Σε μία άτυπη συνάντηση με τους δημοσιογράφους του υγειονομικού ρεπορτάζ ο πρόεδρος του εθνικού οργανισμού δημόσιας υγείας ΕΟΔΥ καθηγητής παιδιατρικής Θεοκλής Ζαούτης με τον αναπληρωτή καθηγητή επιδημιολογίας και προληπτικής ιατρικής Δημήτρη Παρασκευή έδωσαν άριστα στα σχολεία για τον εξαιρετικό τρόπο ελέγχου της διασποράς της covid στην μαθητική κοινότητα κι από εκεί σε όλη την κοινωνία.
Της Αλεξίας Σβώλου
Ο Θεοκλής Ζαούτης Πρόεδρος του εθνικού οργανισμού δημόσιας υγείας μαζί με τον αναπληρωτή καθηγητή Δημήτρη Παρασκευή απηύθυναν έκκληση για την ανάγκη της διενέργειας της τρίτης δόσης στον εμβολιασμένο πληθυσμό όταν παρέλθει το εξάμηνο όχι μόνο στους ηλικιωμένους- που σαφώς έχουν προτεραιότητα -αλλά και στα νεότερα άτομα καθώς όπως δείχνουν οι κατανομές των κρουσμάτων το 70% σε μία ημερήσια κατανομή (πρόσφατη) από 18 έως 59 ετών είναι άτομα εμβολιασμένα.
Πάμε τώρα να διερευνήσουμε το φαινόμενο γιατί τα σχολεία αποδεικνύονται ως το πιο εξαιρετικό μοντέλο στον έλεγχο της διασποράς του κορωνοϊού στην κοινωνία, με τους μαθητές να συμμετέχουν ελάχιστα στην διασπορά του κορωνοϊού καθώς λειτουργούν εξαιρετικά τα πρωτόκολλα με τα self test και τους επιπλέον ελέγχους και την χρήση μάσκας και τα μέτρα προστασίας.
Στην μαθητική κοινότητα ένα μέρος των παιδιών και των εφήβων είναι εμβολιασμένα ωστόσο τα μοντέλα δείχνουν να δουλεύουν εξαιρετικά και στο δημοτικό και το νηπιαγωγείο εκεί που εμβολιασμός δεν υπάρχει αφού ακόμα δεν έχει δοθεί έγκριση από τον ευρωπαϊκό οργανισμό φαρμάκων για τη χορήγηση του εμβολίου σε παιδιά κάτω των 12 ετών και στην πατρίδα μας δεν εμβολιάζονται.
Στην εύλογη ερώτηση της δημοσιογράφου του ereportaz εάν τα μοντέλα στο σχολείο για την πρόληψη της διασποράς του κορωνοϊού δουλεύουν εξαιρετικά και γιατί εκεί υπάρχει πάρα πολύ δυνατό αίσθημα ευθύνης από την οικογένεια, από τους γονείς και το ίδιο το παιδί να προστατέψει τους συμμαθητές του να προστατέψει τα άλλα μέλη της τάξης και τα άλλα μέλη της σχολικής μονάδας, η απάντηση των δύο καθηγητών είναι ένα ηχηρό «ναι».
Πρωτόκολλα μέτρα προστασίας εμβόλιο αλλά και ευθύνη ότι είμαστε ενεργοί πολίτες μίας ομάδας ανθρώπων που συνυπάρχουν αυτό δείχνει το σχολείο είναι το καλύτερο μάθημα που μπορεί το σχολείο να δώσει στην πανδημία σε παιδιά και τους γονείς.