Έναν χρόνο μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς να ζητούν δικαίωση, τα όσα αποκαλύπτονται δίνουν νέες διαστάσεις στο μέγεθος της τραγωδίας και απαιτούν απαντήσεις.
Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ στο δελτίο ειδήσεων του STAR σε συμπληρωματική τεχνική έκθεση του πραγματογνώμονα Βασίλη Κοκοτσάκη, την οποία κατέθεσαν στον εφέτη ανακριτή Λάρισας που χειρίζεται την υπόθεση, δύο από τους συγγενείς, οι κύριοι Κωνσταντινίδης και Ηλιόπουλος, αποκαλύπτεται – στην περίπτωση που επιβεβαιωθεί – ένα στοιχείο «βόμβα». «Αγνοείται» ένα από τα βαγόνια της μοιραίας εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει στην έκθεσή του, ο πργαματογνώμονας, η εμπορική αμαξοστοιχία είχε 14 κι όχι 13 βαγόνια, όπως δηλώθηκε επισήμως.
Στα ερωτήματα για το πού βρισκόταν αυτό το βαγόνι και γιατί δεν βρέθηκε άμεσα, η απάντηση μέσω του ρεπορτάζ, είναι πως ήταν αμέσως μετά τις τρεις ανοιχτές πλατφόρμες που μετέφεραν λαμαρίνες και ήταν κοντέινερ, δηλαδή επρόκειτο για κλειστού τύπου και πώς είχε διαλυθεί από την έκρηξη.
Όπως είναι αναμενόμενο, αυτή η εξέλιξη έρχεται να προσθέσει νέα ερωτήματα στην τραγική αυτή υπόθεση, όπως αν όντως υπάρχει και άλλο βαγόνι που αγνοείται γιατί δεν δηλώθηκε; Ποιο ήταν το φορτίο αυτού του βαγονιού;
Τα νέα στοιχεία, δηλαδή το «χαμένο» βαγόνι,αλλά και ξυλόλιο είναι αυτά που πλέον μπαίνουν στο μικροκσόπιο των ερευνών. Όσον αφορά στη χημική ουσία, σύμφωνα με τις αναλύσεις του Γενικού Χημείου του Κράτους βρέθηκε σε καθαρότητα 95%, δηλαδή υπήρχε ατόφιο σε κάποιο χώρο.
Το ξυλόλιο – όπως δείχνουν τα στοιχεία μέχρι στιγμής- είναι ύποπτο για τηνμεγάλη πυγκαγιά που προκλήθηκε και όχι το έλαιο σιλικόνης. Οι συγγενείς ζητούν να ασκηθεί συμπληρωματική δίωξη για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο ενώ αναφέρουν ότι η χώρα μας ήταν υποχρεωμένη να έχει Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας τουλάχιστον από το 2019 αλλά δεν υπήρχαν.