί Ευθύνης Υπουργών. Η ζωή όμως συνεχίστηκε. Μαζί και τα παράδοξα που συνοδεύουν τη συγκεκριμένη υπόθεση.

Στο μεσοδιάστημα και μέχρι τις εκλογές ολοκληρώθηκε η (ο Θεός να την κάνει διαβούλευση) για το νέο Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (για την προχειρότητα και τα ευτράπελα θα διαβάσετε στις επόμενες σελίδες). Την τελευταία ημέρα λειτουργίας της Βουλής πριν την προκήρυξη των εκλογών οι νέοι Κώδικες ψηφίστηκαν και ήδη εφαρμόζονται από την 1η Ιουλίου.

 

Το… εμπόδιο

Όπως αποκαλύπτει η «Μ», βάσει του άρθρου 35, παράγραφος 3, του νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (ΚΠΔ) οι εισαγγελείς Διαφθοράς δεν έχουν καμία αρμοδιότητα για τον έλεγχο πολιτικών προσώπων. Αναφέρει επί λέξει το συγκεκριμένο άρθρο: «Στην αρμοδιότητα του εισαγγελέα εγκλημάτων Διαφθοράς υπάγονται τα κακουργήματα που διαπράττουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ή επωφελούμενοι από την ιδιότητά τους βουλευτές, ειδικοί και γενικοί γραμματείς υπουργείων, διοικητικές ή υποδιοικητές ή πρόεδροι διοικητικών συμβουλίων ή διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και αιρετά μονοπρόσωπα όργανα των ΟΤΑ, ακόμη και αν οι υπαίτιοι έχουν παύσει να φέρουν την ιδιότητα αυτή, εφόσον αυτά σχετίζονται με επιδίωξη οικονομικού οφέλους των ιδίων….». Ως εκ τούτου, βάσει του νέου ΚΠΔ, οι εισαγγελείς Διαφθοράς δεν έχουν καμία αρμοδιότητα για υπουργούς και υφυπουργούς και οποιαδήποτε ενέργεια γινόταν, όπως η αρχειοθέτηση για το Μάριο Σαλμά, θα ήταν άκυρη.

Σύμφωνα με νομικές πηγές, τα όσα προβλέπει το συγκεκριμένο άρθρο του ΚΠΔ δεν αποτελεί αβλεψία του πρώην υπουργού Δικαιοσύνης κ. Καλογήρου, αλλά συνέβη επειδή ο συγκεκριμένος συνάντησε τη σθεναρή αντίσταση των μελών της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής οι οποίοι έκαναν λόγο για αντισυνταγματική διάταξη λόγω του άρθρου 86 του Νόμου Περί ευθύνης υπουργών. Και τι έκανε στη συνέχεια ο κ. Καλογήρου; Βρήκε τον εύκολο δρόμο. Εκείνο της έκδοσης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για να «μπαλώσει» την κατάσταση και να κρατήσει (γιατί άραγε;) τους εισαγγελείς Διαφθοράς μέσα στο… παιχνίδι.

 

Το «μπάλωμα»

Στις 27 Ιουνίου 2019 εκδίδεται η ΠΝΠ η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Τεύχος Πρώτο, Αριθμός Φύλλου 106). Εκεί λοιπόν, στην τρίτη παράγραφο του άρθρου 2 όπου εισάγει ρυθμίσεις για τους δύο Κώδικες, περνάει η εξής, ουσιώδης αλλαγή καθώς προσθέτει στην αρμοδιότητα των εισαγγελέων Διαφθοράς τους «υπουργούς και τους υφυπουργούς»!

Με αυτή την ΠΝΠ της τελευταίας στιγμής ο κ. Καλογήρου και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατόρθωσαν λοιπόν να παραμείνουν οι εισαγγελείς Διαφθοράς ελεγκτές των πολιτικών προσώπων. Τους λόγους τους γνωρίζουν μόνο εκείνοι. Με την ειδοποιό διαφορά ότι σε περίπτωση (που είναι και η πιθανότερη) η συγκεκριμένη ΠΝΠ δεν κυρωθεί από την Βουλή εντός του χρονοδιαγράμματος που προβλέπεται, τότε η κ.Τουλουπάκηκαι οι επίκουροι εισαγγελείς θα πρέπει να «αποχαιρετήσουν» την έρευνα ως προς το συγκεκριμένο σκέλος.

 

*Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ”

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ