Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024

Αποδεκτές οι βελτιώσεις Δρίτσα από την Cosco

Αποδεκτό φαίνεται πως γίνεται από το νομικό τμήμα της Cosco το κείμενο των τροπολογιών που κατέθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, με τις νομοτεχνικές βελτιώσεις στο σχέδιο νόμου για την κύρωση πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού του ΟΛΠ (67%) στην κινεζική εταιρεία.

Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην κινεζική εταιρεία που επικαλείται η Ναυτεμπορική, με το σημερινό κείμενο, οι παρατηρήσεις που είχαν κατατεθεί με επιστολή της Cosco στη Βουλή των Ελλήνων, διορθώθηκαν, και πλέον το σχέδιο νόμου δε διαφέρει από τη Σύμβαση Παραχώρησης.

Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία για το λιμάνι του Πειραιά βρισκόταν «στον αέρα» από εχθές, όταν η Cosco με επιστολή διαμαρτυρίας προς την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, εξέφρασε τη διαφωνία της με το νομοσχέδιο για τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιά.

Όπως ανέφερε η εταιρεία, «το κατατεθέν σχέδιο νόμου δεν είναι μόνο διαφορετικό, αλλά και εντελώς αντίθετο αφενός με βασικούς όρους της συγκεκριμένης συμφωνίας, αφετέρου με τα δεδομένα επί των οποίων βασίστηκε η οικονομική προσφορά της εταιρείας μας για την εξαγορά της ΟΛΠ ΑΕ».

Παράλληλα, έκανε λόγο για «βλάβη που μπορεί να προκαλέσει η ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, όπως εισάγεται προς ψήφιση».

«Ζητάμε την αποκατάσταση του κατατεθέντος κυρωτικού νόμου στα συμφωνηθέντα με το Ελληνικό Δημόσιο, με τρόπο που να ανταποκρίνεται πλήρως και απολύτως σε αυτά, χωρίς φυσικά να τα τροποποιεί με οποιοδήποτε τρόπο», κατέληγε η επιστολή του Άγγελου Καρακώστα, με την οποία καλούσε τους βουλευτές να φροντίσουν «ώστε το Ελληνικό Δημόσιο να τηρήσει απαρέγκλιτα τα όσα μεταξύ μας έχει συμφωνήσει».

 

Αντιδράσεις υπήρξαν και από τον πρέσβη της Κίνας στην Αθήνα, Zou Xiaoli, ο οποίος το πρωί υπέβαλλε διάβημα διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εξωτερικών για τη μονομερή παραβίαση του κειμένου που συνυπέγραψαν στην Αθήνα στις 8 Απριλίου οι πρωθυπουργοί των δύο συμβαλλομένων χωρών, υποστηρίζοντας ότι η κίνηση αυτή διαταράσσει τις σχέσεις άριστης συνεργασίας που είχαν Ελλάδα και Κίνα μέχρι σήμερα, και ταυτόχρονα υπονομεύει την επένδυση του κινεζικού κολοσσού στο λιμάνι του Πειραιά.

Αν και το Μαξίμου ανέφερε ότι οι αλλαγές δεν είναι ουσιαστικές, οι κινήσεις που ακολούθησαν ήταν άμεσες, με τον κ. Δρίτσα να καταθέτει νωρίτερα σήμερα τις νομοτεχνικές βελτιώσεις στο σχετικό σχέδιο νόμου, οι οποίες, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες έγιναν δεκτές, καθώς με αυτές, πλέον το σχέδιο νόμου δε διαφέρει από τη Σύμβαση Παραχώρησης.

Δρίτσας: Αναλαμβάνω την ευθύνη

«Αναλαμβάνω όλη την ευθύνη γι’ αυτό αλλά ήταν και μια πρωτοβουλία της γενικής γραμματείας της κυβερνήσεως στο πλαίσιο όλα τα σχέδια νόμου να τα ελέγχει και να παρεμβαίνει στο πλαίσιο της καλής νομοθέτησης» είπε ο κ. Δρίτσας εξηγώντας τις αλλαγές στο νομοθέτημα που παρουσίασε η κυβέρνηση.

Έτσι, και μετά τις αντιδράσεις, η κυβέρνηση τελικά έκανε όπως φαίνεται πίσω σε όλα, με τον υπουργό Ναυτιλίας να δηλώνει από τη Βουλή ότι η κυβέρνηση προχώρησε σε μία καλή νομοθέτηση τόσο για το δημόσιο συμφέρον, όσο και για την Cosco.

«Δεν υπήρχε κανένας λόγος για να δημιουργηθεί αυτή η αντίδραση και όλη αυτή η αναταραχή. Η στόχευση της κυβέρνησης να εξασφαλίσει καλή νομοθέτηση δεν αφορά μόνο το δημόσιο συμφέρον, αλλά και το συμφέρον του παραχωρησιούχου» σημείωσε.

Πρόσθεσε μάλιστα «με ευθύνη προχωρήσαμε σε αυτές τις νομοτεχνικές βελτιώσεις οι οποίες μπορούν να δοκιμαστούν και να κριθούν  και στην πράξη».

Σημειώνεται ότι οι αλλαγές αφορούν στα άρθρα 5,6,9 και 12 του κυρωτικού νόμου, αλλά και τα: 14,15 και 19 του συνολικού νομοσχεδίου. Το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί απόψε ώστε ο Αλέξης Τσίπρας να επισκεφθεί την Κίνα ανεμπόδιστα, στις 2 Ιουλίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ