Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Αντίστροφη μέτρηση για το μετρό Θεσσαλονίκης – Πότε θα κοπεί το πρώτο εισιτήριο

Στην τελική ευθεία εισέρχεται το μετρό Θεσσαλονίκης με τις προετοιμασίες να τρέχουν ακατάπαυστα για να μπει στις ράγες το 2024, το πλέον πολύπαθο δημόσιο έργο της Ελλάδας στον 21ο αιώνα με το κόστος του να αγγίζει, μαζί με την επέκταση της Καλαμαριάς, τα 2 δισ. ευρώ.

Το έργο επιτάχυνε, καλύπτοντας το χαμένο έδαφος, μετά και την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την INTRAKAT (CEO o Αλέξανδρος Εξάρχου) με την εταιρεία να διασφαλίζει την καταβολή των οφειλόμενων στους υπεργολάβους για να επιστρέψουν στο έργο, αφού αυτός ήταν και ο λόγος που οι εργασίες είχαν βγει εκτός χρονοδιαγράμματος.

Η βασική γραμμή του μετρό θα υποδεχτεί τους επιβάτες τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους, αν τουλάχιστον λάβουμε υπόψιν τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις των αρμοδίων. Βέβαια οι Θεσσαλονικείς μετά από τόσα χρόνια ανεκπλήρωτων υποσχέσεων με ημερομηνίες λειτουργίας που συνεχώς αναθεωρούνταν, κρατούν μικρό καλάθι. Αυτή τη φορά ωστόσο φαίνεται πως είμαστε μία ανάσα πριν κοπεί το πρώτο εισιτήριο.

Από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως Νέα Ελβετία, η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα μετρό μήκους 9,6 χλμ., 13 σταθμών, που θα ανακουφίσει σε ένα βαθμό (δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις) την ανοιχτή πληγή του κυκλοφοριακού της πόλης.

Αυτή τη στιγμή, οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί (ποσοστό προόδου 99%) με μόνη εκκρεμότητα τον σταθμό Βενιζέλου που θα παραδοθεί τον Σεπτέμβριο.

Πάνω από 300.000 επιβάτες

Όταν μέσα στο 2025 μπει σε λειτουργία η επέκταση προς Καλαμαριά, μήκους επιπλέον 4,8 χλμ και 5 σταθμών, το μετρό θα έχει συνολικό μήκος περίπου 14,5 χλμ, 18 σταθμούς, θα εξυπηρετεί περί τις 315.000 επιβάτες ημερησίως, περιορίζοντας την κυκλοφορία των ΙΧ κατά 60.000 και οδηγώντας σε μείωση των CO2 κατά 212 τόνους αντίστοιχα ημερησίως.

Εισιτήριο

Το εισιτήριο θα έχει κόστος 90 λεπτά του ευρώ και διάρκεια 70 λεπτά. Σε μεταγενέστερο χρόνο θα γίνει και το «πάντρεμα» με τα συστήματα του ΟΑΣΘ για να μπορούν οι επιβάτες με ένα εισιτήριο (και μία μικρή αύξηση του τιμήματος) να χρησιμοποιούν μετρό και λεωφορείο.

Στα δύο άκρα της βασικής γραμμής θα λειτουργήσουν δύο βασικοί συγκοινωνιακοί κόμβοι. Στην δυτική άκρη, τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, αυτό έχει επιτευχθεί εδώ και χρόνια λόγω του τρένου. Στην ανατολική άκρη, στην Νέα Ελβετία, πρόσφατα έπεσαν υπογραφές στη σύμβαση για την δημιουργία αντίστοιχου κόμβου, από το σχήμα που κατασκευάζει την γραμμή ΑΚΤΩΡ-WEBUILD-HITACHI. O νέος αυτός κόμβος θα προσφέρει υπηρεσίες μεταβίβασης του μετρό με λεωφορεία, ταξί, ίσως στο μέλλον και ΚΤΕΛ.

Η σύμβαση προβλέπει την κατασκευή του αδιάνοικτου τμήματος της οδού Μιχαήλ Ψελλού, μήκους περίπου 500 μ., την αναδιαμόρφωση των εκατέρωθεν κόμβων σύνδεσής της με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο και τη δημιουργία ενός σύγχρονου Σταθμού Μετεπιβίβασης αστικών λεωφορείων, ταξί και οχημάτων Ι.Χ.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 10,47 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί ταυτόχρονα σχεδόν ταυτόχρονα με τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο. Βέβαια για ένα διάστημα  δεν θα υπάρξει πάρκινγκ για ΙΧ αυτοκίνητα στον σταθμό της Νέας Ελβετίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φρικτός θάνατος για ηλικιωμένο – Καταπλακώθηκε από σκαπτική μηχανή

Αδ. Γεωργιάδης για πισίνα Κασσελάκη: Δεν στέκεται πλέον στη θέση του – Η επιστροφή στις ΗΠΑ είναι πλέον κοντά

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ