Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2024

Αποκαλυπτικές μαρτυρίες για το ναυάγιο του Costa Concordia

Νέες λεπτομέρειες βγαίνουν στην επιφάνεια σχετικά με το τραγικό δυστύχημα του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia που προσέκρουσε τον Ιανουάριο του 2012 στο νησί Τζίλιο, σκορπώντας το θάνατο σε 32 ανθρώπους.

Κατά τη διάρκεια της κατάθεσης της, η Μολδαβή χορεύτρια, Ντομνίκα Τσέμορταν, η οποία βρισκόταν μαζί με τον καπετάνιο, Φραντσέσκο Σκετίνο, δήλωσε πως πριν την πρόσκρουση δειπνούσε με τον κυβερνήτη.

Σύμφωνα με την Τσέμορταν ο Σκετίνο βρισκόταν μαζί της μέχρι που δέχθηκε ένα τηλεφώνημα στο οποίο του έλεγαν ότι βρίσκονταν κοντά στο νησί Τζίλιο. Αμέσως μετά της ζήτησε να μεταβούν στη γέφυρα ώστε να δουν από κοντά το νησί.

Όταν έφτασε στη γέφυρα άκουσε τον Σκετίνο να δίνει εντολές, ωστόσο, σύμφωνα με την ίδια, ένας από τους υποπλοιάρχους ακολούθησε λάθος την εντολή, με αποτέλεσμα ο κυβερνήτης να την επαναλάβει.

«Λίγα λεπτά αργότερα έγινε αυτό που έγινε. Δεν άκουσα την πρόσκρουση, αλλά είδα όλα τα φώτα που άναβαν και άκουσα το σήμα κινδύνου. Ακολούθησε χάος και οι συνάδελφοι του Σκετίνο είπαν ότι υπήρχε μπλακ άουτ στο πλοίο», υποστήριξε η 26χρονη.

Στη συνέχεια και όταν άκουσε ότι άρχισε να μπαίνει νερό στο πλοίο, έτρεξε να αλλάξει ρούχα από τη βαλίτσα, η  οποία βρισκόταν στην καμπίνα του Σκετίνο.

Επέστρεψε στη γέφυρα και λίγο αργότερα, εκείνη, ο Σκετίνο και ο υποπλοίαρχος, Τσίρο Ονοράτο εγκατέλειψαν το σημείο και πήγαν στο σημείο όπου βρισκόταν η πισίνα, όπου έμειναν περίπου 20 λεπτά. Ο κυβερνήτης επέστρεψε στη γέφυρα και η Μολδαβή αφού υποστήριξε ότι επί μισή ώρα περίπου βοήθησε τους επιβάτες να μεταφερθούν στη σωστική λέμβο, τότε ο υποπλοίαρχος την έσπρωξε σε άλλη σωστική λέμβο.

Σχετικά με την εργασιακή της εμπειρία ως υπάλληλος στην εταιρία Costa Crociere δήλωσε πως είχε απασχοληθεί στο παρελθόν στην εταιρία, όταν καπετάνιος ήταν πάλι ο Σκετίνο.

Σε ερώτηση του εισαγγελέα αν διατηρούσε ερωτική σχέση με τον Σκετίνο, η Τσέμορταν αρχικά αρνήθηκε να απαντήσει, λέγοντας ότι μετά το δυστύχημα δεν συναντήθηκαν, ενώ πριν «ήταν από τις αγαπημένες του ανάμεσα στις εργαζόμενες του πλοίου».

Ωστόσο, στη συνέχεια επιβεβαίωσε ότι διατηρούσε «συναισθηματική επαφή» με τον κυβερνήτη.

Σε παλαιότερες δηλώσεις της, βέβαια, είχε πει ότι λίγη ώρα πριν την πρόσκρουση φιλιόταν με τον Σκετίνο και «πιστεύω ότι θα καταλήγαμε στο κρεβάτι, αλλά το πλοίο προσέκρουσε».

Μάλιστα, τότε είχε πει ότι ένιωθε έλξη για τον κυβερνήτη και εκείνος έδειχνε ενδιαφέρον, ενώ παραδέχθηκε ότι «ήταν ερωτευμένη μαζί του γιατί είναι ένας γοητευτικός άνδρας». Παρόλα αυτά, αρνήθηκε ότι είχαν σεξουαλική επαφή.

Νωρίτερα, κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του, ο υποπλοίαρχος Αντονέλο Τιέβολι, δήλωσε πως εκείνος ζήτησε από τον Σκετίνο να περάσει το κρουαζιερόπλοιο από το νησί Τζίλιο. «Κατά τη διάρκεια του δείπνου (μια εβδομάδα πριν το δυστύχημα) του ζήτησα να περάσουμε όσο πιο κοντά γίνεται στο νησί Τζίλιο. Ωστόσο, ο Σκετίνο από τη γέφυρα δεν ήταν ικανοποιημένος από την απόσταση και ζήτησε να σημειωθεί νέα ρότα για τις 13 Ιανουαρίου του 2012», είπε ο Τιέβολι.

Τη μαρτυρία του Τιέβολι επιβεβαίωσε και δεύτερος άνδρας του πληρώματος, ο Σαλβατόρε Ουρσίνο, ο οποίος δήλωσε: «Ο Σκετίνο έδωσε εντολή να αυξήσουμε ταχύτητα από 15 ναυτικά μίλια σε 16, περίπου πέντε λεπτά πριν την πρόσκρουση στον ύφαλο».

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ