Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Ακρίβεια : “Ο κόσμος βγάζει το άχτι του σε μας” λένε έμποροι και παραγωγοί (φωτό – βίντεο)

“Καλπάζει” η ακρίβεια στα είδη πρώτης ανάγκης με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να βρίσκονται σε απόγνωση καθώς για να αγοράσουν βασικά προιόντα για να καλύψουν τις ανάγκες τους είναι αναγκασμένοι να τα πληρώσουν σε “φουσκωμένες” τιμές.

Ρεπορτάζ: Νίκος Νικολετάκης

“Ο κόσμος είναι σε απόγνωση και βγάζει το άχτι του σε μας”  λέει στο ereportaz.gr  ο ,Γιώργος Ηλίας πρόεδρος  των παραγωγών της Β’ λαϊκής αγοράς Πειραιά . Όπως μας είπε , ολοένα και περισσότεροι είναι οι καταναλωτές που περιμένουν να περάσει η ώρα  για να πάνε στη λαϊκή σε μια προσπάθεια να αγοράσουν σε μειωμένες τιμές. “Και πάλι όμως ο κόσμος ψωνίζει λίγο. Δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να ψωνίσει όσο θέλει “.

 

Ο ίδιος αναφέρει ότι παρά τις προσπάθειες παραγωγών και εμπόρων να κρατούν χαμηλά τις τιμές το αυξημένο κόστος παραγωγής τους δημιουργεί σοβαρά προβλήματα: Έχουμε το κόστος μεταφοράς , το κόστος ενέργειας, στο να ποτίσουμε τα προϊόντα μας και δυστυχώς δεν μπορούμε να επιβιώσουμε έτσι. Έκανε μια αναφορά μάλιστα σε παραγωγό από το Άργος ο οποίος σύμφωνα με τον υπολογισμό που έκανε πλήρωσε μόνο για το πετρέλαιο 5.500 ευρώ για ένα τετράμηνο ενώ παλαιότερα πλήρωνε 2.500 ευρώ.

Αναφερόμενος στο καλάθι του νοικοκυριού είπε ότι ως καταναλωτής το βλέπει ως ένα “ευφυολόγημα του υπουργείου  για να ρίξει στάχτη στα μάτια των Καταναλωτών.  “Οι άνθρωποι είναι εκτός πραγματικότητας. Εδώ μιλάμε ότι ο κόσμος δεν έχει να ψωνίσει τα βασικά” λέει μεταξύ άλλων. Δείτε το βίντεο:

 

Χαρτικά : Μικρή σταθεροποίηση – Στα ύψη οι τιμές

Στα χαρτικά οι αυξήσεις ξεπερνούν πλέον το 40%. Είναι χαρακτηριστικό ότι μια 10άδα τρίφυλλο χαρτί υγείας που πέρσι κόστιζε 2,20 ευρώ τώρα κοστίζει 3.50!  “Υπάρχει μία αυξητική τάση αλλά έχει ανακοπεί.  Η τελευταία αύξηση έγινε τον Σεπτέμβριο”,μας λέει ο Δήμητρης Παπασταμάτης , Μέλος Δ.Σ. στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά.

 

“Από τον Οκτώβρη και μετά έχει σταθεροποιηθεί λίγο κατάσταση και εμείς όσο μπορούμε προσπαθούμε να κρατήσουμε με νύχια και με δόντια τις τιμές.  Δεν υπάρχει τιμοκατάλογος χονδρικής πλέον

γιατί συνέχεια αλλάζει” συμπληρώνει ο κ. Παπασταμάτης. Ο ίδιος ανέφερε ότι με εξαίρεση τα χαρτικά έχει παρατηρηθεί μία μικρή μείωση σε κάποια προϊόντα ,κυρίως απορρυπαντικά.

Του ζητήσαμε να μας σχολιάσει το καλάθι του νοικοκυριού: “Ακρίβυναν προϊόντα που είναι μες στο καλάθι” πράγμα που όπως λέει βοηθάει τους εμπόρους μικρών επιχειρήσεων καθώς αρκετοί καταναλωτές συγκρίνουν τις τιμές με τα σούπερ μάρκετ και βλέπουν ότι τους συμφέρει να ψωνίζουν από τα πιο μικρά μαγαζιά χαρτικά και άλλα προϊόντα: “Υπάρχουν πελάτες που φέρνουν την απόδειξη και κάνουν σύγκριση τιμών” αναφέρει.
>

Πληθωρισμός 9,5% τον Οκτώβριο

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, η Eurostat έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβρη κινήθηκε στο 9,5%, ενώ η Ευρωζώνη καταγράφει πληθωρισμό ρεκόρ της τάξης του 10,6%. Ο ετήσιος πληθωρισμός στη χώρα μας ήταν στο 12,1% τον Σεπτέμβρη, σύμφωνα με τη Eurostat, ενώ η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία έχει ανακοινώσει τον «εθνικό» δείκτη στο 9,1% για τον Οκτώβρη. Ο ετήσιος πληθωρισμός της Ευρωζώνης ανήλθε στο 10,6% (10,7% η προηγούμενη εκτίμηση) τον ίδιο μήνα, από 9,9% τον Σεπτέμβρη. Εναν χρόνο νωρίτερα, το 2021, το ποσοστό ήταν 4,1%.

Τον Οκτώβρη, η μεγαλύτερη συμβολή στον ετήσιο ρυθμό πληθωρισμού της Ζώνης του Ευρώ προήλθε από την Ενέργεια (+4,44 ποσοστιαίες μονάδες), ενώ ακολούθησαν τρόφιμα, αλκοόλ και καπνός (+2,74), υπηρεσίες (+1,82 ) και μη ενεργειακά βιομηχανικά αγαθά (+1,62). Ο ετήσιος πληθωρισμός της Ευρωπαϊκής Ενωσης ανήλθε στο 11,5% τον Οκτώβρη του 2022, από 10,9% τον Σεπτέμβρη. Ενα έτος νωρίτερα, το ποσοστό ήταν 4,4%.

Την ίδια στιγμή, το ΙΟΒΕ εκτιμά ότι οι τιμές θα διατηρηθούν σε ανοδική τροχιά το 2022, στην περιοχή του 9,7%, λόγω κυρίως της έντονης ανόδου των τιμών στα ενεργειακά προϊόντα. Για το 2023, και λαμβάνοντας υπόψη τις υποθέσεις και τις τάσεις που διαμορφώνουν τις τιμές προβλέπεται πως ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή θα ενισχυθεί στην περιοχή του 4,2%.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Προϋπολογισμός 2023: Σε κλοιό πληθωρισμού τα «αποκαλυπτήρια», στο τραπέζι νέα επιταγή ακρίβειας, επιδοτήσεις σε ρεύμα και καύσιμα

Αποδοκιμασία δικηγόρων για παρεμβάσεις της ΤτΕ υπέρ της διευκόλυνσης των πλειστηριασμών

 


 

“Καλάθι για ξεστοκάρισμα” 

Τα περισσότερα προϊόντα στο Καλάθι του Νοικοκυριού είναι ιδιωτικής ετικέτας, αφού οι επιχειρηματίες βρήκαν ευκαιρία να ξεστοκάρουν.

Σε έρευνα που έκανε η εφημερίδα “Ριζοσπάστης” οι περισσότερες από τις αλυσίδες την εβδομάδα που πέρασε άλλαξαν τη σύνθεση του καλαθιού και αντικατέστησαν επώνυμα προϊόντα με παρόμοια ιδιωτικής ετικέτας ή άλλαξαν κωδικούς μεγαλύτερης ποσότητας με κωδικό μικρής ποσότητας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το «καλάθι» να εμφανίζεται μεν σε κάποιες περιπτώσεις φθηνότερο, αλλά βέβαια σε εντελώς διαφορετικά και μη συγκρίσιμα είδη.

Συγκεκριμένα:

— Σούπερ μάρκετ έβαλε στο «καλάθι» συσκευασία 500 γρ. στα μακαρόνια έναντι του 1 κιλού που είχε, προκειμένου η τιμή τους να είναι χαμηλότερη. Ομως, η ίδια αλυσίδα αύξησε τη συσκευασία του ψωμιού του τοστ στα 980 γρ. από 680 γρ. την πρώτη βδομάδα, αυξάνοντας όμως και την τιμή στο κιλό (από 1,9 στο 1,99).

— Αλλη αλυσίδα προχώρησε στη διεύρυνση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι της στο 42% από 23%, καθώς αντικατέστησε επιπλέον δέκα επώνυμους κωδικούς. Πλέον το καλάθι της αλυσίδας περιλαμβάνει συνολικά 52 προϊόντα, εκ των οποίων τα 22 είναι ιδιωτική ετικέτα, από 12 τις δύο πρώτες βδομάδες του εγχειρήματος.

— Αλλη εταιρεία διατήρησε τη συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο 53%, μείωσε την τιμή σε προϊόντα «κράχτες» όπως το γιαούρτι, το οποίο από 1,75 ευρώ πλέον διατίθεται προς 1,35 ευρώ. Ομως, την ίδια στιγμή αντικατέστησε τους κωδικούς των ακριβών βρεφικών τροφών με συγκριτικά πολύ φθηνότερες επιλογές βρεφικής κρέμας και γάλακτος.

— Αλλη εταιρεία μείωσε τον αριθμό των προϊόντων που συνθέτουν το «καλάθι» της από 76 σε 65 και ταυτόχρονα και ενίσχυσε το «περιεχόμενό» του με επιπλέον κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, το 43% του «καλαθιού» αφορά κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας από 34% την προηγούμενη βδομάδα.

— Μεγάλη αλυσίδα αύξησε τους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας από 51 σε 54 σε ένα σύνολο προϊόντων που αφορά 74 κωδικούς.

 

 

 

 



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ