Σε αρκετά αγαθά παρατηρούνται αυξημένες τιμές, «καίγοντας» τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
«Καλπάζει» η ακρίβεια στα βασικά προϊόντα διατροφής και προσωπικής υγιεινής, με τους καταναλωτές να… μετρούν τα ψώνια τους και να ελπίζουν στη «μόνιμη μείωση τιμής» και τα καρτελάκια στα σούπερ μάρκετ.
Μάλιστα, πολλά είδη πωλούνται ακόμη και σε διπλάσια τιμή, συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η ακρίβεια στα ελληνικά ράφια επηρεάζει και τις τιμές στα προϊόντα των πολυεθνικών εταιρειών, όπως καθαριστικά, είδη ατομικής υγιεινής και ορισμένα δημητριακά.
Καταναλωτές που έχουν ψωνίσει τα αντίστοιχα προϊόντα στο εξωτερικό, παρατηρούν μεγάλες διαφορές στην τιμή, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ. Το αυξημένο μεταφορικό κόστος και το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς αποτελούν παράγοντες που αυξάνουν το ποσοστό κέρδος των εταιρειών, ενώ, αρκετοί καταναλωτές κάνουν λόγο για αισχροκέρδεια. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η εντατικοποίηση των ελέγχων θα συμβάλει στη μείωση των τιμών, σε μία σειρά από εισαγόμενα προϊόντα.