Την ευθύνη για το σαμποτάζ σε ακυρωτικά μηχανήματα λεωφορείων, τρόλεϊ και τραμ ανέλαβε ομάδα, με ανακοίνωση που αναρτήθηκε σε ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου.
Την ανακοίνωση υπογράφει ο «Συντονισμός αυτοοργανωμένων/αναρχικών/αντιεξουσιαστικών κοινοτήτων αγώνα για το σαμποτάζ στα συστήματα κοινωνικού ελέγχου και επιτήρησης» και σύμφωνα με αυτή ευθύνονται για την αφαίρεση και καταστροφή 149 καινούριων και 60 παλιών ακυρωτικών μηχανημάτων, από τις 28 Φεβρουαρίου έως τις 18 Μαρτίου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Οι νέες ¨μεταρρυθμίσεις¨ στη λειτουργία και χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αποτελούν τη συνέχεια στην εφαρμογή δυσβάσταχτων μέτρων φτωχοποίησης από τη μεριά κράτους και κεφαλαίου, προς την κατεύθυνση της υποτιθέμενης οικονομικής ανάκαμψης και ανάπτυξης. Αυξημένες τιμές εισιτηρίων, τουρνικέ (από τις αρχές του 2016), ηλεκτρονικό εισιτήριο, μπάρες, κάμερες και θεσμοθέτηση ειδικών μπάτσων-ελεγκτών σε όλους τους χώρους των ΜΜΜ, είναι ένα μικρό δείγμα γραφής των προσπαθειών του κράτους να επιβάλλει τον πλήρη έλεγχο της καθημερινότητάς μας και να προάγει τον κοινωνικό – ταξικό αποκλεισμό των αδυνάτων, των από τα κάτω, όσων δεν έχουμε ή δεν θέλουμε να πληρώσουμε εισιτήριο.
Πέραν των προσωπικών μας αναγκών, οι μετακινήσεις με τα ΜΜΜ για εμάς τους/τις εργάτες / εργάτριες, άνεργους / ες, φοιτητές / φοιτήτριες, συνιστούν μια επιβεβλημένη ανάγκη, μέσα στις χαοτικές αποστάσεις των πόλεων για την μετακίνησή μας από και πρός τους χώρους εργασίας, εκπαίδευσης, κατανάλωσης και διασκέδασης. Οι νέες απαγορεύσεις που ορθώνονται στα ΜΜΜ, κηρύττουν έναν καθημερινό πόλεμο ενάντια στην αλληλεγγύη που γεννιέται μεταξύ των επιβατών με την ανταλλαγή εισιτηρίων, ενώ παράλληλα διαιωνίζουν την αγωνία και τον φόβο για τους ελεγκτές, τα πρόστιμα και τους τραμπουκισμούς τους. Τα νέα ¨άγρυπνα μάτια¨ των καμερών που εγκαθίστανται ακόμα και μέσα στους συρμούς των Μέσων Σταθερής Τροχιάς ή στα λεωφορεία και οι μπάτσοι που τα φυλάνε, αποσκοπούν στη δημιουργία ζωνών πλήρους ελέγχου.
Ταυτόχρονα, το ηλεκτρονικό εισιτήριο επιχειρεί να προσδώσει έναν αέρα ¨εκσυγχρονισμού¨, οχι μόνο αποκρύπτοντας την επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΑ, αλλά νομιμοποιώντας με ¨έξυπνο και αποτελεσματικό¨ τρόπο την παρακολούθηση και επιτήρηση των καθημερινών μας μετακινήσεων. Η έκδοση της νέας προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών απαιτεί την κατάθεση σημαντικών προσωπικών στοιχείων (φωτογραφία, στοιχεία ταυτότητας, διεύθυνση) και η χρήση της συνδέεται με την καταγραφή της διαδρομής που ακολούθησε ο κάτοχός της: ένας ακόμα εκβιασμός προς τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα.
Τα τελευταία χρόνια, μια σειρά πολύμορφων κινήσεων ενάντια στους νέους μηχανισμούς ελέγχου στα ΜΜΜ, αλλά και απέναντι στους κεφαλοκυνηγούς-ελεγκτές που πληρώνονται για την απειλή και εκφοβισμό των επιβατών (αποκορύφωμα η δολοφονία του 18χρονου Θανάση Καναούτη που ¨πιάστηκε¨ χωρίς εισιτήριο στο Περιστέρι), καλλιεργούν σταθερά το έδαφος για τις ελεύθερες μετακινήσεις και την δυναμική αντιμετώπιση κάθε λογής τραμπουκισμών. Έτσι και τώρα, η μαζική καταστροφή και απενεργοποίηση μεγάλου αριθμού ακυρωτικών μηχανημάτων σε λεωφορεία, τρόλευ και σταθμούς ΜΕΤΡΟ-ΗΣΑΠ, θέτουν εκ νέου το πρόταγμα για ελεύθερες μετακινήσεις για όλους και όλες, απαντώντας έμπρακτα στη συνθήκη κοινωνικού και ταξικού αποκλεισμού που δημιουργείται μέσα και έξω από τα ΜΜΜ. Σαμποτάροντας κάθε μορφή αποκλεισμού, ελέγχου και επιτήρησης, δημιουργούμε το γόνιμο έδαφος για να ανθίσει η αλληλεγγύη και η αλληλοβοήθεια μεταξύ των επιβατών και εργαζόμενων στα ΜΜΜ, να απλώσουν παραπάνω ρίζες οι χειρονομίες ανυπακοής και ανταρσίας μέσα στη μητρόπολη.
Απέναντι σε αυτό το σύνολο κινήσεων σαμποτάζ, το καθεστώς έχει επιστρατεύσει όλα τα μέσα ώστε να το δυσφημίσει, να το αποπολιτικοποιήσει, να το καταστείλει. Από την επιστράτευση 300 ασφαλιτών για την ¨εξάλειψη παραβατικών συμπεριφορών¨ στα ΜΜΜ, μέχρι τα δημοσιογραφικά κοράκια που μιλούν για ¨βανδαλισμούς, καταστροφές και βία¨, το καθεστώς επιχειρεί να διαχειριστεί με ποινικούς – κατασταλτικούς όρους μια αυθεντική έκφραση των καταπιεσμένων, στα πλαίσια της συστηματικής εκμετάλλευσης που υφίστανται. Σε αυτή τη λογική απονοηματοδότησης κινούνται και οι πιο πρόσφατες – και ομολογουμένως γελοίες- δηλώσεις του αξιότιμου κ.Υπουργού Σπίρτζη, περί εταιριών security και οικονομικών συμφερόντων που ευθύνονται για τους εν λόγω ¨βανδαλισμούς¨. Φυσικά, οι τακτικές κατασυκοφάντησης που χρησιμοποιεί η αστική προπαγάνδα, κάθε άλλο παρά άγνωστες είναι σε μας: φθηνά μυθεύματα περί βίας γενικά και αόριστα, δραματικές κορώνες κατά της λαθρεπιβίβασης, υποκριτικές εκκλήσεις, τέλος, για το πώς θα πληρωθούν και θα συντηρηθούν τα ΜΜΜ.
Όλα τα παραπάνω στοχεύουν σε μια διχαστική οριοθέτηση των κοινωνικών αντιστάσεων που μπορούν να αναπτυχθούν πάνω στο ζήτημα των ελεύθερων μετακινήσεων και όποιος αποφασίσει να τραβήξει παραπάνω το σχοινί θα είναι εν δυνάμει λαθρεπιβάτης, τζαμπατζής, εγκληματίας. Έτσι, το κράτος και οι πάσης φύσεως εργολάβοι στα ΜΜΜ που έχουν μπλεχτεί σε εξοπλισμούς, προμήθειες κτλ πλουτίζοντας παρασιτικά, θα έχουν το θράσος σε λίγο να παραδίδουν και μαθήματα ηθικής. Επιδίωξή μας δεν είναι η υπονόμευση ή η δυσλειτουργία των ΜΜΜ –άλλωστε μόνο το κράτος και ο μηχανισμός καταστολής του αποκλείουν σταθμούς ΜΕΤΡΟ και αλλάζουν δρομολόγια λεωφορείων σε περιπτώσεις διασηλώσεων, παρεμβάσεων κτλ-, αλλά η ελεύθερη πρόσβαση σε αυτά, από όλους και όλες. Δεδομένου, λοιπόν, ότι η ουσία των μετακινήσεών μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την μετακίνηση από και προς την εργασία μας, τη σχολή μας, τον καθημερινό μας αγώνα για εύρεση εργασίας και την βόλτα μας στην οποία θα καταναλώσουμε αποφέροντας κέρδη για τα αφεντικά, ποσώς μας ενδιαφέρει ποιός θα πληρώσει το κόστος των μετακινήσεών μας: δικά τους τα κέρδη, δικά τους και τα ελλείματα. Τους βεβαιώνουμε ότι η ταξική αλληλεγγύη, η κοινωνική αυτοοργάνωση και ευτενέργεια, είναι ένας ασύμμετρος εχθρός για το καθεστώς και τους μηχανισμούς του και ας πίνουν καφέδες οι ασφαλίτες επί 24 ώρες μέσα σε λεωφορεία και ΜΕΤΡΟ ή σε γειτονικές καφετέριες.
Τους γνωστοποιούμε ότι από τις 28/2 – 18/3 αφαιρέσαμε και καταστρέψαμε 149 καινούργια και 60 παλιά ακυρωτικά μηχανήματα στις κάτωθι γραμμές λεωφορείων και τρόλει: 11, 4, 2, 15, 19, 17, 14, 054, 203, 209, 220, 221, 250, 608, 732, 224, 140, 037, 022, 046, 813, 815, 021, 060, 136, Α7, Β5, Α11, 421, 703, 700, Α10, 550, 416, Α5, 407, 230, 242, 112, 201, 101, 237, 824, 843, 871, καθώς επίσης και σε γραμμές τράμ. Επίσης, σκόπιμα αποφύγαμε οποιαδήποτε εμπλοκή με μπάτσους, φανερούς και κρυφούς ή με τους λιγοστούς ¨αγανακτισμένους πολίτες¨ που συναντήσαμε, διατηρώντας τα κύρια χαρακτηριστικά που είχαμε επιλέξει για τις δράσεις μας. Εξ ου και αφαιρέσαμε τόσα ακυρωτικά χωρίς να μας πάρουν καν χαμπάρι… Όσο και αν κοστίζουν οι ζημιές που προκλήθηκαν στον ΟΑΣΑ και στους εργολάβους που ανέλαβαν το έργο, όσο δηλητήριο και αν ρίξουν σε όσους/όσες αγωνίζονται, θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για την απελευθέρωση της ζωής και των μετακινήσεών μας.
ΣΑΜΠΟΤΑΖ ΣΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗΣ
ΣΦΑΛΙΑΡΕΣ ΚΑΙ ΚΛΩΤΣΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΕΛΕΓΚΤΕΣ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΒΙΑΙΗ ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΑΣ, ΝΑ ΑΝΤΙΤΑΞΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ/ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ
Συντονισμός αυτοοργανωμένων/αναρχικών/αντιεξουσιαστικών κοινοτήτων αγώνα για το σαμποτάζ στα συστήματα κοινωνικού ελέγχου και επιτηρησης».