Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024

AIXAM City Sport: Το απίθανο «μικρό» με την εξαιρετική κατανάλωση

AIXAM City Sport. Πολλοί πιστεύουν ότι τα μικρά αυτοκίνητα της κατηγορίας Α- είναι εφεύρεση της Άπω Ανατολής και μάλιστα των Ιαπώνων, που έχουν θεσπίσει σκληρούς νόμους για τα οχήματα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν στους δρόμους των πόλεων.

Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Οι ίδιοι αναφέρουν ως πρώτο μικρό ευρωπαϊκό το Smart, που μας προέκυψε κάπου στα τέλη των 90s.

Κι όμως αυτές οι αναφορές είναι παντελώς λανθασμένες, μια και τα πολύ μικρά αυτοκίνητα είναι ευρωπαϊκή ανακάλυψη. Αν κοιτάξει κανείς στη μεταπολεμική ήπειρό μας θα βρει αυτοκίνητα όπως το Izetta, το Fiat 500, το Messerschmitt, το Citroën 2CV και τόσα άλλα, σχεδιασμένα να κοστίζουν ελάχιστα, να μπορούν να συντηρηθούν από μια φτωχή οικογένεια, να μπορούν να τη μεταφέρουν και να ταιριάζουν όσο το δυνατόν καλύτερα στους δραματικούς δρόμους των πόλεων, ιδίως στον ευρωπαϊκό Νότο.

Ασφάλεια

Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει σημαντικά, αλλά η ανάγκη για πολύ μικρά αυτοκίνητα έχει μεγαλώσει. Λίγο η κίνηση στα κέντρα των πόλεων, λίγο η μείωση των θέσεων παρκαρίσματος, λίγο η αύξηση της τιμής των καυσίμων έχουν συντελέσει σε αυτό. Μαζί με την ανάγκη να μπορούν ανήλικοι (16+) να έχουν το δικό τους τετράτροχο, γεγονός που τους προσφέρει ασφάλεια και προστασία από τα καιρικά φαινόμενα.

Έτσι λοιπόν βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του AIXAM City Sport, ενός γαλλικού μικρού αυτοκινήτου που εισάγει στη χώρα μας η Micromotivo, παρακλάδι της Automotivo που αντιπροσωπεύει για χρόνια γαλλικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα.

Μιλάμε για ένα τετράτροχο με διαστάσεις ελάχιστα μικρότερες του Smart, με τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά, μια και δεν προσπαθεί να είναι ένα κανονικό αυτοκίνητο, αλλά ένα… τετράτροχο σκούτερ!

Είναι αυστηρά διθέσιο, με δύο άνετα καθίσματα εμπρός και έναν πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών που μπορεί να φθάσει τα 700 λίτρα!

Έχει απόβαρο 425 κιλά και μπορεί να μεταφέρει, ούτε λίγο ούτε πολύ, άλλα 250!

Το σύστημα διεύθυνσης είναι με κρεμαγιέρα. Η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και υστερούντες βραχίονες πίσω.

Τα φρένα είναι δισκόφρενα εμπρός και ταμπούρα πίσω, με ABS (!), και οι ζάντες 16άρες στο Sport μοντέλο που είχαμε.

Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ABS πάνω σε ένα δικτύωμα αλουμινίου.

Ο κινητήρας είναι Kubota, diesel, 2κύλινδρος, 479 κ.εκ. Αποδίδει 8 ίππους και 2 Nm ροπής. Διαθέτει ψεκασμό και είναι υδρόψυκτος.

Η μετάδοση είναι με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.

Το εκπληκτικό είναι η κατανάλωση που λόγω βάρους και μικρού κινητήρα παραμένει κάτω από 3 λίτρα/100 χλμ., κάτι που προσφέρει αυτονομία η οποία ξεπερνά τα 450 χιλιόμετρα, παρά το μικρό ντεπόζιτο των 16 λίτρων, και περιορίζει τα καυσαέρια μόλις στα 80 γραμμάρια/χλμ.

Οι πρώτες κουβέντες των ανθρώπων της εταιρείας ήταν ότι πρέπει να αντιμετωπίσουμε το AIXAM City Sport περισσότερο σαν scooter και λιγότερο σαν αυτοκίνητο. Και ήταν απόλυτα αληθινές.

Η τελική ταχύτητα, εικονικά στα 45 χ.α.ω., πραγματικά αρκετά μεγαλύτερη, δεν σου επιτρέπει να το δεις σαν αυτοκίνητο. Ούτε οι κραδασμοί του κινητήρα και το κάπως απότομο CVT. Θέλει λίγο χρόνο να το συνηθίσεις, αλλά μετά νιώθεις ότι το οδηγείς χρόνια. Τόσο φιλικό είναι, αν αποφύγεις τις οριακές καταστάσεις.

Επιτάχυνση

Στρίβει και φρενάρει ιδανικά, λόγω βάρους. Μόνο η επιτάχυνση αγχώνει αρχικά, ιδίως στη χώρα μας που ακόμη δεν έχουν μάθει να εκτιμούν οχήματα τα οποία δεν μπορούν να… κάνουν κόντρες στα φανάρια.

Ο εξοπλισμός άνεσης και περισσότερο ο κλιματισμός και τα ηλεκτρικά παράθυρα δεν είναι κάτι σύνηθες σε αντίστοιχα αυτοκίνητα και διευκολύνουν πολύ.

Το ηχοσύστημα με την οθόνη οπισθοπορείας είναι κορυφαίο για το μέγεθος, με σύνδεση bluetooth, multimedia με οθόνη αφής και δυνατότητα σύνδεσης με κινητό. Ο χώρος αποσκευών το κάνει ιδανικό για ένα αυτοκίνητο πόλης που μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος για να κάνει τα ψώνια του και να τα μεταφέρει από την αγορά στο σπίτι με άνεση.

Η ολική αποδέσμευση από όποιας μορφής φόρτιση και το άγχος αυτής, η ελάχιστη κατανάλωση, το μέγεθος και η ευκολία χρήσης του δίνουν πολλά πλεονεκτήματα που δικαιολογούν την τιμή που ξεκινά από τις 10.000 ευρώ και φθάνει αρκετά υψηλότερα σε ειδικές εκδόσεις, όπως το Coupe και το Crossline.

AIXAM City Sport AIXAM City Sport AIXAM City Sport AIXAM City Sport AIXAM City Sport

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Citroen Holidays: Οι εναλλακτικές διακοπές σε άλλη διάσταση

Mazda 3 2024: Με νέα χρώματα και επιπλέον χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ