Απροστάτευτοι οι καταναλωτές από την γενική γραμματεία καταναλωτή, που αρνείται να δεχθεί και να διερευνήσει καταγγελίες για περιπτώσεις που αφορούν κρατήσεις για ξενοδοχεία και ταξίδια.
Την ίδια ώρα σύμφωνα με τον συνήγορο καταναλωτή στο 70% των ηλεκτρονικών κρατήσεων διακοπών η τελική τιμή δεν αντιστοιχούσε στην αρχικά προσφερόμενη.
Σύμφωνα με το skai.gr οι περιπτώσεις παραπλάνησης λειτουργούν ως δόλωμα για τους καταναλωτές οι οποίοι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί προτού πραγματοποιήσουν την κράτησή τους.
Διαπιστώθηκε ότι, στις 365 από τις 539 αναφορές καταναλωτών που εξετάσθηκαν, δηλαδή περίπου στο 70% αυτών, η τελική τιμή δεν αντιστοιχούσε στην αρχικά προσφερόμενη. Η πλειοψηφία των περιπτώσεων αφορούσε ηλεκτρονική κράτηση εισιτηρίων για χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες.
Ειδικότερα προβλήματα:
- Οι καταναλωτές ανακάλυπταν μετά το τέλος της διαδικασίας κράτησης πρόσθετες επιβαρύνσεις, για τις οποίες δεν είχαν καμία ενημέρωση. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων επρόκειτο για διαχειριστικά τέλη, επιβαρύνσεις λόγω χρήση πιστωτικής κάρτας, επιπλέον χρέωση για υπηρεσίες ηλεκτρονικού check in επιβατών ή για το check in αποσκευών, επιβαρύνσεις λόγω κράτησης συγκεκριμένης θέσης ή λόγω αλλαγής δεδομένων.
- Οι τιμές των προσφορών δεν αντιστοιχούσαν σε καμία διαθέσιμη υπηρεσία, λειτουργούσαν δηλαδή ως “δόλωμα” για τους καταναλωτές.
- Το τελικό κόστος της υπηρεσίας, συμπεριλαμβανομένων των φόρων, υπολογιζόταν κατά τρόπο που δεν ήταν σαφής, απλός και κατανοητός στον καταναλωτή.
- Υπήρχαν παραπλανητικές ανακοινώσεις προς τους καταναλωτές για να σπεύσουν να κάνουν κράτηση, π.χ. τελευταίο φθηνό δωμάτιο στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο ή τελευταίο φθηνό δωμάτιο στη συγκεκριμένη περιοχή, χωρίς να διευκρινίζεται ότι η πληροφορία αυτή αφορά μόνο το συγκεκριμένο ιστότοπο.