Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Απάτες με SMS: Δίχως τέλος τα «εγκεφαλικά»! Οργή για τις τεράστιες χρεώσεις

Βροχή” οι καταγγελίες στο newsit.gr για τις απάτες με τα SMS που… ζουν και βασιλεύουν.

Με μια… απλή μέθοδο, οι επιτήδειοι προκαλούν οργή και αγανάκτηση στους καταναλωτές που βλέπουν τους λογαριασμούς τους από λίγο έως (πάρα) πολύ “φουσκωμένους”. Με μια απλή μέθοδο… σας τα παίρνουν και πολλές φορές δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να πληρώσετε. Τι λέει στο newsit.gr ο Συνήγορος του Καταναλωτή για το πώς μπορείτε να προστατευτείτε.

Συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό οι απάτες σε καταναλωτές μέσω πενταψήφιων sms στα κινητά τους τηλέφωνα, από εταιρείες οι οποίες χρεώνουν μεγάλα ποσά, με το πρόσχημα πως οι ίδιοι οι κάτοχοι αυτών των κινητών αιτήθηκαν τις υπηρεσίες τους.

Οι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας και περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Διεξάγουν διαγωνισμούς, ψηφοφορίες, πωλούν για downloading ringtones, logos, videos, παιχνίδια, παρέχουν υπηρεσίες πληροφόρησης, παροχή τεχνικής υποστήριξης και άλλα. Η πρόσβαση στις υπηρεσίες τους είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης/αποστολής SMS/MMS προς συγκεκριμένους αριθμούς και η χρέωσή τους είναι υψηλότερη από τις συνηθισμένες.

Όμως, από το να θέλει κάποιος να χρησιμοποιήσει τις παραπάνω υπηρεσίες και να πληρώσει για αυτές, μέχρι το να βρεθεί να τις χρησιμοποιεί εν αγνοία του και να πληρώνει, συχνά εν αγνοία του, για αυτές, ο δρόμος είναι μακρύς…

Εξωφρενικές χρεώσεις από το πουθενά με τις απάτες!
Η μέθοδός τους είναι απλή. Πρώτα στέλνουν από πενταψήφιο αριθμό ένα μήνυμα στο κινητό σας, με το οποίο σας παροτρύνουν να επισκεφτείτε συγκεκριμένη ιστοσελίδα για να διεκδικήσετε πλούσια δώρα.

Εάν επισκεφτείτε την ιστοσελίδα, σας ζητούν να καταχωρίσετε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου. Μετά, σας στέλνουν έναν κωδικό στο κινητό σας, τον οποίο πρέπει να καταχωρίσετε στην ιστοσελίδα για να ολοκληρωθεί η εγγραφή σας.

Το θέμα είναι ότι ακόμα κι αν ο αποδέκτης των μηνυμάτων δεν καταχωρίσει τον τηλεφωνικό του αριθμό, τα μηνύματα δεν σταματούν να έρχονται και όχι μόνο να… έρχονται, αλλά και να τον χρεώνουν.

“Κερασάκι στην τούρτα” με τις απάτες το ότι ανάμεσα στη… “βροχή” μηνυμάτων που δέχεται ο καταναλωτής, έρχεται και ένα που τον ενημερώνει ότι αν θέλει να απενεργοποιήσει την υπηρεσία στην οποία, έχει εγγραφεί, όπως αυτοί υποστηρίζουν, πρέπει να στείλει μήνυμα σε άλλον πενταψήφιο αριθμό.

Αποτέλεσμα, οι κάτοχοι κινητών που έχουν λάβει τέτοια μηνύματα να καλούνται να διαγραφούν από υπηρεσίες που, όπως λένε, δεν έχουν ποτέ εγγραφεί και να βλέπουν τους λογαριασμούς του κινητού τους να “φουσκώνουν”, αφού τα μηνύματα που δέχονται από αυτούς τους πενταψήφιους αριθμούς είναι χρεωστικά, που σημαίνει ότι πρέπει να τα πληρώσουν οι ίδιοι.

Εάν δεν δώσετε σημασία σε αυτά ή σε παρόμοια μηνύματα, θεωρώντας ότι είναι κάποια προσφορά ή διαφημιστικά κόλπα, στον επόμενο λογαριασμό του κινητού σας τηλεφώνου θα βρείτε χρέωση για αυτά. Οι χρεώσεις μπορεί να είναι από μερικά ευρώ έως εκατοντάδες, ενώ πολλοί καταναλωτές, που δεν ελέγχουν τους λογαριασμούς τους, πέφτουν θύματα και χάνουν χρήματα τα οποία οι εταιρείες που στέλνουν αυτά τα μηνύματα εισπράττουν, μέσω του παρόχου του κινητού τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ