Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Aποκάλυψη- σοκ για την πτώση του αεροπλάνου στις Άλπεις – ‘Έξω απο το πιλοτήριο είχε κλειδωθεί ο ένας πιλότος

Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση συντριβής του αεροσκάφους Airbus A320 της Germanwings το πρωί της Τρίτης, έπειτα από την εξέταση του πρώτου μαύρου κουτιού.

Tι έδειξε το μαύρο κουτί

Συγκλονιστικό είναι το στοιχείο που αποκαλύπτεται και οδηγεί στη διαπίστωση ότι ο ένας από τους πιλότους είχε εγκαταλείψει το πιλοτήριο χωρίς να καταφέρει ποτέ να επιστρέψει σε αυτό. Την είδηση μετέδωσε η εφημερίδα «New York Times».

Ερευνητής που συμμετέχει στην ομάδα διερεύνησης των αιτιών της συντριβής του αεροπλάνου δηλώνει στην εφημερίδα ότι, όπως προκύπτει από την καταγραφή των δεδομένων στο πιλοτήριο, ο ένας πιλότος άφησε το cockpit πριν το αεροσκάφος ξεκινήσει την καθοδική του πορεία και στάθηκε αδύνατον να επιστρέψει σε αυτό.

Ανώτατος στρατιωτικός αξιωματούχος που συμμετέχει στις έρευνες περιέγραψε ως «αρκετά ομαλή, αρκετά ήπια» τη συζήτηση ανάμεσα στους πιλότους κατά το πρώτο μέρος της πτήσης από τη Βαρκελώνη προς το Ντίσελντορφ. Στη συνέχεια, από το ηχητικό ντοκουμέντο προκύπτει ότι ο ένας από τους πιλότους άφησε το πιλοτήριο και δεν κατάφερε να ξαναμπεί σε αυτό.

«Το άτομο έξω από το πιλοτήριο ακούγεται να χτυπάει ελαφρά την πόρτα, αλλά δεν παίρνει καμία απάντηση» δηλώνει ο ερευνητής. «Αμέσως μετά, χτυπάει πιο δυνατά την πόρτα, αλλά και πάλι δεν παίρνει απάντηση. Ποτέ δεν πήρε απάντηση» προσθέτει. «Μπορείς να τον ακούσεις να προσπαθεί να σπάσει την πόρτα» αναφέρει ο ίδιος ερευνητής.

Αναπάντητα, ωστόσο, παραμένουν τα ερωτήματα για τα αίτια και τις συνθήκες της αεροπορικής τραγωδίας που στοίχισε τη ζωή σε 150 ανθρώπους.

Η ανάλυση των δεδομένων πάντως απαιτεί χρόνο, με αποτέλεσμα η εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων να μετατίθεται για τις προσεχείς ημέρες ή ακόμη και εβδομάδες.

«Για ποιο λόγο αποφάσισε ο κυβερνήτης του αεροσκάφους να κατέβει από τα 38.000 στα 6.000 πόδια;» είναι το βασανιστικό ερώτημα, η απάντηση του οποίου θα ρίξει φως στις συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος.

“Δεν είναι εντελώς κατεστραμμένο το το μαύρο κουτί”

«Έχουμε καταφέρει να εξάγουμε ένα αξιοποιήσιμο αρχείο ήχου», δήλωσε ο Rémi Jouty, διευθυντής του Γραφείου Ερευνών και Αναλύσεων, υπεύθυνος των αεροπορικών ατυχημάτων στη Γαλλία. Ωστόσο, «είναι πολύ νωρίς για να εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με το τι συνέβη», πρόσθεσε, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, αργά το απόγευμα της Τετάρτης.

Το μαύρο κουτί που περιέχει τους ήχους από το πιλοτήριο βρέθηκε παραμορφωμένο εξαιτίας της συντριβής. «Το κατεστραμμένο κομμάτι δεν είναι απαραίτητο. Το κύριο μέρος, το λιγότερο κατεστραμμένο, είναι το πιο σημαντικό, καθώς περιέχει όλα τα δεδομένα που είναι αποθηκευμένα στο πιλοτήριο», πρόσθεσε ο Rémi Jouty.

Νέα τροπή

Την ίδια στιγμή, ένα έγγραφο-φωτιά που είδε το φως της δημοσιότητας δύναται να φέρει ανατροπές στην υπόθεση, καθώς περίπου τρεις μήνες πριν από την τραγωδία -και συγκεκριμένα στις 9 Δεκεμβρίου του 2014- η Airbus παρείχε οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει ο πιλότος εάν υπάρξει ξαφνική βύθιση του αεροσκάφους.

Αυτό το επίσημο έγγραφο προέκυψε ύστερα από έλεγχο που είχε διενεργηθεί, καθώς είχε προηγηθεί μία ανεξήγητη βύθιση σε αεροπλάνο τέτοιου τύπου, σε πτήση από το Μπιλμπάο προς το Μόναχο. Σε αυτήν την πτήση της Lufthansa φυσικά δεν είχε υπάρξει σοβαρό πρόβλημα, αφού ο πιλότος είχε καταφέρει να επαναφέρει τον έλεγχο στο αεροπλάνο.

Θα χρειαστούν εβδομάδες για να αναγνωριστούν τα θύματα

Σήμερα, πολλές από τις οικογένειες των θυμάτων αναμένεται να φτάσουν στο σημείο της πολύνεκρης τραγωδίας, εκεί όπου έχασαν ξαφνικά τις ζωές τους οι αγαπημένοι τους.

Η Lufthansa έχει προγραμματίσει δυο ειδικές πτήσεις για τους συγγενείς των θυμάτων από το Ντίσελντορφ και τη Βαρκελώνη με προορισμό τη Μασσαλία. Δύο λεωφορεία από την Ισπανία αναμένεται να φθάσουν στη Γαλλία κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Η αναγνώριση των θυμάτων θα πάρει “ημέρες και εβδομάδες”, προειδοποίησε η γαλλική δικαιοσύνη, ενώ η Interpol ανακοίνωσε ότι αποστέλλει μια ομάδα ειδικών στον τόπο όπου έχουν μεταφερθεί οι σοροί τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ