Για απόπειρα συγκάλυψης κάνει λόγο η οικογένεια του 44χρονου πατέρα και της 5χρονης που πνίγηκαν στο τραγικό δυστύχημα στην Αίγινα, με τους δικηγόρους της οικογένειας να ζητούν «να φωτιστεί η αλήθεια» αμφισβητώντας τα όσα ανέφερε στην απολογία του ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος, που με το ταχύπλοό του εμβόλισε το πλοιάριο «Αντωνία» οδηγώντας στο θάνατο 4 ανθρώπους.
Σε ανακοίνωσε που εξέδωσε η δικηγορική εταιρεία «Βλάσσης και Συνεργάτες», που εκπροσωπεί την οικογένεια, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «παρακαλούμε οποιονδήποτε αυτόπτη μάρτυρα είδε το συμβάν, ή τις προσπάθειες συγκάλυψης του, στις οποίες μετείχαν τουλάχιστον πέντε πρόσωπα, τα οποία ούτε καν προσήχθησαν ενώπιον των αρχών, να προσέλθει και να καταθέσει, για να φωτιστεί η αλήθεια. Το έχει ανάγκη η οικογένεια των θυμάτων, αλλά και ολόκληρη η κοινωνία».
Διαβάστε αναλυτικά η ανακοίνωση των δικηγόρων της οικογένειας:
«Την 16-08-2016 και περί ώρα 12:30, στην περιοχή της Μονής στην Αίγινα, το τουριστικό σκάφος «ΝΤΟΥΕΝΤΕ» σκόρπισε τον θάνατο, αφαιρώντας τέσσερις ανθρώπινες ζωές, μεταξύ των οποίων και του Θεοδοσίου Κατιφέ και της πεντάχρονης κόρη του Σεβαστής.
Το συγκεκριμένο σκάφος, με κυβερνήτη τον Θρασύβουλο Λυκουρέζο κατά μεταγενέστερη δήλωση του ιδίου, αφού εγκατέλειψε αβοήθητους, τους ναυαγούς που εκείνο δημιούργησε, επιδόθηκε σε μία προσπάθεια κάλυψης, συγκάλυψης και αποφυγής ευθυνών, την ίδια χρονική στιγμή που πλήθος προσώπων είχε ανάγκη για άμεση παροχή βοήθειας, που πιθανώς θα έσωζε ζωές.
Μετά από συνεννόηση με δικούς του ανθρώπους, όπως ο ίδιος ο φερόμενος χειριστής αναφέρει, προσήλθε σκάφος που ρυμούλκησε το δικό του, αλλά και έσπευσαν στον τόπο του δυστυχήματος δύο φουσκωτά, ένα μεγάλο, το οποίο παρέλαβε και αποβίβασε τους τρεις συνεπιβαίνοντες του, στις ακτές της Αίγινας και ένα άλλο φουσκωτό το οποίο παρέλαβε τον ίδιο τον φερόμενο κατά δήλωση του ως κυβερνήτη και τον οδήγησε στην περιοχή Φάρος, όπου αυτοκίνητο άλλου προσώπου, τον παρέλαβε και τον οδήγησε στο Λιμεναρχείο Αίγινας, 2,5 ώρες μετά το συμβάν. Εκεί εμφανίσθηκε με τον δικηγόρο του, με τον οποίο προφανώς είχαν επικοινωνία κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ συμβάντος και εμφανίσεως του στο Λιμεναρχείο.
Την ίδια ώρα άνθρωποι πέθαιναν αβοήθητοι, αλλά ο συγκεκριμένος κατά δήλωση του κυβερνήτης, αφού αποποιήθηκε κάθε ευθύνης, δήλωσε και τα ονόματα των συνεπιβαινόντων του, όλοι κατά δήλωση του αρκετά μεγάλοι ηλικιακά, αλλά με διάθεση για κρουαζιέρα, με ταυτόχρονη ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων από ισχυρές σε ιπποδύναμη μηχανές.
Επειδή ουδείς από τους ισχυρισμούς αυτούς αντέχει σε σοβαρή κριτική, παρακαλούμε οποιονδήποτε αυτόπτη μάρτυρα είδε το συμβάν, ή τις προσπάθειες συγκάλυψης του, στις οποίες μετείχαν τουλάχιστον πέντε πρόσωπα, τα οποία ούτε καν προσήχθησαν ενώπιον των αρχών, να προσέλθει και να καταθέσει, για να φωτιστεί η αλήθεια. Το έχει ανάγκη η οικογένεια των θυμάτων, αλλά και ολόκληρη η κοινωνία».
Προπηλάκισαν το χειριστή του ταχύπλοου κατά την είσοδό του στα δικαστήρια – Τι ισχυρίστηκε στην απολογία του
Με ύβρεις υποδέχθηκαν συγγενείς και φίλοι των τεσσάρων θυμάτων της Αίγινας στα δικαστήρια του Πειραιά τον 77χρονο χειριστή του ταχύπλοου, ο οποίος στο απολογητικό του υπόμνημα στην ανακρίτρια Πειραιά, επιχείρησε να ρίξει μέρος των ευθυνών στον καπετάνιο του τουριστικού σκάφους, πάνω στο οποίο προσέκρουσε το ταχύπλοο.
Αναλυτικότερα, ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, ο οποίος σύμφωνα με το Λιμενικό, ήταν αυτός που βρισκόταν πίσω από το τιμόνι του ταχύπλοου, πέρασε την πύλη των δικαστηρίων του Πειραιά λίγο μετά τη 1 το μεσημέρι προκειμένου να δώσει απαντήσεις για όλα όσα συνέβησαν την Τρίτη.
Η πρώτη του κατάθεση
Ήμουν από δεξιά και ο καπετάνιος της λάντζας όφειλε να μου δώσει προτεραιότητα, φέρεται να έχει πει στους λιμενικούς ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου προσπαθώντας έτσι να εξηγήσει τι έχει συμβεί. Οι μαρτυρίες όμως των ανθρώπων που επέβαιναν στη μικρή λάντζα κάνουν λόγο για ιλιγγιώδη ταχύτητα του σκάφους.
Ο 77χρονος που καθόταν – σύμφωνα με όλα τα στοιχεία – στη θέση του καπετάνιου του ταχύπλοου ισχυρίστηκε πως είχε δει τη λάντζα.
Όπως σημείωσε, έτρεχε με 21 μίλια, και δεν άλλαξε πορεία και ταχύτητα για δύο λόγους: Πρώτον επειδή είχε προτεραιότητα, καθώς ο καπετάνιος της λάντζας τον είχε δεξιά και έπρεπε να του παραχωρήσει προτεραιότητα, και δεύτερον για να μην προκαλέσει πανικό στον άλλο χειριστή, αλλάζοντας πορεία, και να του δώσει τα περιθώρια ελιγμού.
Θεώρησε όπως είπε, ότι ο καπετάνιος της λάντζας με τους τουρίστες θα σταματούσε για να του δώσει προτεραιότητα. Όμως αυτό δεν έγινε και όταν το κατάλαβε ήταν πολύ αργά, δεν πρόλαβε να αντιδράσει.
Όταν ρωτήθηκε γιατί κατάλαβε αργά, γιατί έφτασε μια ανάσα από τη λάντζα μέχρι να αποφασίσει να κάνει κάποιον ελιγμό, εκείνος φέρεται να απάντησε ότι είχε στραμμένη την προσοχή του στα δεξιά, για να διασφαλίσει ότι δε θα μπει εκείνος στην πορεία κάποιου άλλου σκάφους.
“Δεν κοιτούσα καθόλου αριστερά”
“Είδα μία λάντζα από αριστερά μου… Καθώς όμως πλησίαζα από δεξιά στην ακτή με βράχια δεν κοιτούσα καθόλου αριστερά, διότι από δεξιά έβγαιναν πολλές λάντζες και είχα το νου μου! Ξαφνικά ενώ ήμουνα επικεντρωμένος στη δεξιά πλευρά και ενώ το σκάφος μου ήταν κοντά στην παράλλαξη για τη σπηλιά της Φώκιας αιφνιδιάστηκα από την απροσδόκητη, ακριβώς λίγα μέτρα από το σκάφος μου Ντουάντε, παρουσία του άλλου σκάφους που διασταύρωνε την πορεία του από αριστερά προς τα δεξιά. Ενεργώντας ενστικτωδώς τράβηξα το χειρόφρενο της μηχανής στη θέση κράτει αλλά αυτό δεν ήταν δυνατόν να ανακόψει αποτελεσματικά την προχωρητικότητα του σκάφους μου. Το σκάφος δεν ακινητοποιήθηκε. Μολονότι ήθελα με όλη τη δύναμη της ψυχής μου δεν υπάκουε στις εντολές μου…”
Ισχυρίστηκε, δηλαδή ότι η σύγκρουση οφείλεται σε λάθος χειρισμό του καπετάνιου της λάντζας.
Ίδια ήταν η στάση που τήρησε ο κατηγορούμενος και στο απολογητικό του υπόμνημα στην ανακρίτρια Πειραιά.
«Η πορεία πλεύσης μου ήταν από Βορρά προς Νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου. Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής», αναφέρει στο υπόμνημά του ο 77χρονος, αρνούμενος παράλληλα τις αναφορές σε καταθέσεις μαρτύρων ότι προχωρούσε σε επικίνδυνους ελιγμούς και στην ανάπτυξη μεγάλης ταχύτητας.
Ο ίδιος σημείωσε ακόμη ότι είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα.
Σε ό,τι αφορά στη μη παραμονή του στο σημείο του ναυαγίου και στην υποβοήθηση των επιβατών του πλοιαρίου, ο 77χρονος επικαλέστηκε το γεγονός ότι «είχε δημιουργηθεί ρήγμα και στο δικό του σκάφος και υπήρχε κίνδυνος να βυθισθεί. Ηθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο». Γι’ αυτό τον λόγο θα επικαλεστεί μαρτυρίες των συνεπιβατών του, ενός δύτη και ενός ναυτικού που κάλεσε για βοήθεια.
Ο 77χρόνος αποκάλυψε ακόμη ότι μετά το συμβάν ήρθε φουσκωτό σκάφος, το οποίο παρέλαβε αυτόν και τους συνεπιβαίνοντές του, και τους έβγαλε στις ακτές της Αίγινας.
Σημειώνεται ότι κύριος στόχος του 77χρονου είναι να μην του αποδοθεί το αδίκημα του «ενδεχόμενου δόλου» που αλλάζει την μορφή της κατηγορίας εναντίον του και οδηγεί στην προφυλάκιση του.
Διαβάστε εδώ ολόκληρο το απολογητικό του υπόμνημα προς την Ε’ τακτική ανακρίτρια, το οποίο δημοσιεύει το vima.gr
Οι μαρτυρίες των επιβαινόντων δίνουν άλλη διάσταση…
Όμως οι μαρτυρίες των επιβαινόντων στη λάντζα δίνουν άλλη περιγραφή του περιστατικού.
Κάποιοι μίλησαν για ιλιγγιώδη ταχύτητα. Είπαν ότι ο 77χρονος κινούνταν με το σκάφος του με τουλάχιστον 40 μίλια και ότι δεν έκανε την παραμικρή κίνηση για να τους αποφύγει.
Μάλιστα λένε ότι δεν έδωσε καν σημασία στην κόρνα που πάτησε ο καπετάνιος της λάντζας για να τον προειδοποιήσει, ενώ ταυτόχρονα επισημαίνουν ότι μετά τη σύγκρουση δεν έκανε και την παραμικρή κίνηση να βοηθήσει τους ανθρώπους που είχαν πέσει στη θάλασσα.
Υπάρχουν μαρτυρίες που λένε πως δεν είχε ούτε ένα σωσίβιο να ρίξει στους ανθρώπους που βρίσκονταν στη θάλασσα, αλλά μόνο έκανε νοήματα με τα χέρια λέγοντάς του να πλησιάσουν στο σκάφος.
Υπενθυμίζεται ότι όπως, δυστυχώς, αποδείχθηκε, τα περισσότερα θύματα πέθαναν από πνιγμό, και κανείς δε γνωρίζει εάν θα είχαν σωθεί στην περίπτωση που ήταν κάποιος κοντά και άμεσα τους πρόσφερε βοήθεια.