Iδιαίτερη ανησυχία και έντονος προβληματισμός έχει προκληθεί έπειτα από το τραγικό περιστατικό που σημειώθηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες στην Αγία Σοφιά του Πειραιά στο οποίο ενεπλάκη λεωφορείο του Ο.ΣΥ.
Στο blog που διατηρούν για την ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους οι οδηγοί αστικών λεωφορείων στο λεκανοπέδιο της Αττικής και την ενημέρωση σχετικά με την εργασία τους, δίνουν λύση σε αρκετά αναπάντητα ερωτήματα σε πολλά από τα οποία μάλιστα οι ίδιοι δεν ευθύνονται, έχοντας επανειλημμένως τονίσει τα όσα καθημερινά αντιμετωπίζουν κατά τη διάρκεια της εργασίας τους.
Οσον αφορά το συγκεκριμένο συμβάν που έγινε στον Πειραιά σημειώνουν πως πριν κατηγορήσουν όλοι τον οδηγό πως αμέλησε να ασφαλίσει το λεωφορείο με χειρόφρενο, θα πρέπει να είναι πρώτα ενήμεροι για μερικά ζητήματα. Γιατί όπως επισημαίνουν δεν φτάνει μόνο η μαρτυρία του οδηγού που θα του εξασφαλίσει την αθωότητά του.
Ετσι, παραθέτουν ένα συγκλονιστικό βίντεο στο οποίο αποτυπώνεται η μηχανική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ένα μεγάλο μέρος των λεωφορείων της Ο.ΣΥ. και αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται και η περίπτωση του ανθρώπινου λάθους. Στο ντοκουμέντο το οποίο είναι τραβηγμένο κατά την διάρκεια της απόσυρσης του λεωφορείου, δεν λειτουργεί κανένα από τα συστήματα ασφαλείας του οχήματος, δηλαδή ούτε το χειρόφρενο ούτε το ηλεκτρόφρενο και όντας με ανοιχτές τις πόρτες αρχίζει να κυλά στην κατηφόρα που βρίσκεται συγκεκριμένα στο τέρμα της γραμμής 237.
Μάλιστα, πιο συγκεκριμένα το εν λόγω λεωφορείο εκτελούσε δρομολόγιο στις 28/11/16 στην γραμμή 237 Άνω Ηλιούπολη – Δάφνη. Όταν ο οδηγός έφτασε στο Τέρμα της γραμμής άνοιξε τις πόρτες για επιβίβαση – αποβίβαση και τραβώντας το χειρόφρενο προκειμένου να πάει τουαλέτα λίγο πριν κατέβει από το διαπίστωσε ότι το λεωφορείο ήταν ακόμη σε κίνηση. Ο οδηγός αμέσως το ακινητοποίησε και έσπευσε να κατεβάσει τους επιβάτες έτσι ώστε να είναι ασφαλείς για να αποσύρει το λεωφορείο.
Εκείνο που επισημαίνουν είναι ότι ο οδηγός στάθηκε πολύ τυχερός διότι αν είχε απομακρυνθεί, δεν θα είχε την δυνατότητα να ακινητοποιήσει το όχημα και με τρεις επιβάτες θα έφευγε στην κατηφόρα, ενώ τονίζουν πως ποιος θα ήταν εκείνος στη συνέχεια που θα πίστευε πως ο οδηγός είχε ενεργοποιήσει όλα τα συστήματα ασφαλείας.
Όπως θα δείτε στο βίντεο το χειρόφρενο είναι τραβηγμένο, οι πόρτες ανοιχτές και το ηλεκτρόφρενο πατημένο. Ο αέρας είναι στα προβλεπόμενα επίπεδα, και η πίεση λαδιού στο 2 δηλαδή, είναι ρελαντί. Η πίεση λαδιού στην πορεία ανεβαίνει καθώς με την φόρα που παίρνει το λεωφορείο ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα λόγω του ότι το D είναι πατημένο, δηλαδή το όχημα έχει ταχύτητα.
Η ενδεικτική λυχνία του χειρόφρενου αναμμένη, όπως επίσης και του ηλεκτρόφρενου που σημαίνει ότι το not aus δεν είναι απενεργοποιημένο και οι τρεις πόρτες είναι ανοικτές. Οι προδιαγραφές του κατασκευαστή σημειώνουν πως όταν είναι ανοιχτές οι πόρτες ή είναι ενεργοποιημένο το ηλεκτρόφρενο και είναι πατημένο το D, το λεωφορείο ακινητοποιείται και απομονώνεται το γκάζι έστω και αν κάποιος πατήσει το γκάζι. Με ο χειρόφρενο να είναι πατημένο ακόμα και αν ειναι πατημένο το γκάζι, το λεωφορείο πρέπει να είναι ακινητοποιημένο.
Πηγή: http://citybus-drivers.blogspot.gr/