Εν αναμονή των κατηγοριών που αναμένεται να απαγγελθούν από τους εισαγγελείς, για την τραγωδία στο Μάτι Αττικής, καθημερινά έρχονται στην επιφάνεια νέες μαρτυρίες για εκείνο το μοιραίο απόγευμα της 23ης Ιουλίου, που στέρησε τη ζωή σε 95 άτομα.
Το μοναδικό S-64 Εricsson, πυροσβεστικό ελικόπτερο, που επιχειρούσε στην πυρκαγιά της Κινέτας, εκτράπηκε στις 17:10 το απόγευμα της «Μαύρης Δευτέρας», να επιχειρήσει στον Νέο Βουτζά.
Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, όταν έφθασε στην περιοχή, περίπου στις 17:20, δεν είχε καύσιμα για να προβεί σε ρίψεις, κατόπτευσε το μέτωπο της πυρκαγιάς και στη συνέχεια έφυγε για ανεφοδιασμό, όπως προκύπτει από τις καταθέσεις μαρτύρων και τα πρώτα στοιχεία της εν εξελίξει δικαστικής έρευνας.
Μετά από τέσσερις αποτυχημένες εντολές απογειώσεων Καναντέρ και ελικοπτέρων, από τα αεροδρόμια Ελευσίνας, Ανδραβίδας, Τανάγρας και Σάμου, εξαιτίας των θυελλωδών δυτικών ανέμων, στις 17:37 δόθηκε νέα εντολή για την απογείωση ενός S-64 Εricsson από Ελευσίνα. Το αεροδρόμιο άνοιξε και το ελικόπτερο απογειώθηκε στις 18:12, ήταν όμως ήδη αργά!
Ήταν το μοναδικό που έφθασε και επιχειρούσε στην περιοχή, όταν όμως η φωτιά είχε περάσει την Λ. Μαραθώνος, «καταπίνοντας» στο πέρασμά της 95 ανθρώπους, κατοικίες και φύση. Τα επόμενα ελικόπτερα που έφθασαν, πάνω από το Μάτι, αυτή τη φορά, ήταν δύο Super Puma, το ένα στις 19:00, όταν εκτράπηκε από άλλη φωτιά στα Μέγαρα και ένα ακόμη στις 19:10. Η σωτήρια παρέμβασή τους όμως σε εκείνη την χρονική στιγμή ήταν από ακατόρθωτη έως μάταιη. Η πυρκαγιά είχε χρειαστεί… 48 λεπτά, από τις 18:22 έως τις 19:10, για να «σπείρει» θάνατο και καταστροφή.
Κομβικό σημείο στην αδυναμία ενίσχυσης των εναέριων μέσων την κρίσιμη ώρα από 16:45 (ώρα έναρξης πυρκαγιάς) έως και τις 18:25 περίπου, όταν η φωτιά πέρασε πάνω από την Λ. Μαραθώνος, ήταν οι προσγειώσεις αεροπλάνων και ελικοπτέρων, που επιχειρούσαν στην φωτιά της Κινέτας, για ανεφοδιασμό, συντήρηση και επισκευές. Από τα 7 αεροσκάφη και τα τέσσερα ελικόπτερα, μόλις ένα Έρικσον κατάφερε να μετακινηθεί στο Νέο Βουτζά, το κρίσιμο χρονικό διάστημα, αλλά και αυτό έμεινε από… βενζίνη!