Στη «μαύρη λίστα» θα μπαίνει ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου των επιχειρήσεων που για δύο συνεχόμενες περιόδους δεν έχουν υποβάλει δήλωση για Φόρο Προστιθέμενης Αξίας. Μάλιστα όπως αναφέρει ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) κ. Χάρης Θεοχάρης στις εν λόγω επιχειρήσεις δεν θα αναγνωρίζονται ως δαπάνες τα τιμολόγια που εκδίδουν στους πελάτες τους.
Παράλληλα, από 1η Ιανουαρίου 2014 όλες οι επιχειρήσεις και ανάλογα τα βιβλία που τηρούν θα υποχρεωθούν να υποβάλλουν συγκεντρωτικές καταστάσεις κάθε μήνα για τα έσοδα που έχουν, ενώ αποφασίστηκε να γίνονται συνεχώς ηλεκτρονικές διασταυρώσεις σε φυσικά και νομικά πρόσωπα για εισοδήματα και περιουσιακά στοιχεία με κριτήρια κινδύνου μέσω του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου.
Πιο συγκεκριμένα ο ΓΓΔΕ είπε ότι:
– σύντομα θα τεθεί σε εφαρμογή και η λειτουργία της απενεργοποίησης ΑΦΜ σε όσους δεν υποβάλουν περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ. Η σχετική ειδοποίηση θα γίνεται στους πελάτες αυτών των επιχειρήσεων προκειμένου να μην αναγνωρίζονται οι δαπάνες που πραγματοποιούν σε αυτές. Ας δούμε ακριβώς την απάντηση που έδωσε σε σχετική ερώτηση ο κ. Θεοχάρης: “Έστω ότι η εταιρεία «Α» υποβάλει τις συναλλαγές του μηνός Φεβρουαρίου 2014 μέσω της πλατφόρμας του Υπ. Οικ. και μέσα στις συναλλαγές αυτές υπάρχει και το Α.Φ.Μ. της εταιρείας «Β». Η εταιρεία «Β» δεν έχει υποβάλλει δηλώσεις Φ.Π.Α. για δύο συνεχόμενα τρίμηνα και μπήκε στην «blacklist» της Γ.Γ.Π.Σ. Την πρώτη φορά που θα στείλει τις καταστάσεις δεν θα υπάρχει κάποιο πρόβλημα, θα αποδεχτούμε τις συναλλαγές. Όμως, η επιχείρηση «Α» θα ειδοποιηθεί από την Γ.Γ.Δ.Ε. ότι το Α.Φ.Μ. της εταιρείας «Β» είναι στην «blacklist» οπότε θα είναι ενήμερη. Μάλιστα θα προσπαθήσουμε να δώσουμε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να μπορούν μέσα από το λογισμικό που χρησιμοποιούν να ενημερώνονται κατά την καταχώριση των τιμολογίων (μέσω της σύνδεσης με την Γ.Γ.Δ.Ε.), αν το συγκεκριμένο Α.Φ.Μ. είναι στην «blacklist».
– έως το τέλος του έτους πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία για τη θεώρηση των μισθωτηρίων συμβολαίων.
– ολοκληρώνεται σύντομα η εφαρμογή για την έκδοση παραβόλων κάθε μορφής και για την ηλεκτρονική πληρωμή φόρων προκειμένου να κλείσουν τα ταμεία στις εφορίες.
– οι επιχειρήσεις θα πρέπει κάθε μήνα από τον Ιανουάριο να υποβάλουν με ηλεκτρονικό τρόπο τα στοιχεία των πελατών και προμηθευτών τους προκειμένου να καταπολεμηθεί το φαινόμενο των εικονικών και πλαστών τιμολογίων.
– το περιουσιολόγιο των φορολογούμενων θα οικοδομηθεί στοιχεία που υπάρχουν ήδη καταγεγγραμένα σε βάσεις δεδομένων (π.χ. ΙΧ. σκάφη αναψυχής, δαπάνες καρτών, δίδακτρα κλπ). Υπάρχουν δυσκολίες αλλά τα στοιχεία συγκεντρώνονται. Όταν ολοκληρωθεί η συγκέντρωση των στοιχείων θα υπάρχει πλέον η βάση δεδομένων για τη διενέργεια φορολογικών ελέγχων και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
– σύντομα τίθεται και πάλι σε λειτουργία η ηλεκτρονική εφαρμογή για την επαλήθευση στοιχείων των επιτηδευματιών προκειμένου να αποφεύγεται η έκδοση τιμολογίων σε ανύπαρκτους πελάτες.