Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024

Allou! Fun Park: Κατέληξε σε συμπεράσματα ο διορισμένος πραγματογνώμονας

Το ατύχημα στο Allou Fun Park που έγινε στις αρχές Σεπτεμβρίου, με μια παρέα νέων παιδιών να τραυματίζεται όταν ξέφυγε από τις ράγες το βαρκάκι τους, βρίσκεται ακόμα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αλλά και των συζητήσεων.

Ο Γιώργος Περιβολιώτης, διορισμένος Πραγματογνώμονας για το ατύχημα του Allou Fun Park, ο οποίος δεσμεύεται από το απόρρητο της προανάκρισης σχολιάζει μόνο επί της διαδικασίας:

«Στα πλαίσια διερεύνησης του ατυχήματος στην κατασκευή – παιχνίδι “la isla” και με την ολοκλήρωση διαφόρων αρχικών ελέγχων και δοκιμών που πραγματοποιήσαμε από κοινού με τους ορισμένους τεχνικούς συμβούλους, έγινε ήδη αποδέσμευση από την μεριά μου. Η αποδέσμευση αυτή δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση πιστοποίηση – αποδοχή κανονικής και ασφαλούς λειτουργίας, γιατί άλλωστε αυτό δεν είναι αρμοδιότητα του Πραγματογνώμονα.

Επισημαίνω επίσης ότι είναι διαφορετικό πράγμα ο τεχνικός έλεγχος της κατασκευής που πραγματοποιεί ένας φορέας πιστοποίησης με βάση τις συγκεκριμένες προδιαγραφές του κατασκευαστή και διαφορετικό πράγμα η διερεύνηση μετά από ένα ατύχημα, όπου υπάρχει χρόνος και δυνατότητα να διερευνηθούν συγκεκριμένα ερωτήματα και να διαπιστωθούν ευρήματα που δεν εντοπίζονται από τους ελέγχους.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ζωγράφου: Μία δόκιμη αστυφύλακας ανάμεσα στους 22 συλληφθέντες μετά την επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ στην Πανεπιστημιούπολη

Πάτρα: Η νέα κατάθεση του Μάνου Δασκαλάκη για Μαλένα – Ίριδα – Τι υποστήριξε (βίντεο)


Η τελική έκθεση Πραγματογνωμοσύνης θα παραδοθεί μετά από 1,5 – 3 μήνες, όμως έχω ήδη καταλήξει σε κάποια σαφή συμπεράσματα που θα υποβληθούν αρμοδίως τις επόμενες ημέρες».

Ο Κώστας Λακαφώσης, Τεχνικός Σύμβουλος των οικογενειών, συμπληρώνει για το θέμα των ελέγχων πιστοποίησης:
«Η πιστοποίηση είναι μια διαδικασία που αποδεικνύει την ορθή τήρηση κάποιων διαδικασιών, όμως δεν μπορεί από μόνη της να θεωρηθεί απόλυτη εγγύηση ασφάλειας. Ας μην ξεχνάμε το παράδειγμα των αεροπορικών ατυχημάτων: Τα αεροπλάνα είναι πιστοποιημένα, οι πιλότοι είναι πιστοποιημένοι, όμως μια μηχανική βλάβη ή ένα ανθρώπινο λάθος πάντα μπορεί να προκαλέσει ατύχημα.

Ο στόχος μιας διερεύνησης είναι η βελτίωση της ασφάλειας: Τί μπορούμε να μάθουμε από ένα ατύχημα ώστε να αποτρέψουμε το επόμενο. Ο καταλογισμός των ευθυνών δεν ενδιαφέρει τον διερευνητή, αυτή είναι δουλειά των δικηγόρων και των δικαστηρίων».

Πηγή: newsit.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ