Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε αυστηρότερους κανόνες για την πολιτική διαφήμιση, με στόχο τον περιορισμό της ξένης παρέμβασης, ιδίως στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με το πλαίσιο, οι χορηγοί από τρίτες χώρες δεν θα μπορούν να πληρώνουν για πολιτική διαφήμιση στην ΕΕ κατά την τρίμηνη περίοδο πριν από εκλογές ή δημοψήφισμα.
Οι πολιτικές διαφημίσεις που βασίζονται στην κατάρτιση προφίλ και στη χρήση δεδομένων ανηλίκων θα απαγορεύονται επίσης. Επιπλέον, κάθε πολιτική διαφήμιση θα πρέπει να επισημαίνεται σαφώς ως τέτοια και να περιλαμβάνει πληροφορίες όπως ποιος την πλήρωσε και πόσο κόστισε.
Τα σχέδια προτάθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2021 για την αύξηση της διαφάνειας της πολιτικής διαφήμισης, στο πλαίσιο των μέτρων που αποσκοπούν στην προστασία της ακεραιότητας των εκλογών.
«Οι ψηφιακές τεχνολογίες καθιστούν τους πολίτες πιο ευάλωτους στην παραπληροφόρηση και τις εξωτερικές παρεμβάσεις. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, είναι ζωτικής σημασίας να διαφυλάξουμε τις δημοκρατικές και εκλογικές μας διαδικασίες. Οι κανόνες που εγκρίθηκαν σήμερα θα διαδραματίσουν καίριο ρόλο βοηθώντας τους πολίτες να διακρίνουν ποιος βρίσκεται πίσω από ένα πολιτικό μήνυμα και να κάνουν συνειδητές επιλογές όταν πηγαίνουν στις κάλπες. Καθώς πλησιάζουν οι ευρωπαϊκές εκλογές, καλούμε όλες τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες να αρχίσουν να εφαρμόζουν τους νέους κανόνες το συντομότερο δυνατόν και να διασφαλίσουν ότι ο ψηφιακός χώρος παραμένει ασφαλές μέρος για την ανταλλαγή πολιτικών ιδεών και απόψεων», δήλωσε ο εισηγητής του νομοσχεδίου, Σάντρο Γκόζι (Renew, Γαλλία).
Σύμφωνα με τον νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), τους κανόνες για τις διαδικτυακές πλατφόρμες, οι πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες πρέπει ήδη να τηρούν αυστηρούς κανόνες για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, συμπεριλαμβανομένων των απαιτήσεων διαφάνειας.
Οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης TikTok και Meta ανακοίνωσαν τα μέτρα τους για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης αυτόν τον μήνα. Για παράδειγμα, η Meta δήλωσε ότι θα διασφαλίσει ότι οι διαφημιστές που προβάλλουν διαφημίσεις σχετικές με τις εκλογές με αυτήν θα πρέπει να γνωστοποιούν εάν χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη ή ψεύτικες εικόνες.
Η Επιτροπή συγκεντρώνει επί του παρόντος σχόλια με σκοπό να καταρτίσει σχέδιο κατευθυντήριων γραμμών στο πλαίσιο της DSA σχετικά με την ακεραιότητα των εκλογών. Στόχος των κατευθυντήριων γραμμών είναι να παράσχουν στις εταιρείες βέλτιστες πρακτικές και παραδείγματα πιθανών μέτρων μετριασμού των κινδύνων που σχετίζονται με τις εκλογές και το περιεχόμενο Generative AI.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Νόμος για την αποκατάσταση της φύσης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Η ΕΕ περιορίζει την πολιτική διαφήμιση στο διαδίκτυο